AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #1 Skrevet 23. desember 2015 Trenger deres meninger. Samboeren min synes at jeg er helt urimelig. Vi flyttet sammen og bor i huset han og hans eks kjøpte. Det tok litt tid før jeg ble vant til å bo her, men det føles ikke som hjemmet mitt enda. For han er det også selvfølge at vi skal feriere i feriehuset de kjøpte sammen i syden også. Alt er ferdig innredet etter hans smak og jeg får bare være der uten noen rettigheter. Fordi han og barna hans er vant til det. Selvfølgelig at jeg skjønner at alle har en historie, men et sted må være grense. jeg gleder meg ikke til de ferieturene og han synes at jeg er urimelig Anonymkode: dffdd...ccf
ajarRun Skrevet 23. desember 2015 #2 Skrevet 23. desember 2015 Du har type med hus og feriehus og du sutrer over at det har møbler? Jeg synes du er urimelig. Offtopic: Sover dere i samme seng som hun og han sov i? 5
Gjest O.G. Skrevet 23. desember 2015 #3 Skrevet 23. desember 2015 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trenger deres meninger. Samboeren min synes at jeg er helt urimelig. Vi flyttet sammen og bor i huset han og hans eks kjøpte. Det tok litt tid før jeg ble vant til å bo her, men det føles ikke som hjemmet mitt enda. For han er det også selvfølge at vi skal feriere i feriehuset de kjøpte sammen i syden også. Alt er ferdig innredet etter hans smak og jeg får bare være der uten noen rettigheter. Fordi han og barna hans er vant til det. Selvfølgelig at jeg skjønner at alle har en historie, men et sted må være grense. jeg gleder meg ikke til de ferieturene og han synes at jeg er urimelig Anonymkode: dffdd...ccf Du får droppe ham, kan ikke se annen råd.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #4 Skrevet 23. desember 2015 Ja vi sover i samme seng, skiftet overmadrass ts Anonymkode: dffdd...ccf
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #5 Skrevet 23. desember 2015 Dette var underlig. Dere er samboere og du får ikke engang møblere slik at boligen føles også litt ditt? Barna hans? De er nødt til å akseptere at du også er en del av familien som sambo til deres far. Anonymkode: c89c5...cba 6
Faulkner Skrevet 23. desember 2015 #6 Skrevet 23. desember 2015 (endret) Kan se at dette er vanskelig.. Hvor lenge har dere vært sammen? Hvis det er 2 år + ville jeg syntes det var mer enn rimelig at du fikk inn en del i deres felles hjem her. I feriehuset som er hans eiendom(?) ville jeg kanskje ikke syntes det var like naturlig at du fikk bestemme store ting som møbler ol. men litt små pynteting er jo rimelig... Han kan uansett ikke tvinge deg til å bli med på ferietur med seg og jentene sine om du ikke vil være med, men de har nok veldig lyst til å ha deg med dit, og du vil vel helst feriere med dem? Har ingen fasit men det er ihvertfall slik jeg tenker. At i hjemmet hvor dere bor bør det være likt, mens i ferieboligen hans bør nok han og jentene hans ha størst inflytelse.. Endret 23. desember 2015 av Faulkner 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #7 Skrevet 23. desember 2015 2 minutter siden, Faulkner skrev: Kan se at dette er vanskelig.. Hvor lenge har dere vært sammen? Hvis det er 2 år + ville jeg syntes det var mer enn rimelig at du fikk inn en del i deres felles hjem her. I feriehuset som er hans eiendom(?) ville jeg kanskje ikke syntes det var like naturlig at du fikk bestemme store ting som møbler ol. men litt små pynteting er jo rimelig... Han kan uansett ikke tvinge deg til å bli med på ferietur med seg og jentene sine om du ikke vil være med, men de har nok vedlig lyst til å ha deg med dit, og du vil nok også feriere med dem.. Har ingen fasit men det er ihvertfall slik jeg tenker. At i hjemmet hvor dere bor bør det være likt, mens i ferieboligen hans bør nok han og jentene hans ha størst inflytelse.. 2 år? Og hvor leste du om JENTENE hans? Anonymkode: c89c5...cba
