Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er en ung mann som for et par år siden slet mye med sopp i hodebunn som gjorde at jeg flasset mye sånne bittesmå korn. Begynte da å bruke shampoer som Head And Shoulders, apotekshampoer, osv. for å bli kvitt det. Hodebunnen ble friskere og flasset forsvant, men håret blir knusktørt og dødt, og legger seg helt flatt livløst oppå hodet.

Jeg spør ofte hos frisøren hva slags shampo og eventuelle stylingprodukter jeg burde prøve, og de svarer alltid at det de har i butikken er best. Selvfølgelig. Har flere ganger kommet hjem fra frisøren med dyre shampoer fra kjente merker som gjør at jeg klør meg i hjel. Har kanskje en sensitiv hodebunn som fort blir rød og tørr, kanskje sopp.

Så jeg lurer altså på om noen her har peiling på hva slags shampo jeg burde teste? Jeg foretrekker noe som ikke stinker kosmetikk lang vei. Jeg håper noen kan gi meg noen objektive tips til hva som er best. Frisører, spesielt de som driver privat, stoler jeg ikke på lenger :D

Lurer også på hvilke stylingprodukter som passer. Jeg har blondt, sletthår, passe tykt (etter nordisk standard), liker å ha en nøytral sveis noe ala justin bieber da han sang Baby for noen år siden :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sjekket hos en dermatolog/hudpleier angående hodebunnen din? Siden du klør og blir rød kan du reagere allergisk på enkelte produkter. Forhør deg med noen som kan hud, de har sikkert alternativer til deg.

Anonymkode: d9266...5ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...