Gå til innhold

..til deg som synes jula er tung..

Gjest cheshirecat

Anbefalte innlegg

Jeg har folk rundt meg men likevel føler jeg meg ensom. Jeg blir likt minst av familien. Jeg er den alle maser på. Jeg er jo trent og driver med idrett jeg må takle å være den som løpet hit og dit. I dag er jeg så sliten, har vondt i magen og går rundt med en klump i halsen hele tiden. I tillegg til alt som har skjedd dette året. Det er tungt. Spesielt nå i jula. Alle vennene mine får være lykkelig. Jeg har det sammen tunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ble nettopp forlatt av eksen på en kjip måte..orker ikke og involvere meg med mennesker lenger, de snakker jo bare tomme ord til meg, føler meg sliten.

Anonymkode: 2bd09...365

Forstår at du synes det er vanskelig , men lurt å tenke positivt. Det beste er å leve i sin egen lykkeverden. :) Foreks : Tenk: Ingenting varer evig. Den tiden dere hadde, var en del av ditt eventyr. Den var ikke forgjeves, selv om den kan føles sånn. Det var en del av veien du gikk gjennom livet ditt. Og nyt hvert sekund av livet. Som man sier : Livet er som et øyeblikk. Og vi må gjøre det øyeblikket til et eventyr på ferden. Og av og til er det godt å være alene: Ta frem et glass rødvin, god mat, gjerne en film, og nyt livet :).

Og selv om du tenker at folk kan snakke tomme ord. Tro på deres ord. Om du mistenker de kan være tomme.. så se humoren i det , og tenk : jo for meg er de sanne! Gjelder å finne sin egen humor av mye i livet, for da går alt så mye bedre. Men ha lykken i deg selv. :). Man er sin egen lykkesmed! :) 

Endret av Meline37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Evilposelos skrev:

Virker nok som I-landsproblemer for de fleste og folk har det verre enn meg, men jeg føler jula er tung.

Jeg føler meg ensom fordi faren min er borte, han var alltid med til mamma selv om de var skilt. Alltid fikk han eget rom og sov der. 

I år blir vi 7 personer som alle kommer til å sove i samme hus i 3 dager. I tillegg kommer folk på middag og jeg synes det blir altfor mye. Jeg liker å være alene  og det å gå rundt i 3 døgn oppå hverandre føles forferdelig. 3 av menneskene har jeg et veldig overfladisk og lite avslappa forhold til,, å snakke med dem krever mye av meg.

I tillegg er det alkoholforbud, noe som gjør det enda mer slitsomt og anstrengt.

Jeg ser fram til å få  det overstått. Helst vil jeg være alene de dagene, men det blir et helvete om jeg i det hele tatt nevner det. 

Du,jag förstår precis hur du känner och jag vet hur jobbigt det där är.

Jag är faktiskt lite glad över att jag inte fick ledigt från jobbet och inte kan resa hem även om det är lite tråkigt att inte få mammas julgröt till frukost.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat
19 minutter siden, Evilposelos skrev:

Virker nok som I-landsproblemer for de fleste og folk har det verre enn meg, men jeg føler jula er tung.

Jeg føler meg ensom fordi faren min er borte, han var alltid med til mamma selv om de var skilt. Alltid fikk han eget rom og sov der. 

I år blir vi 7 personer som alle kommer til å sove i samme hus i 3 dager. I tillegg kommer folk på middag og jeg synes det blir altfor mye. Jeg liker å være alene  og det å gå rundt i 3 døgn oppå hverandre føles forferdelig. 3 av menneskene har jeg et veldig overfladisk og lite avslappa forhold til,, å snakke med dem krever mye av meg.

I tillegg er det alkoholforbud, noe som gjør det enda mer slitsomt og anstrengt.

Jeg ser fram til å få  det overstått. Helst vil jeg være alene de dagene, men det blir et helvete om jeg i det hele tatt nevner det. 

