Gå til innhold

Hva spiser dere Julaften?  

50 stemmer

1. 1. Hva spiser dere Julaften?

• Ribbe med tilbehør
      21
    • Lutefisk
      0
    • Pinnekjøtt
      18
    • Juletorsk
      0
    • Kalkun
      4
    • Sprøstekt fjellørret
      0
    • Smalahoved
      0
    • Grandiosa
      0
    • Noe annet
      7
  2. 2. Hva slags desert spiser dere Julaften?

• Multekrem
      6
    • Riskrem
      26
    • Karamellpudding
      4
    • Sjokoladepudding
      1
    • Iskake
      3
    • Noe annet
      10

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ja folkens hva spiser dere Julaften?

Selv spiser jeg ribbe med tilbehør.

Og multekrem til dessert

Endret av Kjetil E
Videoannonse
Annonse
Skrevet

pinnekjøtt & iskake

Skrevet

Driter i dessert, men pinnekjøtt til middag er en selvfølge. Har ingen respekt for de som foretrekker ribbe. Det er klasseforskjell på de to. 

Anonymkode: b5666...a8f

• Liker 3
Skrevet

Ribbe, pinnekjøtt og mårpølse (?, aner visst ikke hvordan man skrive det ordet). Og tilbehør da. 

Riskrem til dessert.

Skrevet
5 minutter siden, Kjetil E skrev:

Ja folkens hva spiser dere Julaften?

Selv spiser jeg ribbe med tilbehør.

Og multekrem til dessert

Vi har det samme som deg :)

Skrevet

Torsk med rødvinssaus og rotmos + diverse tradisjonelt tilbehør. Dessert blir riskrem med bringebærsaus eller sjokoladefondant til de som ønsker det :wow: i år har vi slått på stortromma da det er første jul hjemme alene med barn!

Gjest New Girl
Skrevet

Pinnekjøtt til middag :) 

Har ingen spesiell tradisjon for dessert egentlig. Vanligvis noe lett siden alle er stappmette hele kvelden. Jeg hopper mange ganger over desserten og spiser konfekt og sånn innimellom gaveåpningen😉

Gjest økonomifrue
Skrevet

I år skal jeg ha biff av hjort, rådyr og dåhjort med tilbehør! 

De andre i familien spiser ribbe, medisterkaker og julepølse.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Driter i dessert, men pinnekjøtt til middag er en selvfølge. Har ingen respekt for de som foretrekker ribbe. Det er klasseforskjell på de to. 

Respekt? Klasseforskjell? Det handler aller mest om hva man er vant til, og egne tradisjoner. Jeg liker pinnekjøtt like godt som ribbe, men gud nåde meg om jeg kødder med barna sine juletradisjoner! :nissevink:

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendig å være så hoven. Kan jo heller prøve å være litt mer grei i jula? Hos oss er det deilig ribbe med alt godt til, og multekrem vanligvis til dessert. Men i år blir det en liten twist: vaniljeis med multesyltetøy :P spiser pinnekjøtt iløpet av adventstida. 

Skrevet
3 minutter siden, Mythic skrev:

Respekt? Klasseforskjell? Det handler aller mest om hva man er vant til, og egne tradisjoner. Jeg liker pinnekjøtt like godt som ribbe, men gud nåde meg om jeg kødder med barna sine juletradisjoner! :nissevink:

Pinnekjøtt er MYE bedre. Julaften blir ikke den samme uten. 

• Liker 3
Skrevet

Pinnekjøtt med kålrabistappe og mandelpoteter, desserten er det ikke så farlig med.

Anonymkode: 67f97...4ea

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med oss som har begge deler da? 

Skrevet
Et øyeblikk siden, Drikkeflaska skrev:

Hva med oss som har begge deler da? 

Det er greit. Viktigste er at pinnekjøtt er på bordet. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Pastalovah skrev:

Ikke nødvendig å være så hoven. Kan jo heller prøve å være litt mer grei i jula? Hos oss er det deilig ribbe med alt godt til, og multekrem vanligvis til dessert. Men i år blir det en liten twist: vaniljeis med multesyltetøy :P spiser pinnekjøtt iløpet av adventstida. 

Elsker bare pinnekjøtt. Jula hadde vært ødelagt om den ble byttet ut med ribbe. 

Skrevet

Hos oss varierer det litt fra år til år. Kommer an på hvilken del av familien vi feirer med. Som oftest blir det ribbe, kalkun eller skinkestek, samt alt av tilbehør og julepølse og medisterkaker. På nyttårsaften har vi alltid pinnekjøtt. Ingen spesielle desserttradisjoner. 

Skrevet

Oppvokst med saftig og mager ribbe, med sky, hjemmelaget surkål og mandelpotet.

- så det blir det i år også der jeg skal ferie julaften :)

Til dessert vokste jeg opp med fruktsalat (himmelsk lapskaus), og veksler selv mellom fruktsalat med hjemmelaget vaniljesaus og hjemmelaget karamellpudding.

Skrevet

Pinnekjøtt med poteter, kålrabistappe og pinnefett :)

Riskrem eller multekrem til dessert, varierer litt fra år til år. I morgen blir det riskrem. Gleder meg! :)

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pinnekjøtt er MYE bedre. Julaften blir ikke den samme uten. 

Synes du :) Det er ulike tradisjoner rundt om i landet, og hvorfor lage en kamp ut av hva som er best? Alle feirer slik de selv er vant til. God jul :nissevink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...