Gå til innhold

Gruer meg til nyttårsaften - uten noe sted å dra, igjen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke engang julaften enda, og jeg gruer meg allerede til nyttårsaften. Jeg har ingen planer, akkurat som i fjor. Jeg er 23 år gammel, student, og bor i Bergen. Jeg kommer også herifra. Jeg har et par venner, men vi er ikke en veldig fast gjeng om det gir mening. Flesteparten av de få vennene jeg har har reist hjem til sine hjemsteder nå i julen. De som er igjen skal med kjæresten sin på en eller annen middag/fest. I fjor etter en nyttårsaften hvor jeg skamfull satt i leiligheten - og hadde sagt til én venn som ikke kjente en annen at jeg skulle til sistnevnte, og motsatt - lovte jeg meg selv å bli mer sosial i 2015. Jeg ble med i en studentgruppe, men jeg passet dårlig inn. Jeg fant på mer sammen med vennene jeg har, men ikke bok tydeligvis - og flesteparten har mer enn nok med kjærestene sine å gjøre. Jeg føler meg som et sosialt utskudd. 23 år gammel, og ingen steder å være på nyttårsaften. Jeg ser, og er, helt normal. Tar bare litt mer tid for meg å åpne meg, og jeg hater smalltalk. 

I år som i fjor har jeg "testet vannet" for å forsøke å finne et sted å være. Har spurt vennene mine hva de skal. Alle skal med kjærestene sine på en eller annen vennemiddag (ikke samme middagen altså, men flere). Ingen steder hvor det er naturlig for meg å henge meg på. Det er ikke sosialt akseptert som ung person å være alene på nyttårsaften. Det er ikke heller det jeg ønsker. Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Det er ikke noen andres feil enn min egen, altså jeg har jo ingen å skylle på. Det er bare så sårt. Jeg prøvde så hardt i år, uten at det hjalp. Fortsatt ingen gjeng, bare noen venner her og der. Jeg vil så gjerne gå ut, drikke, pynte meg, kose meg... Ikke de serier og spise troika. 

Anonymkode: 313d5...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

spise troika og se på tv? kan du ikke forhøre deg med fengselet om dere kan ha en feiring eller noe? jeg ser du ønsker soningsutsettelse eller noe sånt, og hvis du da skal sone f.o.m im, så kan jo det være en idè?

Anonymkode: bb499...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å være frivillig å hjelpe til ved arrangemanger - hvis det finnes noe ala de arrangemangene som er på julaften? 

Anonymkode: 956ca...528

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

spise troika og se på tv? kan du ikke forhøre deg med fengselet om dere kan ha en feiring eller noe? jeg ser du ønsker soningsutsettelse eller noe sånt, og hvis du da skal sone f.o.m im, så kan jo det være en idè?

Hva snakker du om? Jeg skal da ikke i fengsel? 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal selv sitte alene på nyttårsaften. Er alene med sønnen min på 1,5 år. Venninnene mine som har barnet med samboeren sin og familie, venninner uten barn er på fest. Sånn er det bare. Det finnes da verre ting en å tilbringe nyttårsaften med seg selv. Jeg lager meg noe god mat og ser dn morsom film. For meg er nyttårsaften en hent vanlig dag. Jeg vet det kommer andre dager hvor jeg kan få barnepass og kan ta meg en fest. Det er mange som sitter hjemme på nyttårsaften. Jeg er 25 år forresten.

Anonymkode: 3bbaa...f9c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her blander du tråder i vilden sky.

Anonymkode: 86660...253

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler med deg TS :klem: Du kan jo sende meg en PM? Jeg skal til noen venner og de har ikke noe i mot en til som blir med :) Jeg spiser med familien først så møter jeg de etterpå. 

Endret av Nikee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyrverkeriet i Bergen er fantastisk, så der har du noe å se frem til :)  Selv om jeg var alene med et sovende barn min eneste nyttårsaften i Bergen, så gjorde fyrverkeriet det verdt det. Om du tørr det kan du ta turen til en pub eller et utested, da er det nesten umulig å ikke finne noen å være sammen med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke får en eneste invitasjon, - kan du ikke prøve å invitere deg selv et sted? Eller se om det er noen åpne arrangementer du kan være på? Jeg er som deg, og jeg vil helst være i fred. På nyttårsaften regner jeg med at det blir bare meg og Lillepus, ingen andre. Så sant jeg ikke blir invitert på besøk til noen i familien min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva snakker du om? Jeg skal da ikke i fengsel? 

jeg syns du skrev at du skal det i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HAHAHAHA made my day!! 

Men over til det tråden egentlig handler om... det er mange forskjellige organisasjoner som samles for å feire jul sammen. Her jeg bor arrangerer blant annet veldig mange menigheter nyttårsfeiringer. Vet ikke hvordan det er med dette i Bergen, men en her trenger en ihvertfall ikke være religiøs for å delta.

