Gå til innhold

Dårlig lillejuleaften med sure naboer.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor i en blokk hvor naboene under klager hele tiden. Hele blokken er leieutboliger. Dette er det de har klaget om i det siste: 

At jeg gikk tydeligvis tungt i gulvet en dag rundt klokken 16.00. Jeg gikk ikke noe tungre enn ellers. 

At jeg støvsugde rundt klokken 13.00, for var skyvelyder i gulvet. 

At jeg mistet en drill i gulvet en dag. Det laget høy dunkelyd.

At sønnen min hadde besøk og de satt og spilte på rommet. Dermed snakket de litt høyt. Naboene krevde at vennen til sønnen min gikk hjem. 

At jeg hang opp bilder på veggen. Brukte hammer.  

At jeg gikk inn med sko en dag jeg hadde dårlig tid og hadde glemt noe. Løp inn i 30 sekunder med høye hæler. Det bråket for de nede.

Og en haug med andre ting. 

Idag skrudde jeg sammen det nye spisestue bordet mitt, jeg skal ha gjester imorgen. Det tok ca 15 min, og da kom han opp å klikka i vinkler ovet at jeg kunne vise så lite hensyn. Jeg dreit i dem ifølge han og det var ikke måte på. Jeg sa beklager og at jeg nå var ferdig, men at jeg var nødt til å få lov til å gjøre sånne ting uten at det skulle være et problem. Jeg fikk huden full og så ringte huseieren sekundet etterpå. Huseier var foreløpig på min side og synes de nede oppførte seg latterlig. Men dette er ikke første gang de har klaget på hverdagslyder på dagtid til huseier. Jeg er redd huseier blir lei til slutt og bare kaster oss ut for å bli kvitt problemet. All julstemningen min forsvant pga det her, og nå skal vi liksom kose oss gløgg ihjel imorgen. Lurer på hvor mange ganger de kommer og klager imorgen når vi er hele 10 stk her oppe i feirer jul. Jeg ser for meg at julen blir totalt ødelagt. Det har ihvertfall denne kvelden blitt. Jeg er så ekstremt lei meg siden jeg er så sliten av dette, og det er ikke noe alternativ å flytte selv enda. 

Anonymkode: 3d15d...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I morgen kobler du ut dørklokka å gir en lang f... i naboen 😄

Anonymkode: b7c93...71d

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader for noen tullinger! Jeg hadde levert klage på dem for sytinga si, at de holder på sånn er svært hemmende for normal livsførsel. Er de normale selv? Jeg hadde en nabo en gang som klikket for 4 sandkorn som havnet utenfor sandkassa når min sønn lekte i den. Det skulle vise seg at tullingen var så paranoid,rusa og agressiv at han var hinsides all fornuft.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i de.

Du må ha lov til å leve :)

Så får du heller spørre hvorfor de valgte å leie noe annet enn en toppleilighet om de ikke ønsker å høre lyder.. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer seriøst på hva som feiler folk som oppfører seg sånn.  Kjør på og koble ut ringeklokka som noen over her ser. :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke helt sikker på alder, men der ikke eldre enn i starten av 70 årene. De virket så hyggelig med en gang, nå er det full krig fra dem sin side. Vi er også borte mandag til fredag fra klokken 07.00-1700, så er det noen timer før det er total stillhet her igjen. Bortsett fra at jeg går på gulvet da, som de ikke liker. Men jeg kan jo ikke fly, jeg skjønner ikke hva de forventer. Så det er bare i helgene vi er litt mere hjemme. Det er jo relativt rolig her oppe hele tiden, det er bare vanlige huslyder. Off..

Anonymkode: 3d15d...e29

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du skulle få noe som skal henge på veggen eller i taket,  så får du låne min 2-hånds borhammer på 1ste og 2dre juledag :nigo: 

Seriøst: Det er jo bare tull det de driver med, men slik de driver med det så begrenser det i høy grad din mulighet til å føre et aldeles normalt liv der du bor.

Når det klages over at man går på gulvet så virker det som noe er feil. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer ingen vei med å unnskylde deg. Sånne folk liker å klage på andre og prøve å sjefe.

