Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor får jeg tak i det?:)

Anonymkode: e4626...c63

Skrevet

Det har jeg aldri sett i salg, men siden det selges ferdig stekt ribbe er det kanskje mulig å få tak i ferdig pinnekjøtt og. 

Hvis du trenger det ferdig til julekvelden er det ikke forsent, men du bør starte snart, og skifte vann ofte. 

Skrevet

De pleide ha det på Rimi i fjor iallfall, men jeg har ikke sett, eller sett etter, gryteklart pinnekjøtt i år.

Skrevet

Jeg så det på rema 1000 :-)

Anonymkode: c1d5b...541

Skrevet

Jeg stoler aldri på såkalt "gryteklart" pinnekjøtt. Som oftest er det ramsalt! Jeg vanner alltid ut pinnekjøttet i 24 timer. Skifter vann minst 2 ganger. Har aldri opplevd at det er for lite salt. Kan bare tenke meg til hvor salt det er om man ikke vanner det ut! Gryteklart my ass! På samme måte som jeg aldri kjøper ferdig krydret ribbe. Her i huset spiser vi som oftest ribbe og pinnekjøtt en gang i året, det er julaften og nyttårsaften. Da sjanser man ikke på krydder og salt for å si det slik.

Anonymkode: e9084...930

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stoler aldri på såkalt "gryteklart" pinnekjøtt. Som oftest er det ramsalt! Jeg vanner alltid ut pinnekjøttet i 24 timer. Skifter vann minst 2 ganger. Har aldri opplevd at det er for lite salt. Kan bare tenke meg til hvor salt det er om man ikke vanner det ut! Gryteklart my ass! På samme måte som jeg aldri kjøper ferdig krydret ribbe. Her i huset spiser vi som oftest ribbe og pinnekjøtt en gang i året, det er julaften og nyttårsaften. Da sjanser man ikke på krydder og salt for å si det slik.

Anonymkode: e9084...930

Jeg har opplevd for utvannet pinnekjøtt - det mister hele sin karakter. (Jeg har også blitt servert for lite utvannet pinnekjøtt, og det blir man syk av, faktisk). Jeg vanner kjøttet ut over natten uten å bytte vann, og alle i familien min gjør det samme. 24 timer med vannskift ville gitt pinnekjøtt jeg ville oppfattet som ødelagt.

Til saken: Om du tilfeldigvis bor i Bergen, TS, selger de alltid ferdig utvannet pinnekjøtt på Rivelsrud på Kjøttbasaren på julaften - til alle som har glemt å legge pinnekjøttet i vann. :nisse: 

Anonymkode: 0bee9...60b

Skrevet

24 timers utvanning? Hadde ikke vært mye happy med middag hos deg, gitt.

Skrevet

Ferdig utvannet pinnekjøtt (sau/lam) vi ikke være holdbart særlig lenge, det vil og bli dårlig fordi det blir mindre smak ved at det ligger ned pakket etter utvanning. 

Å legge pinnekjøttet i vann over natta har to hensikter, å myke kjøttet og å minske smaken av salt/røyking. Du får se på delikatessebutikkene om de har ferdig kokt pinnekjøtt om du ikke vil vanne det selv, (og skal spise det i dag.)

Anonymkode: c8446...e07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...