Gå til innhold

Hva betyr Jesus for deg i jula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor viktig er Jesus for deg når du feirer jul? For meg betyr han ikke en dritt. Jul og religion er for meg helt atskilt. 

Anonymkode: f7a6d...d73

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nesten ikke jeg ofrer han en tanke

Anonymkode: a7873...e69

• Liker 3
Skrevet

Nada

Anonymkode: c8b06...d8c

• Liker 3
Skrevet

ikke mer i julen enn ellers i året, det vil si svært lite. Julen er tradisjon og lysfest i mørketiden.

Anonymkode: e1976...b1a

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjenner ingen Jesus.

Anonymkode: 00f5e...6de

• Liker 3
Skrevet

Selvølgelig er han veldig viktig i julen :) 

Trist å se at det er så mange som faktisk ikke tenker på han.. Men han tenker ihvertfall på alle dere :)! 

Er ikke rart at den muslimske religionen tar slik over.. Ikke for å spore av men, jeg synes det er merkelig og trist

Anonymkode: aaf3e...606

• Liker 4
Skrevet

Ingenting, som ellers i året.

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvølgelig er han veldig viktig i julen :) 

Trist å se at det er så mange som faktisk ikke tenker på han.. Men han tenker ihvertfall på alle dere :)! 

Er ikke rart at den muslimske religionen tar slik over.. Ikke for å spore av men, jeg synes det er merkelig og trist

Han finnes ikke. Han er død. Hvis han i det hele tatt noen gang har eksistert. Derom strides de lærde. 

Det som er trist er at du tror kristendom er en medisin mot islam. Medisinen mot islam er fornuft og kritisk tenkning. 

• Liker 16
Skrevet

Positivt å se at det er så mange ikke-religiøse her på forumet. Kanskje vi får et mer etisk samfunn etter hvert. 

• Liker 5
Skrevet

Vier vel ikke den karen så mange tanker nei :P for meg er juleevangeliet og alt sånn med julestjerna og jesus i krybben et koselig EVENTYR, men ikke noe mer enn det. 

• Liker 2
Skrevet

Tja, tenker vel like mye på Jesus som på Gud i jula. Omtrent det samme som resten av året, ikke i det hele tatt.

Anonymkode: f404a...4d7

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Pastalovah skrev:

Vier vel ikke den karen så mange tanker nei :P for meg er juleevangeliet og alt sånn med julestjerna og jesus i krybben et koselig EVENTYR, men ikke noe mer enn det. 

Det er eventyr, ja. Å kalle det noe annet er self deception. 

Skrevet

Verken viktig eller koselig eller eventyr. Mer som ikke eksisterbar. Jul feires av helt andre grunner.

• Liker 1
Skrevet

For meg betyr Jesus veldig mye i jula :) 

Anonymkode: 19a4e...dc6

• Liker 3
Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Han betyr ikke særlig mye dessverre. Familien min er ''muslimer'' (ikke praktiserende og far hater religionen), men altså, feirer pga. oss barna så vi ikke føler oss utenfor utenfor hjemmet

Skrevet

Hjemme hos oss betyr han mye. I morgen blir det kirkebesøk, lesing av juleevangeliet før riskremen osv :)

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han finnes ikke. Han er død. Hvis han i det hele tatt noen gang har eksistert. Derom strides de lærde. 

Det som er trist er at du tror kristendom er en medisin mot islam. Medisinen mot islam er fornuft og kritisk tenkning. 

Ja, hans menneske kropp er dø selfølgelig, men han lever videre og det tror jeg du og kommer til å gjøre :) men det er jo en annen diskusjon igjen.

Ingenting er en "medisin" mot islam. 

Poenget mitt var at Norge er et kristen land som bare holder på det kristne pga tradisjoner. Alt kristent er borte fra både skoler og barnehager, kristendommen sklir ut. Derimot skal vi være så veldig forståelses fulle mot muslimer som får foreksempel bruke burka over alt. Vi er forsåvidt forståelses fulle for alle religioner bortsett fra vår egen, (jeg nevnte muslimer fordi de er flest av og mest pågående med religionen sin) og det synes JEG er trist og merkelig. 

Kanskje du har litt "medisin" til meg også da siden du er så mer fornuftig en de som tror på noe annet enn deg selv.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hans menneske kropp er dø selfølgelig, men han lever videre og det tror jeg du og kommer til å gjøre :) men det er jo en annen diskusjon igjen.

Ingenting er en "medisin" mot islam. 

Poenget mitt var at Norge er et kristen land som bare holder på det kristne pga tradisjoner. Alt kristent er borte fra både skoler og barnehager, kristendommen sklir ut. Derimot skal vi være så veldig forståelses fulle mot muslimer som får foreksempel bruke burka over alt. Vi er forsåvidt forståelses fulle for alle religioner bortsett fra vår egen, (jeg nevnte muslimer fordi de er flest av og mest pågående med religionen sin) og det synes JEG er trist og merkelig. 

Kanskje du har litt "medisin" til meg også da siden du er så mer fornuftig en de som tror på noe annet enn deg selv.

Ja, vi lærer om andre kulturer og ikke bare kristendom på skolen fordi vi ikke skal bli rasistiske, sneversynte tullinger. Så lenge alle aksepterer hverandres religiøse ståsted og ikke prøver å omvende folk som ikke er interessert, tror jeg det går veldig bra :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...