Neste gang åpner du døren å ber de kvast om skjerpe seg. Tåler de ikke naboer så er det god plass på Finnmarksvidda eller Finnskogen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke føl deg dårlig, eller unnskyld deg. Bli heller forbanna på dem! Det er helt klart de som er vanskelige, ikke dere! Men skjønner veldig godt at det er ubehagelig. :klem: Prøv å snu det litt, og bli sur. De er fullstendig urimelige. 

Anonymkode: 89902...f15

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke føl deg dårlig, eller unnskyld deg. Bli heller forbanna på dem! Det er helt klart de som er vanskelige, ikke dere! Men skjønner veldig godt at det er ubehagelig. :klem: Prøv å snu det litt, og bli sur. De er fullstendig urimelige. 

Anonymkode: 89902...f15

Dette!! 

Det de driver med et totalt urimelig. Man skal kunne  bevege seg som normalt i sin egen bolig uten å tenke på naboene 24/7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her synes jeg de reagerer for tidlig...Man er da nødt til å kunne henge opp et bilde en og annen gang. Eller kunne miste noe i gulvet uten å få kjeft. Hva med å foreslå at borettslaget lager noen regler? F.eks. arbeid som hamring o.l. skal f.eks ikke skje før kl X og må stoppes innen kl. X. Støvsuging og daglig husarbeid må kunne gjøres uten regler!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må nesten finne seg i at man hører naboer når man bor i blokk eller boliger med flere leiligheter i. Hadde du bråket midt på natten hadde det vært uhørt, men når du bråker litt før kl 11 kan de bare tie stille.

Du må få lov til å leve du og! Fortsett med å henge opp bilder og støvsuge du! Kanskje de flytter etterhvert i stedet!

Venninne av meg slo på vaskemaskinen etter jobb og fordi det var regler om at den ikke kunne gå etter kl 8 kom naboen for å kjefte på henne. Mens hun stod og kjeftet sluttet maskinen med vasken sin og hadde hun ventet 5 min over 8 hadde hun sluppet å komme innom.

Elsker min nabo! Hun setter på vask når hun trenger det og jeg og uten vi blir sure på hverandre.. Hallo, litt lett during pga sentrifugen har aldri drept noen!

Anonymkode: 6035d...833

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis de ikke tåler litt lyd fra folk så må de flytte til en hytte midt i skogen.  Man må faktisk regne med å høre folk når man bor så opp til hverandre. Hadde klikka på de folkene forlengst.  Her jeg bor er det faktisk så lytt at jeg kan høre naboen spille gitar. Og han hører vis jeg synger. Så vi bare tar en duett i ny og ne.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har roet deg ned, og jula er over setter du deg neg og skriver en klage på deres/naboenes inngripen i ditt privatliv. Neste gang de kommer for å klage, setter du mobilen din på opptaker (finn en app nå!) Så holder du telefonen uskyldig i hånden når du åpner og tar opp sytinga deres. Da kan du spille dette av for huseier eller sette deg ned og nøyaktig skrive til utleier hva som har blitt sagt fra begge parter. 

Husk og på at vi på kg bare har din versjon, ikke naboens fremstilling av sakskomplekset. 

Anonymkode: b7f35...aaf

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

prøv å overse det. det er åpenbart at det er det de vil. å ødelegge stemninger og ting som går bra. prøv og flytt etter hvert. igjen. ahahaah

Anonymkode: c9cf3...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må slutte å unnskylde deg. Ringer de på i dag sier du høflig at det er de som er urimelige, og lukker døren. Lager de bråk tar du frem telefonen mens de ser på og sier at du ringer politiet om de ikke kommer seg vekk. 

Huseier kan uansett ikke kaste dere ut på dette grunnlaget. Han kan dessverre ikke kaste ut de gretne naboene. Å kaste noen ut/si opp leiekontrakt er vanskelig, loven er veldig streng på dette! Men jeg ville nok vurdert å flytte. Synd for utleier, for problemet blir jo ikke bedre med nye leietakere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Franke Ann

Naboene dine trakasserer deg, rett og slett. Dokumenter alle tilfellene, og gi dem beskjed om at det ikke opphører, kommer du til å kontakte borettslaget for å få dem kastet ut. Her må du bare sette hardt mot hardt.

Endret av Franke Ann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...