Faulkner Skrevet 23. desember 2015 #8 Skrevet 23. desember 2015 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: 2 år? Og hvor leste du om JENTENE hans? Anonymkode: c89c5...cba Ok tenkte jentene når jeg leste innlegget, men ser med nærmere lesning at det var barna, men ser ikke at kjønnet på barna skal være så avgjørene... Og hvor lenge de har vært sammen sier noe om hvor seriøst det er samt hensyn til barna, hvis det første noen gjør etter at en ny flytter inn er å endre hjemmet deres synes jeg det er å ta litt lite hensyn. Synes slike ting bør gjøres gradvis for barnas del... Endret 23. desember 2015 av Faulkner 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #9 Skrevet 23. desember 2015 4 minutter siden, Faulkner skrev: Ok tenkte jentene når jeg leste innlegget, men ser med nærmere lesning at det var barna, men ser ikke at kjønnet på barna skal være så avgjørene... Og hvor lenge de har vært sammen sier noe om hvor seriøst det er samt hensyn til barna, hvis det første noen gjør etter at en ny flytter inn er å endre hjemmet deres synes jeg det er å ta litt lite hensy. Synes slike ting bør gjøres gradvis for barnas del... Men her er det også snakk om hva han selv er vant til og hans smak. Da gjør han dette av egoistiske grunner. Hvor lenge de har vært sammen? Jeg håper du ikke mener at hun skal bo der i 2+ år før hun skal få lov til å ta inn et par lamper, kjøpe noen blomster, så hun føler seg litt hjemme. For jeg går ut fra at ts ikke snakker om store endringer her. Anonymkode: c89c5...cba 1
ajarRun Skrevet 23. desember 2015 #10 Skrevet 23. desember 2015 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja vi sover i samme seng, skiftet overmadrass ts Anonymkode: dffdd...ccf Kanskje han har bedre smak enn deg? Jeg ville ikke latt en dame endre alle møblene mine fordi hun hadde behov for å markere revir. 3
Atea Skrevet 23. desember 2015 #11 Skrevet 23. desember 2015 Jeg skjønner ikke problemet. En venninne hadde det samme problemet som ts, men de ble enige etter hvert. Kunne aldri gått inn i en manns hjem og krevet forandringer hvis det ikke var for ille der da. Litt etter litt setter man jo selvfølelig spor etter seg og et eget preg, men bortsett fra at det ikke er miljøvennlig å bytte ut alt er det også kritikk av sin kjæreste. 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #12 Skrevet 23. desember 2015 Du er ikke urimelig i heletatt! Dette skal liksom være ditt eget hjem også, ikke bare hans, men deres! Du kan jo kjøpe deg inn i boligen og feriehuset hvis du ønsker det. Og da har du faktisk mer enn rett, da har du jo juridiske rettigheter også! Og at dere bare har byttet madrassen i senga og ikke bytta ut hele senga er jo helt vanvidd spør du meg! Du er ikke gjest der lenger, du bor der. Han mannen din får se å vokse opp! Barna har forresten ikke noe de skal ha sagt. Anonymkode: 1155c...71d 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #13 Skrevet 23. desember 2015 Dette snakket dere sikkert om før du flyttet inn. Da kan du ikke komme i ettertid og kreve endringer. Hans hus, han bestemmer. Anonymkode: c6e94...262 2
LukaFrost Skrevet 23. desember 2015 #14 Skrevet 23. desember 2015 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette snakket dere sikkert om før du flyttet inn. Da kan du ikke komme i ettertid og kreve endringer. Hans hus, han bestemmer. Anonymkode: c6e94...262 Det er det vel ikke sikkert at de gjorde. Uansett kan ting bli annerledes enn mann tror i forkant. Begges hjem. Begge bestemmer. 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #15 Skrevet 23. desember 2015 4 timer siden, Atea skrev: Jeg skjønner ikke problemet. En venninne hadde det samme problemet som ts, men de ble enige etter hvert. Kunne aldri gått inn i en manns hjem og krevet forandringer hvis det ikke var for ille der da. Litt etter litt setter man jo selvfølelig spor etter seg og et eget preg, men bortsett fra at det ikke er miljøvennlig å bytte ut alt er det også kritikk av sin kjæreste. Det er ikke snakk om å GÅ inn i HANS hjem og forandre på ting. Hun har flyttet inn. Det er hennes hjem også. Gårutifra at de deler på utgiftene. Såkalt hun må få sette sitt preg på det. Ellers blir det jo som å leie en møblert bolig. Anonymkode: 6234a...72b 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #16 Skrevet 24. desember 2015 Hjelpes... Får du bestemme hva du skal ha på deg? Du er voksen. Dra på ferie dit du vil! Anonymkode: 265c3...a1c 2
