AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #1 Skrevet 24. desember 2015 Jeg og samboeren har vært sammen i ca 1,5 år. Vi har sex normalt mye vil jeg si, men det kan selvfølgelig være perioder hvor det har dabbet litt av. Problemet er at vi har hatt sex ubeskyttet helt siden vi ble sammen. Og jeg tenker jo med meg selv at det er veldig merkelig at jeg ikke har blitt gravid. Han har selv sagt at han er redd for at han kan være steril, og det tenker selvsagt jeg også mye på.. Det er jo ikke det at vi har prøvd heller. Men føler "alle " andre blir gravide med en gang de har begynt å prøve, og da synes jeg det er rart at jeg som ikke engang har beskyttet meg ikke blir det. Jeg har jo kjempelyst på unger en gang i livet, og jeg vil ha mine egne. I tillegg så elsker jeg samboeren min, men tenker at om jeg får vite at vi aldri kan få barn, så vet jeg rett og slett ikke lenger. Blir kjempelei meg av at jeg tenker sånn, men det er jo bare sånn det er.. Han har ikke vært med legen, men vi har jo snakket om det.. Hva tenker dere om at muligheten kanskje er der for at han er steril? Har tenkt så mye på det i det siste, spesielt siden alle rundt meg får barn. Og jeg begynner jo å kjenne på at jeg er klar. Anonymkode: 377db...2be
ajarRun Skrevet 24. desember 2015 #2 Skrevet 24. desember 2015 Er spørsmålet ditt egentlig: Det er han, ikke meg, ikke sant? Selvsagt er det en mulighet at han er steril.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #3 Skrevet 24. desember 2015 Det er ikke meg. Det vet jeg 100 % sikkert. Og jeg ville bare ha noen innspill. Anonymkode: 377db...2be
ajarRun Skrevet 24. desember 2015 #4 Skrevet 24. desember 2015 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke meg. Det vet jeg 100 % sikkert. Og jeg ville bare ha noen innspill. Anonymkode: 377db...2be Hvordan vet du det? 3
Gjest Sisti Skrevet 24. desember 2015 #5 Skrevet 24. desember 2015 Hvordan kan dere 100% sikkert vite at det ikke er deg? Har du fått barn i løpet av dette halvannet året? Tidligere barn trenger ikke bety at du er fertil NÅ. Uansett, svært få menn er helt sterile. Han kan ha nedsatt sædkvalitet uten å være steril. Da vil dere i så fall kunne lykkes med prøverør eller inseminasjon, eller tid - eller omså vitaminer/livsstilsendring. Meningsløst å tenke worst case scenario før man har gjort en sjekk. Å sjekke sædkvalitet er kjempe enkelt og tar ikke mange dager, så begynn der! Han er neppe steril.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2015 #6 Skrevet 25. desember 2015 Høres ut som min eks. Vi var sammen i 2 år ute beskyttelse en eneste gang. Det han hadde skjult for meg var at han hadde hatt ubehandlet clamidia lenge og ble muligens steril. Hans eks ble heller aldri gravid. Å få egne barn var så viktig for meg at jeg valgte å gå. Nå har jeg 3 herlige barn. Hva sier han om dette ? Hvorfor er han kanskje steril? Anonymkode: 7a2b9...575
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå