Gå til innhold

Flytte inn i hans hus og feriere i hans sommerhus hvert år

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Menchit skrev:

Men jeg tror du misforstår hva det handler om her. Slik jeg leser det føler TS seg ikke gjemme i sitt eget hjem. Når man ikke får sette sitt preg på et hjem som skal være felles oppstår det en ubalanse. Må man spørre om "lov" før man kjøper en lysestake? det blir som å være på besøk hele tiden. Hjemmet er en del av identiteten for mange, og dermed er det også viktig å få være med å forme det.

Viktig poeng, men jeg mener jeg ikke har misforstått likevel. Klart det er viktig å forme sitt eget hjem slik en selv vil ha det, men dersom huset har bord, stoler, lysestaker og gardiner fra før av bør man også være realistisk. Disse tingene koster faktisk penger. Penger vokser ikke på trær. Å bytte ut for å bytte ut syns jeg er tåpelig. Om det ikke er noe mer galt i disse tingene enn at eksen har valgt dem syns jeg man er for følelsesdrevet. Da bør man roe ned og prøve å se ting mer objektivt. Alternativt går det an å male om ting og ommøblere. Da er mye gjort bare der. Det er mye mindre kostbart enn å kjøpe alt helt nytt. På sikt kan man gjerne bytte ut ting, men nøkkelordene her er over tid. Det er rett og slett ikke rasjonelt å kaste ting ut av vinduet fordi eksen likte det. Da må man bare puste ut litt og besinne seg, syns jeg. Ærlig talt. 

Skrevet

Kanskje typen er veldig opptatt av interiør, og har perfeksjonert husene. Kanskje eksen ødela med europris-pynt og nillefjas og rask hun har hoardet oppover årene, og at han lovet seg selv at ingen skulle få ødelegge de lekre husene hans igjen. 

Når det gjelder møbler ser jeg ikke poenget med å kaste bort penger på ny sofa hvis de allerede har en fin som passer inn, bare fordi en vil sette sitt eget preg. Det er luksusproblem! Spar heller pengene til senere. Man vet aldri når det kommer dårligere tider eller plutselige utgifter. Vaskemaskin eller bil som ryker f.eks. 

Anonymkode: 265c3...a1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...