ALKOHOLFORBUD!!??  😳😳😳 ville mest sannsynlig drukket meg full, laget en helvetes til scene og skylde på at ettersom jeg ikke har fått drukket på en stund er toleransegrensen min så ømfintlig at det er bedre at vi neste år dropper denne latterlige regelen!! (Ville iallefall smugdrukket, alle som skal holde ut flere dager i familieselskap med litt selvrespekt gjør det..) - kort sagt: Kondolerer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Evilposelos skrev:

Man savner folk man har mistet i julen. Det er en tid der man tenker gjennom minner fra tider man hadde sammen med døde familiemedlemmer. Så julen gir mye tanker og minner også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat
20 minutter siden, Mats skrev:

Jeg har folk rundt meg men likevel føler jeg meg ensom. Jeg blir likt minst av familien. Jeg er den alle maser på. Jeg er jo trent og driver med idrett jeg må takle å være den som løpet hit og dit. I dag er jeg så sliten, har vondt i magen og går rundt med en klump i halsen hele tiden. I tillegg til alt som har skjedd dette året. Det er tungt. Spesielt nå i jula. Alle vennene mine får være lykkelig. Jeg har det sammen tunge.

..har lest noen tråder fra deg, du er han som er mannlig prostituert, har ekstremt mye sex og vil overtale ei dame du en gang i tiden var glad i - til å ta abort ..!? Har ikke tenkt å vifte med pekefingre jeg altså, men viss du (mot alle odds..-) er et virkelig menneske og de historiene du forteller har noe som helst rot i virkeligheten er det kanskje ikke så merkelig at du er familiens sorte får? Vi kan jo si det sånn at du er den absolutt mest liberale av dem..? Og kanskje de bare er litt bekymra for deg.. Med tanke på at du lever det de fleste andre moderate og konservative anser som en "utsvevende livsstil".. Og at de da egentlig bare basicly er noe så enkelt som glad i deg..  

Endret av cheshirecat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Mats skrev:

Ja, julen kan føles ganske tung når det er noe man savner. Jeg vet at det er mye jeg savner i livet. Jeg har noe jeg er veldig glad for. Flotte barn, en flott familie, men jeg savner å ha en ektemann dermed kan det få meg til å føle meg ganske ensom. Men jeg velger uansett hvor tungt ting kan føles, og hente frem det positive. Vi har bare tiden nå og her....

Denne låten kan faktisk hente litt frem lyset når man føler sinnet litt tungt :) : Hent frem de positive ordene. :) 

https://www.youtube.com/watch?v=eU8ORPr5PL0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cheshirecat skrev:

Jeg skal også ta på både joggis og drikke et glass eller fem med rødvin i morgen, så du er ikke alene. Med det sagt er faktisk rødvin og joggis to av mine favoritt elementer her i livet, så med litt KG chat vedsidenav får du forhåpentligvis en ok julaften alikevel 😉 

Er ikke høytidene fantastisk😂😂 Ligger på senga nå, lille julaften, med lys& rødvin på nattbordet! Og netflix selvsagt 😁😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALKOHOLFORBUD!!??  😳😳😳 ville mest sannsynlig drukket meg full, laget en helvetes til scene og skylde på at ettersom jeg ikke har fått drukket på en stund er toleransegrensen min så ømfintlig at det er bedre at vi neste år dropper denne latterlige regelen!! (Ville iallefall smugdrukket, alle som skal holde ut flere dager i familieselskap med litt selvrespekt gjør det..) - kort sagt: Kondolerer! 

