Gå til innhold

Burde jeg kontakte dyrlege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Aldri skrevet noe her før men nå kunne jeg trengt noen råd..

Har en hunnkatt på 3 år, hun er sterilisert, fått alle vaksiner hun skal ha og ormekur. Men siden i går har hun kastet opp flere ganger (litt slim og eller det hun spiser) og brekt seg hver gang hun prøver å spise... Hun lager også merkelige hvese/ pipelyder hele tiden. Hun har jo gjort liknende før pga hårballer men nå har det vart i over et døgn.. I kassa hennes ser det ut som om hun har hatt diare, hun virker også veldig "slapp". Hun er ute katt og vil tydeligvis ut men prøver å holde henne inne for å se an formen hennes litt.

Er det noen som vet hva dette kan skyldes? Burde jeg ringe dyrlege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du bør ringe dyrlegen. Sjekk om det er dyrlegevakt i kommunen du bor.

Skrevet

Du bør absolutt ringe dyrlegevakta. Fortsett å hold henne inne også :) 

Skrevet

Bedre å ringe en gang for mye, enn for lite. 

Skrevet

En tanke som slo meg: Har du juleplanter (julestjerne) stående fremme? Vet ikke nøyaktig hvordan reaksjonen skal være på det, men vet at de er veldig farlige for katter hvis de spiser på dem.

Skrevet
2 timer siden, boblesaft skrev:

En tanke som slo meg: Har du juleplanter (julestjerne) stående fremme? Vet ikke nøyaktig hvordan reaksjonen skal være på det, men vet at de er veldig farlige for katter hvis de spiser på dem.

Nei har ikke det, ikke kommet inn noe annet enn orkideer her i huset.

Skrevet
2 timer siden, EvaLena skrev:

Ja, du bør ringe dyrlegen. Sjekk om det er dyrlegevakt i kommunen du bor.

Takk for svar, skal undersøke det i morgen 

Skrevet
2 timer siden, boblesaft skrev:

Du bør absolutt ringe dyrlegevakta. Fortsett å hold henne inne også :) 

Takk for svar :)

Skrevet

Bedre å ta det i morgen enn på en helligdag. Da blir det fort dyrt. Høres ikke akutt alvorlig ut, men heller føre var.. Hva sa dyrlegevakt?

Anonymkode: 827db...3b1

Skrevet
Den 24. desember 2015 at 2.55, AnonymBruker skrev:

Bedre å ta det i morgen enn på en helligdag. Da blir det fort dyrt. Høres ikke akutt alvorlig ut, men heller føre var.. Hva sa dyrlegevakt?

Anonymkode: 827db...3b1

Ja jeg tenkte også og vente litt men dagen etter var hun mye bedre, hadde spist masse mat og mindre diare en dagen før. Ingenting er bedre enn det :)

Skrevet

Katten min var sånn. 24 timer senere var han dø. Krystaller i urinrøret.

Anonymkode: 77876...462

Skrevet
Den 12/24/2015 at 17.49, Annsve1 skrev:

Takk for svar, skal undersøke det i morgen 

Du må gjøre mer enn å undersøke,  her er handling og å komme seg til dyrlegen kjapt som gjelder. Kom igjen! 

Anonymkode: 5fe23...478

Skrevet

mattilsynet kan du kanskje kontakte når det gjelder dyrevern. de igjen kan samarbeide med dyrepolitiet, eller politiet.

Anonymkode: 610e2...b19

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tror dyret ditt er sykt, ring veterinær. Skjønner ikke hvorfor folk skal utsette det . Håper alt går bra med pus!

Anonymkode: 606d8...c63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...