Ellers kan du som noen andre her sa, invitere deg selv, selv om dette kanskje er litt kjipt. Jeg vil likevel tro at folk har forståelse for dette, ettersom dere ikke er noen naturlig samlet gjeng. Du har jo på en måte selv ansvar for å skaffe deg gode minner, og folk regner vel med at de fleste har et sted å gå så lenge de ikke uttrykker annet. Og dersom du faktisk ønsker å feire alene, skal du ikke være redd for å innrømme det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å selv holde en middag? Hvis foreldrene dine skal feire et annet sted da. litt sent å invitere nå da.. 

Anonymkode: 6e9a1...4a7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det beste jeg vet er de årene jeg fikk slappe av i eget selskap. Syns ikke fylla har noe med nyttårsfeiringen å gjøre. Noe de fleste rundt meg vil. Hyttetur eller sitte i skogen passer for meg om jeg ikke er hjemme, lager middag, ser film etc.

Anonymkode: 83c47...c25

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg syns du skrev at du skal det i morgen.

Hvor i denne tråden ser du det?

Anonymkode: 86660...253

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke engang julaften enda, og jeg gruer meg allerede til nyttårsaften. Jeg har ingen planer, akkurat som i fjor. Jeg er 23 år gammel, student, og bor i Bergen. Jeg kommer også herifra. Jeg har et par venner, men vi er ikke en veldig fast gjeng om det gir mening. Flesteparten av de få vennene jeg har har reist hjem til sine hjemsteder nå i julen. De som er igjen skal med kjæresten sin på en eller annen middag/fest. I fjor etter en nyttårsaften hvor jeg skamfull satt i leiligheten - og hadde sagt til én venn som ikke kjente en annen at jeg skulle til sistnevnte, og motsatt - lovte jeg meg selv å bli mer sosial i 2015. Jeg ble med i en studentgruppe, men jeg passet dårlig inn. Jeg fant på mer sammen med vennene jeg har, men ikke bok tydeligvis - og flesteparten har mer enn nok med kjærestene sine å gjøre. Jeg føler meg som et sosialt utskudd. 23 år gammel, og ingen steder å være på nyttårsaften. Jeg ser, og er, helt normal. Tar bare litt mer tid for meg å åpne meg, og jeg hater smalltalk. 

I år som i fjor har jeg "testet vannet" for å forsøke å finne et sted å være. Har spurt vennene mine hva de skal. Alle skal med kjærestene sine på en eller annen vennemiddag (ikke samme middagen altså, men flere). Ingen steder hvor det er naturlig for meg å henge meg på. Det er ikke sosialt akseptert som ung person å være alene på nyttårsaften. Det er ikke heller det jeg ønsker. Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Det er ikke noen andres feil enn min egen, altså jeg har jo ingen å skylle på. Det er bare så sårt. Jeg prøvde så hardt i år, uten at det hjalp. Fortsatt ingen gjeng, bare noen venner her og der. Jeg vil så gjerne gå ut, drikke, pynte meg, kose meg... Ikke de serier og spise troika. 

Kjenner meg igjen... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nyttårsaften....Null planer forløbig. Har ingen venner som jeg har regelmessig kontakt med, så her blir det gjerne en koselig alene-nyttårsaften :D . Med god rødvin  og eget selskap! ;) Hipp Hopp!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal selv sitte alene på nyttårsaften. Er alene med sønnen min på 1,5 år. Venninnene mine som har barnet med samboeren sin og familie, venninner uten barn er på fest. Sånn er det bare. Det finnes da verre ting en å tilbringe nyttårsaften med seg selv. Jeg lager meg noe god mat og ser dn morsom film. For meg er nyttårsaften en hent vanlig dag. Jeg vet det kommer andre dager hvor jeg kan få barnepass og kan ta meg en fest. Det er mange som sitter hjemme på nyttårsaften. Jeg er 25 år forresten.

Anonymkode: 3bbaa...f9c

Er selv alenemor og har det som deg. Men jeg evner da å se at for en barnløs student er det ikke noe trøst. 

Anonymkode: d3279...686

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke feire med familien din? Jeg er selv 23 og student og jeg gleder meg MASSE til en rolig nyttårsfeiring med faren min og hans samboer :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er flere og det er helt normalt. Til meg hjalp det å gi totalt faen, og heller ta dette som en helt vanlig dag. I år er jeg kanskje heldig så da skal jeg muligens feire med noen venner, men om det ikke blir skal jeg sitte med hunden å nyte en glass rødt med god mat! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sitte alene hjemme for 6 året på rad. Sånn er det å ha hunder og ikke ha særlig mange venner.

Mannen drar på fest og jeg kunne ha vært med hadde det ikke vært for hundene. Jeg vil ikkeoverlate dem til noen andre på en sånn dag. Jeg er deres trygge støtte,  så det er min jobb på nyttårsaften 

Mencjeg innrømmer glatt at det er litttrist hvert eneste år  

Anonymkode: d1514...8ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...