Gå til innhold

Er singelhet genetisk ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Men de sa jo ikke noe om personene var ufrivillig single. Er jo mange studenter som ikke ønsker kjæreste og mange av de som ikke ønsker kjæreste når de er studenter kan jo ønske kjæreste på et senere tidspunkt. Så kan jo være at undersøkelsen ville gitt et annet resultat om de spurte f.eks 30 åringer med det samme genet.

Endret av Summers
Skrevet

Men å ikke ønske kjæreste vil jo da være et typisk trekk ved noen med dette genet, nettopp fordi man ikke har nok seratonin i hjernen, og dermed ikke ønsker å knytte seg til mennesker?

Som fører til (og dette er min egen teori)... Når man kommer til et visst punkt er presset fra samfunnet om å få seg kjæreste så stort at man tvinger seg selv til å knytte disse båndene selv om man ikke føler dem. Som i sin tur fører til  brudd, av tidligere nevnte grunner.

Skrevet

Svada. Det er dårlige verdier som gjør at forholdene dine går til helvete.

Anonymkode: 7939e...a52

• Liker 2
Skrevet

Singelhet???

Anonymkode: 76e03...ef7

Skrevet

Singelhet har umulig noe med gener å gjøre. Derimot kan man se på "miljø" delen av det som heter "Arv og miljø". Om man vokser opp med en mor som aldri har vist deg noen menn så kan man nok også formes til å ikke stole på eller se behovet i menn selv heller. 

Anonymkode: dd24e...7d2

• Liker 1
Skrevet

Man behøver ikke engang lese artikkelen for å avvise en slik påstand. Hadde singeltilværelse vært genetisk ville man aldri vært født med slike gener. Duh.

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, Arcturus skrev:

Man behøver ikke engang lese artikkelen for å avvise en slik påstand. Hadde singeltilværelse vært genetisk ville man aldri vært født med slike gener. Duh.

Så enkelt er det ikke. Homofili er også iallefall delvis genetisk betinget, og det kan man jo også tilsynelatende avfeie på samme måte.

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svada. Det er dårlige verdier som gjør at forholdene dine går til helvete.

Anonymkode: 7939e...a52

Man har ikke forhold når man er kronisk singel. Så nei

Skrevet

Dummeste artikelen jeg har lest på lenge. Dette er en latterlig påstand av mennesker som ikke klarer fungere sosialt.

Skrevet

Enkelte liker å være singel, hvorfor sykeligjøre det?

Skrevet
Den 12/23/2015 at 0.01, Knirke skrev:

Men å ikke ønske kjæreste vil jo da være et typisk trekk ved noen med dette genet, nettopp fordi man ikke har nok seratonin i hjernen, og dermed ikke ønsker å knytte seg til mennesker?

Som fører til (og dette er min egen teori)... Når man kommer til et visst punkt er presset fra samfunnet om å få seg kjæreste så stort at man tvinger seg selv til å knytte disse båndene selv om man ikke føler dem. Som i sin tur fører til  brudd, av tidligere nevnte grunner.

Ja, er vel plausibelt at de med det genet oftere er single enn andre, men hvor sterk sammenhengen er er jo vanskelig å si når man bare har sjekket på studenter. Er jo mulig at sammenhengen er noe helt annen når man er eldre.  Synes også det er relevant om man ønsker kjæreste, om det er sånn at de som har genet som oftest ikke ønsker kjæreste så er jo ikke genet med på å forklare hvorfor enkelte som leter etter kjæreste er single.

• 6 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det er genetisk, men jeg tror jeg har fått singelheten min fra mine foreldre. De hadde et elendig forhold og  jeg følte aldri noe kjærlighet fra dem. Tror det er en av grunnene til at jeg ikke har hatt et ordentlig ønske om kjæreste. 

Anonymkode: bf651...18a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...