Atea Skrevet 24. desember 2015 #17 Skrevet 24. desember 2015 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke snakk om å GÅ inn i HANS hjem og forandre på ting. Hun har flyttet inn. Det er hennes hjem også. Gårutifra at de deler på utgiftene. Såkalt hun må få sette sitt preg på det. Ellers blir det jo som å leie en møblert bolig. Anonymkode: 6234a...72b Jeg forsto at de bor sammen og at hun har flyttet inn hos han. Hvis ikke hans smak er helt for j.... ser jeg ikke noen hensikt ved å bytte ut møblene selv om barnas mor har vært med på å kjøpe de, men ts skrev ikke hva hun mener bør endres. Det virket som om ferieboligen var hovedproblemet? Hun må ikke være med hver gang hvis det var det som var problemet. Hun sier ikke hva hun vil endre i ferieboligen. Hun sier ikke om de deler utgiftene, men regner med at hun betaler noe og at han eier. Hun vil sikkert sette sitt preg på det etter hvert, og jeg ville gjort det raskt hvis hyllene var fulle av nips fra nille og europris. Lurer på hvor ts har gjort av ting hun har med seg fra tidligere? Noe må det vel nødvendigvis være plass til i huset etter at noe av hans blir pakket ned og satt i boden. Kun en gang flyttet inn hos en mann, men endret ikke noe og mitt flyttelass stod på lager. Forholdet varte ikke lenger enn ett års tid, men jeg hadde ikke behov for å kjøpe nye møbler og fjerne kunst fra veggene, kanskje fordi alt var av god kvalitet. Eneste som irriterte var at det var rotete, men det ble bedre etter hvert. De gangene menn har flyttet inn hos meg har de ikke klaget på møbleringen, men så bor jeg ikke i et "rosa-helvete". Jo faktisk, en ville forandre "alt" og selv om jeg var høy på forelskelse, ble jeg først overrasket, deretter sinna - fordi han ikke hadde spurt meg først. I ettertid ser jeg at jeg burde tatt det som et tegn og gjort det slutt, for han viste seg å være svært dominerende.
Teethgrinding Skrevet 24. desember 2015 #18 Skrevet 24. desember 2015 (endret) Det er helt vanvidd at det går an å klage over både hus og feriested! Altså, det finnes folk i verden som ikke har salt til maten, og du klager over at eksen har møblert huset?! Det har i det minste møbler! Og vegger og tak! Jeg blir helt flau over hvor fantastisk dårlige perspektiver nordmenn har. Når man lever i en annen del av verden får man en forståelse for tingenes verdi som vi her hjemme ikke har greie på. Vi tar ting så innmari for gitt. Et feriehus er bedre enn å ikke ha et, uansett hvordan man vrir og vender på det. Å få bo billig i typens hus er ca tusen ganger triveligere enn å skulle pine seg inn i et kott når man selv må betale for det. Det er i det hele tatt et generelt mangel på perspektiver over tingenes verdi, og det er her mange kvinner i Norge gjør seg bort. Jeg leser mye komfortable egosentriske holdninger mellom linjene. Vet du hva andre der ute ville gitt for et feriehus?! Noen har ikke ferie engang - for ikke så snakke om feriehus! Mette nordmenn aner ikke hvor godt de har det, og det gjør meg helt ærlig helt kvalm. Det er ikke noe galt i å leve i sus og dus (om man har jobbet for det), men man bør i det minste reflektere over hvor godt man har det som kompensasjon. Å klage over at ting ikke er riktig møblert... Også på grunn av noe så uvesentlig som at det har eksens 'touch'. For faen da. Voks opp! Åpne opp øynene! Nei folkens, vi har blitt noen mette dyr når vi uten det minste skam eller selvironi klager over at ressurser ikke er fine eller nøyaktig riktige nok for ens egen smak eller behag. Det er fullstendig absurd. Endret 24. desember 2015 av Arcturus 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #19 Skrevet 24. desember 2015 48 minutter siden, Arcturus skrev: Det er helt vanvidd at det går an å klage over både hus og feriested! Altså, det finnes folk i verden som ikke har salt til maten, og du klager over at eksen har møblert huset?! Det har i det minste møbler! Og vegger og tak! Jeg blir helt flau over hvor fantastisk dårlige