Gå til innhold

Hvorfor er det nærmest forventet at kvinner bruker kjole eller skjørt på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver jul er det samme greia om igjen, ta på deg kjole eller skjørt. Jeg trives ikke i kjole eller skjørt, føler meg ikke kvinnelig. Har et veldig andogrynt utseende, å med en gang jeg tar på meg en kjole føler jeg at jeg ser ut som Jabba the Hutt. Bukse er liksom ment for hverdags eller for menn.

Anonymkode: bc11c...385

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta på deg drilldressen da vel, ingen bryr seg.

• Liker 4
Skrevet

Det varierer vel fra familie til familie? Hos oss hadde ingen reagert om en av kvinnene dukket opp i bukse. Syntes det er rart at det ikke skal være greit. 

• Liker 10
Skrevet

Man føler jo at det er sånn veldig tradisjon at jenter går i skjørt og kjole. Jeg har lurt på kjønnet mitt siden jeg begynte på barneskolen, klarer liksom aldri å finne ut hva jeg er. Å ser man på sånne sider med tips til juleantrekk, så er det kjole og glam. 

Anonymkode: bc11c...385

Skrevet

Hvem sier det? Jeg har egentlig ikke følt det som et press. Bruker stort sett kjole når jeg skal pynte meg, men jeg har da mange ganger brukt en pen bukse og topp også, og følt meg like fin! Har aldri følt at noen har sett rart på meg da. Er du sikker på at du ikke skaper presset selv? 

Anonymkode: c77b7...511

• Liker 11
Skrevet

Du mener hvorfor det er forventet i din familie? Det kan vel ikke vi vite. Og det er ikke noe "allment" konsept at alle kvinner skal gå i skjørt eller kjole.

Personlig føler jeg meg mer pyntet i kjole, i tillegg til at jeg synes det er ganske behagelig.  

Anonymkode: 8e2e0...5b7

• Liker 12
Skrevet

Hos oss er det fritt fram å ha på seg det man vill. Er bare nærmeste familien. Ingen som går så voldsomt ut med pynting i klesvegen her. Liker heller egentlig ikke å gå i kjole/skjørt. Har brukt en enkel bluse med vanlig svart bukse før. Tenkt å bruke bleser (?) i år, det er pyntet nok :) synes vi burde ha kommet så langt i 2015 at damer ikke må pynte seg i kjole/skjørt. 

• Liker 1
Skrevet

Bruk bukse om du vil ha bukse:) Kjenner flere som gjør det, enten buksedresser eller dressbukser. I alle fall om det er en litt penere bukse:)

Anonymkode: 4cc54...580

• Liker 2
Skrevet

Pyntet er ikke skjørt eller kjole alene. Jeg forventer penklær. Om du vil gå i dress eller annet pent, feel free. Men hverdagsklær hører ikke hjemme på høytidsdager i mitt hus iallfall.

• Liker 13
Skrevet

jumpsuit,dressbukse er jo mye kult du kan gå med i dag som ikke er kjole eller skjørt

Skrevet

Du må gjerne gå med bukse i min verden, men da går du med en penbukse. Altså ikke dongeri eller annet som brukes en ordinær hverdag. 

Anonymkode: 4aeef...ec6

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg synes kvinner er vakrest når de ikke overdriver påkledningen, og oppfordrer til å tenke mer minimalistisk.

Til og med bikini kan bli litt for mye.   ;) 

Endret av I Grosny
for mye
Skrevet

Herr går vi som vi vil MEN, det skal være pyntet. Om jeg hadde dressbukse og topp eller kjole har ingen betydning, men joggebuksa som jeg trivest best i blir lagt bort.

Skrevet

Er ikke forventet hos meg, og har ikke vært forventet noe annet sted jeg har feiret jul heller. Det er ikke normalt "forventet" at kvinner bruker kjole eller skjørt på julaften, selv om det kanskje er slik i akkurat din familie. Det forventes gjerne at man kler seg litt pyntet, men det trenger på ingen måte være kjole eller skjørt. Selv er jeg mann og stiller i dress, men det synes jeg bare er behagelig uansett.

Anonymkode: 59781...8e5

Skrevet

Jeg føler meg bare velkledd i kjole

Skrevet

Blandt hvem er det forventet? Jeg har ikke gått i kjole på julaften siden jeg var 7-8 år på juletrefest med jobben til mamma og familiene der. Har brukt bukse i alle år som ungdom og voksen.

Anonymkode: da660...d39

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, Silfen skrev:

Pyntet er ikke skjørt eller kjole alene. Jeg forventer penklær. Om du vil gå i dress eller annet pent, feel free. Men hverdagsklær hører ikke hjemme på høytidsdager i mitt hus iallfall.

Nei, hos deg skal en vel helst gjøre akkurat som DU vil, ellers takler du ikke verden. Buhu

Anonymkode: 0d252...551

• Liker 1
Gjest Keikolina
Skrevet

Går i adidas bukse hvis jeg vil. Orker ikke spjåke meg ut.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hos deg skal en vel helst gjøre akkurat som DU vil, ellers takler du ikke verden. Buhu

Anonymkode: 0d252...551

Selvsagt. Det heter å oppdra barn. Slik det tydeligvis er gått glipp av i ditt hjem.

• Liker 4
Skrevet

Det er bare å kle på deg hva du vil. Jeg elsker kjoler og skjørt , men har også fine dresser,pen bukser og bluser. Vis jeg vil ha på det i jula så tar jeg på det. I fjor hadde lillesøster skjorte og bukse. Helt normalt for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...