Hehe:fnise: Ja, alkoholforbud ja. En i familien sliter med rus, så de to som er avholds satte seg på bakbeina og krevde alkoholforbud. De er fryktelig kranglete og resten av oss sa oss svært motvillig tilslutt enig. Ja, jeg har egentlig lyst til å smugdrikke, kan hende jeg gjør det :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..har lest noen tråder fra deg, du er han som er mannlig prostituert, har ekstremt mye sex og vil overtale ei dame du en gang i tiden var glad i - til å ta abort ..!? Har ikke tenkt å vifte med pekefingre jeg altså, men viss du (mot alle odds..-) er et virkelig menneske og de historiene du forteller har noe som helst rot i virkeligheten er det kanskje ikke så merkelig at du er familiens sorte får? Vi kan jo si det sånn at du er den absolutt mest liberale av dem..? Og kanskje de bare er litt bekymra for deg.. Med tanke på at du lever det de fleste andre moderate og konservative anser som en "utsvevende livsstil".. Og at de da egentlig bare basicly er noe så enkelt som glad i deg..  

De var sånn fra jeg var født. Kun mamma som alltid har vert snill og god mot meg. Hun har heldigvis gitt meg kjærlighet fra jeg var født. De andre har hatet meg, for jeg var en feil, et uhell og skulle aldri vert født. Det som er grunnen. Jeg har alltid tenkt det hadde vert så mye bedre hvis mamma tok abort. Uansett er jeg snill og god mot henne. Jeg er snill og god mot de som er snille og gode mot meg. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten henne i jula og andre dager hele familiene er samlet. Hun har sagt hun er glad i meg uansett og at jeg aldri må glemme det. Det er spesielt søsknene mine som hater meg og får de andre til å hate meg. Pappa likte meg aldri. Jeg var jo et forbanna uhell. Jeg har også opplevd vold. Jeg holder uansett ut hvert år. 

Endret av Mats
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Evilposelos skrev:

Hehe:fnise: Ja, alkoholforbud ja. En i familien sliter med rus, så de to som er avholds satte seg på bakbeina og krevde alkoholforbud. De er fryktelig kranglete og resten av oss sa oss svært motvillig tilslutt enig. Ja, jeg har egentlig lyst til å smugdrikke, kan hende jeg gjør det :fnise:

Kör på,men diskret :ph34r:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Skytten31 skrev:

Er ikke høytidene fantastisk😂😂 Ligger på senga nå, lille julaften, med lys& rødvin på nattbordet! Og netflix selvsagt 😁😂

Høytidene kan føles avslappende og :). Jeg kunne ønske at jeg hadde fri fra jobben i morgen. Men men... er artig å være på jobb i julehøytiden og :). Alle folk er så godt i humør på utsiden..iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppas att alla fick en fin jul.

Min var helt okej,fick lite god mat på jobbet,sen på väg hem så fick jag en gratis kaffe på 7/11 helt utan vidare(kassören:Äh,det är ju julafton,den är gratis idag :) ).Och när man kommer hem och kollar postkassen så har jag fått ett paket med julklappar :)

Sen blev det pizza,film och serier och bara slappande,riktigt skön dag.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, qwerty123 skrev:

Hoppas att alla fick en fin jul.

Min var helt okej,fick lite god mat på jobbet,sen på väg hem så fick jag en gratis kaffe på 7/11 helt utan vidare(kassören:Äh,det är ju julafton,den är gratis idag :) ).Och när man kommer hem och kollar postkassen så har jag fått ett paket med julklappar :)

Sen blev det pizza,film och serier och bara slappande,riktigt skön dag.

Bra å høre at du fikk en fin jul, til tross for at du ikke fikk være med familien din. :) 

Noen av oss er ganske flinke til å nyte eget selskap. Mens noen er ikke så flinke til det. Men man har det så bra som man gjør det til. Man kan kose seg i eget selskap og. Jeg er typen som kan virkelig nyte eget selskap. Det kan føles som avslappende og en nytelse.

Julen kan være trist for mange, men samtidig er det en tid for avslapping, og senke skuldrene litt. :) 

Glad for å høre at du hadde en fin julaften, og jeg håper at alle de andre fikk en fin jul også. :) 

Jeg hadde en fin julaften. Først jobb, så familiebesøk, og så hjem å slappe av. En fin dag, og jeg er glad det ikke var snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...