Gå til innhold

Hjelp, underjordisk kvise 3 dager før date!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I to dager har det begynt å vokse en underjordisk kvise mellom leppa og haka mi ,rett nedenfor leppa, og jeg frykter den bare vil bli større! (disse pleier å utvikle seg over en uke og sitte lenge og gi stygge røde sår når de først sprekker, denne er fortsatt ikke sprunget ut av huden men synes som en "bul"!!! ) . Jeg har stelt sååå pent med huden min de siste ukene fordi jeg skal på date i romjulen! Hva kan jeg gjøre for å få den til å gå i retur og ikke utvikle seg mere?! Noe mat jeg bør unngå? Noe jeg kan smøre på eller legge på?!

Anonymkode: a82d2...be0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått bort fra vanlige kvisekremer,og pleier å smøre litt Ibux gel på disse underjordiske jævlene :dry: Det demper rødheten og betennelsen.Når hevelsen går ned skrumper de som oftest bare inn slik at jeg enkelt kan skjule de med litt concealer.

Skrevet

Ibux gel? Kan jeg lage det av knust ibux tabletter og vann f.eks?
Er det om å gjøre å tørke ut området den er på, eller fortsette å smøre med fuktighetskrem som normalt for å forhindre mer irritasjon?
Takk for svar!

Skrevet

Ta en ren nål og stikk et lite hull der kvisen skal være. Ikke press eller noe, da det sikkert kun er væske og ikke gøgge. Kvisen vil jobbe seg oppover raskere siden du har borret et minihull. Fremfor å lage seg selv enda større i omkrets.

Det hjelper å ta vann og bakepulver som du lar etse på huden. Eddik er bra. Tannkrem over natten er en klassiker.

Nå fikk jeg skikkelig lyst til å pille på kviser, er nesten misunnelig på deg. Den deilige følelsen når all gøggen blir presset ut. Gled deg <3

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ibux gel? Kan jeg lage det av knust ibux tabletter og vann f.eks?
Er det om å gjøre å tørke ut området den er på, eller fortsette å smøre med fuktighetskrem som normalt for å forhindre mer irritasjon?
Takk for svar!

Jeg har bare forsøkt Ibux gel,men ser ikke bort i fra at 1/2 Ibux tablett blandet med litt vann kan gjøre noe av samme nytten. Det er ihvertfall verdt et forsøk.Er ikke om å gjøre å tørke huden mest mulig ut nei,bare dempe betennelsen slik at kvisen krymper og blir mindre synlig.Så den viktigste effekten av Ibux gel er at den demper hovenheten og rødeten siden Ibux er betennelsesdempende.

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, Roseh skrev:

Ta en ren nål og stikk et lite hull der kvisen skal være. Ikke press eller noe, da det sikkert kun er væske og ikke gøgge. Kvisen vil jobbe seg oppover raskere siden du har borret et minihull. Fremfor å lage seg selv enda større i omkrets.

Det hjelper å ta vann og bakepulver som du lar etse på huden. Eddik er bra. Tannkrem over natten er en klassiker.

Den sitter ALTFOR langt inn til å kunne stikkes med nål (en annen gang jeg prøvde det på en kvise som var lenger ut, så fikk jeg stort arr og går fortsatt rundt med hull-arr mange år etter på kjevelinjen der hvor den satt....
Har sovet med tannkrem i natt, og den er i hvertfall litt mindre øm, skal prøve med bakepulver og ibux ,

men jeg er så redd for at den skal vokse fordi den "MÅ" komme ut på naturlig måte,?? eller om det er mulig å reversere den på en eller annen måte..??!? Holder meg unna ost og melk disse dagene siden jeg vet det kan skape /trigge kviser, er det andre ting jeg kan gjøre?
Legge varmt press på? Legge isbiter på? For å få den i retur og ikke til å komme nærmere overflaten (for da blir den kimbostor og gir sår garantert!)

Skrevet (endret)

Hydrokortison-krem hjelpe her. Det er en betennelsesdempende krem. Det hjelper nok ikke med uttørking når den er så dyp. Utenom betennelsesdempende så ville jeg fiklet minst mulig med den.

Endret av fjærestein
stavefeil
Skrevet
1 time siden, fjærestein skrev:

Hydrokortison-krem hjelpe her. Det er en betennelsesdempende krem. Det hjelper nok ikke med uttørking når den er så dyp. Utenom betennelsesdempende så ville jeg fiklet minst mulig med den.

Hva med brulidin? Har ikke hydrokortison krem men brulidin er også betennelsesdempende tror jeg? Men den har mye fuktighet i seg, og jeg er redd det kan slå motsatt ut da om fettet i den trekker inn og "blåser opp" kvisa :S :S Er så jævla typisk rett før min første date på et år med en jeg har chattet med i mange måneder og liker ganske godt

Skrevet (endret)

Ett raskt google-søk forteller meg at Brulidin er bakteriedrepende, ikke betennelsesdempende. Blir ikke det samme dessverre.

Mulig svaret er for sent nå da men...

Endret av fjærestein
Skrevet

Oppdatering fra ts:
Kvisa gikk i retur ved bruk av tannkrem på natta og tea tree oil med bakepulver påført med bomullsdott flere ganger daglig.
Det kom faktisk en til underjordisk kvise dagen etter jeg skrev dette, men begge dempet seg betraktelig overaskende fort (vanligvis er dette kviser som vokser i en uke, og blir kjempe røde og store underjordiske buler, og gir merke lenge etterpå) , de ble ikke helt usynlige, men ikke noe som tok fokuset i ansiktet - og daten gikk BRA :)
Takk for tips i en krisesituasjon dere !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...