Gå til innhold

Svoger som opptrer seg merkelig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den 24.12.2015 at 14.16, Ulla Ullsokk skrev:

Enig! Dere må i det minste fortelle det til foreldrene deres. Noen MÅ nevne noe her! En måte å legge det fram på kan være å spørre om økonomi, om de vil at dere skal ha med dere penger for å betale maten, siden de ikke har råd. At sånt må de si ifra om. Da virker der som mor/far/den som sier ifra bare har omtanke og ikke angriper dem. Mye lettere å komme igjennom. Pliiis la oss få høre fortsettelsen av dette!

Den 24.12.2015 at 14.27, AnonymBruker skrev:

Svoger det blir ingen gave på deg. Vi har måtte bruke de pengene på mat, siden vi ikke får noe her. 

Han høres ikke god ut. Dette må dere fortelle foreldrene deres om. Ønsker dere en god jul :)

Anonymkode: 510c5...01c

Den 24.12.2015 at 14.35, AnonymBruker skrev:

Dette høres veldig spesielt ut. Jeg ville nok tatt en ordentlig prat med storesøsteren deres om dette. Spør om det er greit at dere også blir inkludert i middagene også, og tilby dere å betale for maten (noe som i bunn og grunn burde vært unødvendig, all den tid dere er invitert til å bo hos de i jula) Spør også svogeren om dere skal hjelpe til med å lage maten, og si dere er sultne. 

Jeg har faktisk opplevd noe lignende, men da var jeg kun gjest for en natt. Ei venninne og jeg var invitert på overnatting hos ei venninne som hadde flyttet langt unna (type midt i skogen langt utti gokk, et par mil unna nærmeste butikk) Til middag stekte hun en frossenpizza til seg selv og samboeren, og vi fikk ikke tilbud om så mye som en brødskive under besøket. Vi hadde kun med oss snacks, drikkevarer og godteri, og innen vi skjønte at vi ikke kom til å få tilbud om noe mat hadde vi begge en øl eller to innabords, så vi kunne heller ikke kjøre noe sted. Det endte med at vi reiste grytidlig neste morgen, da vi var så sultne. 

Anonymkode: dfe79...842

Den 24.12.2015 at 23.44, AnonymBruker skrev:

Svogeren deres er med andre ord bare utrolig smålig og kjip. Egentlig synes jeg søsteren deres også er temmelig sløv, som ikke registrerer at dere ikke spiser.

Støtter de andre med at dere må si noe til foreldrene deres.

Håper dere fikk spise dere gode og mette idag!😊

Anonymkode: 44de5...b27

Den 24.12.2015 at 0.38, suspiria skrev:

Jeg har tenkt mye på dere i dag! Hvordan har det gått? 

Tusen takk for alle svar, og at dere har tenkt på oss, betyr mye! Vi nevnte dette for søsteren vår, som bortsnakket oppførselen til mannen, men hun har vært mer obs de siste dagene, har tatt oss med på restaurant og betalt for maten, etc. Julaften var fin den også. Men mannen hennes er utrolig slitsom, han kan være kjempehøflig, men etter en liten stund blir han rar, overser når vi snakker til ham og oppfører seg overlegent. Slitsomt. Søsteren min er koselig og det er gøy å være med søsteren min og barna, men oppførselen til mannen har vært slitsom, så kommer nok ikke til å ferie jul her mer. 

Anonymkode: dde8d...483

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.12.2015 at 17.28, Neontetra skrev:

Himmel og hav for en bisarr situasjon.  

Jeg håper virkelig at dere har "kvinnet dere opp" til å snakke med søsteren deres. For jeg kan aldri tenke meg at søsteren deres synes dette er en grei måte å behandle dere på, samme hvor distre hun er. Hun er jo glad i dere og vil helt sikkert at dere skal ha det fint og føle dere velkomne i hennes hjem vil jeg tro.

Så snakk sammen vær så snill. :) Svogeren deres trenger en leksjon i folkeskikk.  

Den 25.12.2015 at 20.41, LukaFrost skrev:

Jeg sitter med en haug pørsmål:

Kan dere ikke bare gå til bords når maten er ferdig?

Blir det kke dekket på til dere?

Har dere tilbudt dere å hjelpe til på kjøkkenet?

Kan dere ikke kommunisere med disse menneskene?

Mannen til søsteren min kan være litt sær, han er kjent for å være litt gnier. Han gir beskjed når det er middag ved å rope etter folk, han roper ikke etter oss, selv om vi sitter der, dekker ikke på til oss og spiser middag mens vi sitter i stuen. Vi har ikke tilbudt å hjelpe til på kjøkkenet, der er det han som har ansvaret, men helt ærlig virker det unaturlig for oss å bevege oss inn på kjøkkenet. Han tilbyr oss aldri mat, men på julaften og i går hjalp vi selvføgelig til med rydding, oppvask, etc. etter middagen.

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk dere julemiddag? Fikk dere middag i dag?

Har dere snakket med søsteren deres? Å være distre og stresset er ingen unnskyldning for å behandle gjestene sine som veggdyr. Hvis dere ikke tør selv, ring mamma og be henne kjefte på søsteren din!

Anonymkode: 3ccf7...254

8 timer siden, Alethia skrev:

Vil ha oppdatering! Håper dere greier dere. Dere skulle bare kommet på besøk til meg, haha :hjerte:

8 timer siden, Grønn Frosk skrev:

Jeg håper også på en oppdatering :-) 

6 timer siden, Holititten skrev:

Håper dere ikke sultet i hjel der!

Ja, det er en lei situasjon, det var ikke slik jeg ønsket juleferien min skulle starte. :(

Har snakket med søsteren min, og hun har vært mer oppmerksom, og de siste dagene har vært fine, vi har fått spist middag her :)

Anonymkode: dde8d...483

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight

Så flott at storesøster ble mer oppmerksom på dere de siste dagene dere var der. :jepp: Da ble det ikke så ille alikevel, men jeg har full forståelse for det om dere ikke ønsker å feire jul der neste gang. Fortsette med å ha en flott feiring videre! :kghjerte:

Endret av Sunflower-Delight
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...