AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #1 Skrevet 24. desember 2015 http://www.klikk.no/kvinneguiden/kommentarer/article1647655.ece Hva er det for noe idiotisk oppgulp? Sekulær kristen? Det eksisterer ikke, kristendommen er ikke en kultur, men en religion, og er du ateist kan du f@en meg ikke få i både pose og sekk. Det hadde nesten vært bedre med unnskyldningen om at man feirer at sola snur. Uansett hvor dumt det høres ut. Tror du ikke, feirer du ikke en kristen jul. Greit for meg, lag din egen greie og feire jul med nisser og pepperkaker (men ikke stjerner og engler), jula er kommersiell nok som den er pr idag, så om du tilber nisser og julegrøt på julaften gjør nok ikke så mye, men å være blasfemisk i jula og kalle juleevangeliet et juleeventyr er så bak mål at jeg ikke klarer å si noe annet om det! Jo, ett ord: respektløst. Anonymkode: 073ed...581
stan Skrevet 24. desember 2015 #2 Skrevet 24. desember 2015 Enhver får da feire jul som dem vil, om man tror på Jesus eller solsnu eller litt av begge. Jeg for min del feirer Jesu fødsel med nisser og god mat, men prøver å ikke overdrive handelsstandens jul. I dag er altså dagen for å feire Jesu fødsel, om det er solsnu som gjelder var det for et par dager siden. God jul.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #3 Skrevet 24. desember 2015 Jul er tradisjon, og for meg ingenting med religion å gjøre.. Familien drar i kirka, mens jeg lager julemat og ordner hjemme. Om folk feirer jul pga "jesu fødsel" eller troll, enhjørninger eller julenissen er for meg helt irrelevant. Er bare for meg en koselig dag man setter pris på hverandre litt ekstra og tilbringer koselig tid sammen. God jul! <3 Anonymkode: a3b71...867 2
Hoppetaujenta Skrevet 24. desember 2015 #4 Skrevet 24. desember 2015 *legger inn en stor gulpeklut til ts og ønsker en riktig god....."slutten av desember"...eller noe sånn. 3
Pawn Hearts Skrevet 24. desember 2015 #5 Skrevet 24. desember 2015 Stjerner også? Er det lov hvis man presiserer at det ikke er Betlehemsstjernen?
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #6 Skrevet 24. desember 2015 Hva definerer du som kristen jul da? Julehøytiden har ingen forankring i kristendommen. Det er en hedensk skikk som ble tatt med videre. Jesus er ikke født i desember. Det står ingenting om når i bibelen, men det er beskrevet hvordan omgivelsene var. Sauer ute med gjetere som sov ute og passet på. Uansett hvor på planeten man er gjør man ikke det i slutten av desember Det å knytte jul opp mot kristendommen ble gjort form fortsatt kunne feire jòl selv etter den voldelige og makabre kristningen som fant sted. Så at jeg som ateist feirer jul er ikke mer hyklersk enn at kristne feirer jul God jul da TS, nå går vi mot lysere tider Anonymkode: 51075...bb7 6
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #7 Skrevet 24. desember 2015 Kan ikke dere forkynnere holde kjeft på julaften a? La folk feire jul i fred. Tro på hva du vil. Men ikke prakk troen din på andre. Julen har ingenting med Gud å gjøre Anonymkode: 69334...732 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #8 Skrevet 24. desember 2015 Det virker som færre og færre feirer det religiøse i julen. For en del virker det som det aller viktigste er å være sammen med familien og folk man er glad i. Samt spise mest mulig god mat og søtsaker. I tillegg til alle julegavene, selvfølgelig.... Anonymkode: b4843...4d3 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #9 Skrevet 24. desember 2015 Er jo derfor Jehovas vitner ikke feirer jul, er ingen beviser eller står noe sted i bibelen at han ble født 25 desember. Anonymkode: 0c31c...2d1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå