Gå til innhold

Reise alene til syden, trenger råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å dra til syden, men har ingen å reise med. 

Bestille gjennom feks Ving og Star Tour blir dyrt for en person i en uke.

Er det noen andre her inne som reiser alene og som kan gi meg noen råd til hvordan bestille/fikse/ordne en tur fra A-Å?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går an å bestille reise og overnatting hver for seg. 

Kan bli rimeligere. Men om du har anledning til å reise utenom høysesong kan ofte pakkereiser være svært rimelige. Særlig om du kan reise på kort varsel. 

Pakkereiser er jo det enkleste å bestille, bare å bestille og betale og møte opp på flyplassen. 

Skal du ordne selv kan det være litt mer puslespill, men det er jo også noe av moroa. 

Du må finne ut hva slags type reise du ønsker, badeferie eller storby, når du kan reise, og sette deg til med Internett. 

Tenker du reise nå midtvinters er Kanariøyene nærmeste bade mulighet. Har du to uker kan jo Thailand være et alternativ. 

Skrevet

Jeg reiser en del alene, trenger innimellom å "koble ut" og være for meg selv.  Boutgiftene vil alltid være litt høyere når man reiser alene enn de ville blitt pr.pers for to personer, men det er mulig å finne ganske rimelige reiser likevel. Sjekk restplass-utvalget hos Apollo, Ving og de andre store charterselskapene + restplass.no.  Ellers er det ofte mer lønnsomt å bestille hotell og fly hver for seg, bruk store søkermotorer for å få pris fra mange forskjellige flyselskaper. Sted å bo pleier jeg alltid å finne via hostels eller hotels.com, der finner jeg alltid rimelige alternativ.   God tur :)

Skrevet

Charter er nok temmelig dyrt dersom man reiser alene, men synes å huske at en av de store arrangørene hadde innført noe opplegg for single hvor man slipper å betale dobbel pris for rommet når man reiser alene. Jeg dro til Tunisia på restplass for noen år siden, og da betalte jeg bare 1500,- selv om jeg reiste alene.

Ellers kan det være best å bare bestille fly og hotell hver for seg, som de andre ovenfor her nevner. Dersom du er fleksibel og kan bestille "bare fly" hos charterselskapene, kan det bli ganske billig likevel. Hotell finner jeg ofte billigst på booking.com.

Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Jeg tror kanskje Ving har en ordning for single som reiser, altså noe billigere for de som er single. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...