perspektiver nordmenn har. Når man lever i en annen del av verden får man en forståelse for tingenes verdi som vi her hjemme ikke har greie på. Vi tar ting så innmari for gitt. Et feriehus er bedre enn å ikke ha et, uansett hvordan man vrir og vender på det. Å få bo billig i typens hus er ca tusen ganger triveligere enn å skulle pine seg inn i et kott når man selv må betale for det. Det er i det hele tatt et generelt mangel på perspektiver over tingenes verdi, og det er her mange kvinner i Norge gjør seg bort. Jeg leser mye komfortable egosentriske holdninger mellom linjene. Vet du hva andre der ute ville gitt for et feriehus?! Noen har ikke ferie engang - for ikke så snakke om feriehus! Mette nordmenn aner ikke hvor godt de har det, og det gjør meg helt ærlig helt kvalm. Det er ikke noe galt i å leve i sus og dus (om man har jobbet for det), men man bør i det minste reflektere over hvor godt man har det som kompensasjon. Å klage over at ting ikke er riktig møblert... Også på grunn av noe så uvesentlig som at det har eksens 'touch'. For faen da. Voks opp! Åpne opp øynene! Nei folkens, vi har blitt noen mette dyr når vi uten det minste skam eller selvironi klager over at ressurser ikke er fine eller nøyaktig riktige nok for ens egen smak eller behag. Det er fullstendig absurd. Satt på spissen ja... Ellers er det litt langt å gå i sammenligning. SKJERPINGS Anonymkode: 1155c...71d 2
Menchit Skrevet 24. desember 2015 #20 Skrevet 24. desember 2015 14 timer siden, Arcturus skrev: Det er helt vanvidd at det går an å klage over både hus og feriested! Altså, det finnes folk i verden som ikke har salt til maten, og du klager over at eksen har møblert huset?! Det har i det minste møbler! Og vegger og tak! Jeg blir helt flau over hvor fantastisk dårlige perspektiver nordmenn har. Når man lever i en annen del av verden får man en forståelse for tingenes verdi som vi her hjemme ikke har greie på. Vi tar ting så innmari for gitt. Et feriehus er bedre enn å ikke ha et, uansett hvordan man vrir og vender på det. Å få bo billig i typens hus er ca tusen ganger triveligere enn å skulle pine seg inn i et kott når man selv må betale for det. Det er i det hele tatt et generelt mangel på perspektiver over tingenes verdi, og det er her mange kvinner i Norge gjør seg bort. Jeg leser mye komfortable egosentriske holdninger mellom linjene. Vet du hva andre der ute ville gitt for et feriehus?! Noen har ikke ferie engang - for ikke så snakke om feriehus! Mette nordmenn aner ikke hvor godt de har det, og det gjør meg helt ærlig helt kvalm. Det er ikke noe galt i å leve i sus og dus (om man har jobbet for det), men man bør i det minste reflektere over hvor godt man har det som kompensasjon. Å klage over at ting ikke er riktig møblert... Også på grunn av noe så uvesentlig som at det har eksens 'touch'. For faen da. Voks opp! Åpne opp øynene! Nei folkens, vi har blitt noen mette dyr når vi uten det minste skam eller selvironi klager over at ressurser ikke er fine eller nøyaktig riktige nok for ens egen smak eller behag. Det er fullstendig absurd. Jeg er helt ening med deg når det gjelder det materielle. Mange av oss nordmenn har det altfor godt og kunne trengt en realitetsorientering med tanke på hvordan mennesker i store deler av verden lever ( og også en del her i Norge). Men jeg tror du misforstår hva det handler om her. Slik jeg leser det føler TS seg ikke gjemme i sitt eget hjem. Når man ikke får sette sitt preg på et hjem som skal være felles oppstår det en ubalanse. Må man spørre om "lov" før man kjøper en lysestake? det blir som å være på besøk hele tiden. Hjemmet er en del av identiteten for mange, og dermed er det også viktig å få være med å forme det. Dessuten gir jo mannen et tydelig signal om at hun ikke er viktig for ham når han verken bryr seg om hva hun mener eller ønsker å skape et felles hjem for dem begge. Har ingenting med materialisme eller penger å gjøre. Det er felleskap det handler om. At de to skaper noe sammen som er deres. Men igjen, dette er mine tanker, mulig jeg tar feil. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå