Gå til innhold

Gruer meg til nyttårsaften - uten noe sted å dra, igjen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var alene på nyttårsaften første år som student; ble ikke invitert på én eneste fest. Så da kjøpte jeg inn min yndlingssnacks og koste meg foran favorittfilmen min. Prøvde å la være å tenke at "alle andre" var på fest den kvelden. Det gikk greit, men de neste årene valgte jeg å dra hjem til mine foreldre. Det var vel egentlig ikke noe bedre, da de ikke feirer den kvelden noe særlig. 

Nå er jeg gift og har småbarn, men det er ikke dermed sagt at vi feirer så utrolig mye. I fjor satt vi på Egon, spiste "nyttårsmiddag" og småkonverserte litt med de andre foreldrene som heller ikke hadde noen fest å være på. Jeg skjønte at vi ikke var de eneste som hadde det som oss. Så ts, du skal i hvert fall vite at du ikke er den eneste som muligens sitter alene på nyttårsaften. Man innbiller seg kanskje at "alle" er på en eller annen fantastisk fest, men jeg kjenner mange som i løpet av livet har vært alene i høytidene. Du er verken unormal eller rar, skal du vite.

Anonymkode: 9b321...37c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

spise troika og se på tv? kan du ikke forhøre deg med fengselet om dere kan ha en feiring eller noe? jeg ser du ønsker soningsutsettelse eller noe sånt, og hvis du da skal sone f.o.m im, så kan jo det være en idè?

Anonymkode: bb499...27c

Hæææ???  Her har du bommet totalt,  raller i vei om fengsel?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2Bhonest

Du er i Bergen og har ingenting å gjøre?

Ta ræva di med deg og gå ut. Det er da tusenvis av mennesker ute på nyttårsaften. Å sitte i en by og hevde du er alene er bare så å ta på seg offerrollen. Du skulle prøvd å sitte en plass der det er flere kilometer til nærmeste menneske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene, vit det. Jeg har heller ingen planer på nyttårsaften og vet ikke hva jeg skal finne på. Kanskje blir det til at jeg faktisk bare lager meg en god middag, kjøper en flaske vin og ser en film. 

Hver eneste person jeg snakker med, enten de har planer eller ei, nevner hvor stress og overhypet nyttårsaften er. Selv de som skal på en eller annen fest virker ikke veldig entusiastiske.

Er 25 forresten. Har lagt dagene der jeg stresser over slikt bak meg. Det er EN kveld. Og de aller aller fleste har ikke sitt livs kveld på nyttårsaften. 

Når det er sagt må du kanskje foreta noen endringer for et bedre sosialt liv på en dag-til-dag basis. Men jeg ville ikke latt meg bli deppa bare pga. nyttårs. 

Anonymkode: d30e9...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, 2Bhonest skrev:

Ta ræva di med deg og gå ut. Det er da tusenvis av mennesker ute på nyttårsaften. Å sitte i en by og hevde du er alene er bare så å ta på seg offerrollen. Du skulle prøvd å sitte en plass der det er flere kilometer til nærmeste menneske...

Virkelig? 

Du vet man kan være ensom selv i et rom fullt av mennesker? Det er ikke bare å gå alene ut på nyttårsaften uten å ha noen venner eller en tilhørighet i en gruppe. 

Klem til det, ts :klem: Føler meg deg! 

Anonymkode: 8bc2e...dbe

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er selv alenemor og har det som deg. Men jeg evner da å se at for en barnløs student er det ikke noe trøst. 

Anonymkode: d3279...686

Hvorfor er ikke det en trøst? De fleste har en pappa til barna og feirer med han og kanskje vennepar med barn. Det er mange som sitter alene, og av ulike grunner. Det var det jeg ville frem til. Man har ikke mere moro enn man gjør det til. Folk må være litt optimistiske og se positivt på ting. Det finnes verre ting enn å sitte alene på nyttårsaften som for meg er en helt vanlig dag. Ingenting spesielt med det. Det er mere trist for de som sitter alene hele jula og ikke har familie å være med. 

Anonymkode: 3bbaa...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal selv sitte alene på nyttårsaften. Er alene med sønnen min på 1,5 år. Venninnene mine som har barnet med samboeren sin og familie, venninner uten barn er på fest. Sånn er det bare. Det finnes da verre ting en å tilbringe nyttårsaften med seg selv. Jeg lager meg noe god mat og ser dn morsom film. For meg er nyttårsaften en hent vanlig dag. Jeg vet det kommer andre dager hvor jeg kan få barnepass og kan ta meg en fest. Det er mange som sitter hjemme på nyttårsaften. Jeg er 25 år forresten.

Anonymkode: 3bbaa...f9c

Siden du har barn er du ikke i ts sin situasjon. Du har "gyldig grunn" til å ikke gå ut. TS har ikke det samme.

Anonymkode: 6dfb7...0aa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste år kan kanskje du invitere dine venner til nyttårsfest? Familie er alltid et alternativ? Ellers ville jeg bare hatt masse god mat, Netflix og slappet av. Nyttårsaften er egentlig ganske oppskrytt synes jeg. Har selv ikke blitt invitert på nyttårsfest så kjenner meg veldig godt igjen. Typisk alle har sine tradisjoner og ikke flinke å inkludere nye venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal sitte alene hjemme for 6 året på rad. Sånn er det å ha hunder og ikke ha særlig mange venner.

Mannen drar på fest og jeg kunne ha vært med hadde det ikke vært for hundene. Jeg vil ikkeoverlate dem til noen andre på en sånn dag. Jeg er deres trygge støtte,  så det er min jobb på nyttårsaften 

Mencjeg innrømmer glatt at det er litttrist hvert eneste år  

Anonymkode: d1514...8ba

Det her var så fantastisk å lese at jeg glemte hva jeg egentlig skulle si..sånne som deg altså <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, 2Bhonest skrev:

Idiotisk innlegg. Jeg ville heller foretrukket å være alene på landet med kilometer til neste hus, enn alene i en by hvor man er omringet av mennesker som har sine nærmeste rundt seg. Dessuten er det ikke sp mange ute i Bergen på nyttårsaften. 

Hadde jeg feiret nyttår i Bergen i år skulle jeg tilbydt deg å være med oss ts, men heng deg med Nikee, hun virker veldig hyggelig :) 

Anonymkode: 56094...9d7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2Bhonest
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Idiotisk innlegg. Jeg ville heller foretrukket å være alene på landet med kilometer til neste hus, enn alene i en by hvor man er omringet av mennesker som har sine nærmeste rundt seg. Dessuten er det ikke sp mange ute i Bergen på nyttårsaften. 

Hadde jeg feiret nyttår i Bergen i år skulle jeg tilbydt deg å være med oss ts, men heng deg med Nikee, hun virker veldig hyggelig :) 

Nei. Idiotisk er de som ikke klarer å ta seg sammen å gjøre noe selv , men heller sitter å venter på at tingene blir gjort for dem....

Det er iallefall mer enn to stykker ute i Bergen på nyttårsaften.

Endret av 2Bhonest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, 2Bhonest skrev:

Nei. Idiotisk er de som ikke klarer å ta seg sammen å gjøre noe selv , men heller sitter å venter på at tingene blir gjort for dem....

Det er iallefall mer enn to stykker ute i Bergen på nyttårsaften.

Jo, det var faktisk et idiotisk innlegg til et menneske som er ensom. Å nei, det er faktisk ikke bare å gå ut. TS nevner også at hun har snakket med venninner, men de har planer. Litt forståelse kan du vise. Ærlig talt. 

Anonymkode: b5aae...59b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2Bhonest
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det var faktisk et idiotisk innlegg til et menneske som er ensom. Å nei, det er faktisk ikke bare å gå ut. TS nevner også at hun har snakket med venninner, men de har planer. Litt forståelse kan du vise. Ærlig talt. 

Anonymkode: b5aae...59b

H*n er 23 år og bør begynne å ta ansvar for sitt eget liv. Nok dalling og brett opp armene. Alt for mange vokser opp uten å lære seg å ta ansvar. Slike innlegg du kommer med er en av grunnene til at de ikke gjør noe med den saken. Kanskje h*n ikke kommer seg ut, fordi h*n ar så svære puter under armene....

TS sier også at ingen andre enn h*n selv har skylden. Noen må ta h*n i nakken og vise veien. Det er det TS ønsker og vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal sitte alene hjemme for 6 året på rad. Sånn er det å ha hunder og ikke ha særlig mange venner.

Mannen drar på fest og jeg kunne ha vært med hadde det ikke vært for hundene. Jeg vil ikkeoverlate dem til noen andre på en sånn dag. Jeg er deres trygge støtte,  så det er min jobb på nyttårsaften 

Wow, så lite sympatisk av mannen din da. Hvor gamle er dere? 

Anonymkode: 956ca...528

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det alltid du som må være med hundene? Hvorfor bytter dere ikke annenhvert år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen du kan invitere over på middag hos deg? Evt bare lag middag til deg selv for så å ta turen til sentrum for fyrverkeri ved midnatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 timer siden, 2Bhonest skrev:

H*n er 23 år og bør begynne å ta ansvar for sitt eget liv. Nok dalling og brett opp armene. Alt for mange vokser opp uten å lære seg å ta ansvar. Slike innlegg du kommer med er en av grunnene til at de ikke gjør noe med den saken. Kanskje h*n ikke kommer seg ut, fordi h*n ar så svære puter under armene....

TS sier også at ingen andre enn h*n selv har skylden. Noen må ta h*n i nakken og vise veien. Det er det TS ønsker og vil.

Det er ikke alle som har like lett for å få venner. Dra deg ut av tråden istedet for å spy ut av deg idioti til ei jente som er ensom og har det leit. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg bruker å være syk i mellomjulen, så de tre siste nyttårsaftene har jeg måtte holde meg hjemme pga smittefare. Ikke morsomt, men, men det gjør til at jeg er forsiktig med å inngå avtaler/høre med folk om å finne på noe i mellomjula/nyttårsaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir 23 neste år, og bor også i Bergen. Skal heller ingenting, og har heller ingen å være med.. 

Anonymkode: ffd12...06f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...