AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #1 Skrevet 23. desember 2015 Jeg mister så fort motivasjonen til trening, og det gjør jo at jeg får resultater der etter. Jeg blir motivert av å feks sette opp et nytt treningsprogram til meg selv og gleder meg til å prøve det ut, men etter en stund blir jeg lei av å gjøre det samme og mister motivasjonen. Når det gjelder løping så har jeg appen nike + running, og den hjelper litt fordi den legger sammen alle km du har løpt og da kan jeg glede meg til å nå nye mål om antall km, osv. Dessverre er det ikke alltid dette heller motiverer meg til å dra på trening. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan holde oppe motivasjonen og glede meg til å dra på trening? For når jeg først er kommet meg på trening så er det både deilig og gøy, men det er liksom det å komme seg på trening jeg ikke har motivasjon til.. Anonymkode: 22c16...849
Berit Skrevet 23. desember 2015 #3 Skrevet 23. desember 2015 Det at du vet at det er gøy og tilfredstillende etterpå, og at du får en god følelse, er en god motivasjon for meg. 1
ajarRun Skrevet 23. desember 2015 #4 Skrevet 23. desember 2015 Et øyeblikk siden, Berit skrev: Det at du vet at det er gøy og tilfredstillende etterpå, og at du får en god følelse, er en god motivasjon for meg. Høres ut som en linje man lirer av seg til en dame i køen på Bislett kebab etter en litt for fuktig kveld
Berit Skrevet 23. desember 2015 #5 Skrevet 23. desember 2015 (endret) 1 minutt siden, ambivalentReaction skrev: Høres ut som en linje man lirer av seg til en dame i køen på Bislett kebab etter en litt for fuktig kveld Hadde jeg aldri sagt. Endret 23. desember 2015 av Berit
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #6 Skrevet 23. desember 2015 6 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Dessverre så eier jeg ikke selvdisiplin, så må ha motivasjon. Anonymkode: 22c16...849
ajarRun Skrevet 23. desember 2015 #7 Skrevet 23. desember 2015 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dessverre så eier jeg ikke selvdisiplin, så må ha motivasjon. Anonymkode: 22c16...849 Utifra ditt første innlegg så mangler du jo motivasjon også. Jobb for å skaffe deg selvdisiplin.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #8 Skrevet 23. desember 2015 Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev: Utifra ditt første innlegg så mangler du jo motivasjon også. Jobb for å skaffe deg selvdisiplin. Ja, og derfor trenger jeg tips til hvordan jeg kan skaffe meg jevnlig motivasjon. Aner ikke hvordan jeg skaffer meg selvdisiplin. Anonymkode: 22c16...849
ajarRun Skrevet 23. desember 2015 #9 Skrevet 23. desember 2015 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, og derfor trenger jeg tips til hvordan jeg kan skaffe meg jevnlig motivasjon. Aner ikke hvordan jeg skaffer meg selvdisiplin. Anonymkode: 22c16...849 Kanskje du burde starte en tråd på kvinneguiden: "Hvordan skaffe meg selvdisiplin?" 8 minutter siden, Berit skrev: Hadde jeg aldri sagt. Ser ikke for meg at du sjekker så mange damer i kebabkø heller da
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #10 Skrevet 23. desember 2015 1 minutt siden, ambivalentReaction skrev: Kanskje du burde starte en tråd på kvinneguiden: "Hvordan skaffe meg selvdisiplin?" Nei, det har jeg ingen planer om. Anonymkode: 22c16...849
ajarRun Skrevet 23. desember 2015 #11 Skrevet 23. desember 2015 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Nei, det har jeg ingen planer om. Anonymkode: 22c16...849 Mangler du motivasjon kanskje?
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #12 Skrevet 23. desember 2015 3 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Mangler du motivasjon kanskje? Hvis du bare skal kommentere ting som ikke hjelper eller svarer på det jeg spør om, kan du ikke bare la være? Anonymkode: 22c16...849 1
Berit Skrevet 23. desember 2015 #13 Skrevet 23. desember 2015 37 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Ser ikke for meg at du sjekker så mange damer i kebabkø heller da Håper ikke det er ditt sjekketriks i hvert fall. Det kommer du ikke langt med. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #14 Skrevet 6. januar 2016 Ikke ta for gitt at du faktisk er i stand til å trene slik du vil. Prøv å reflekter av og til over alle muligheten du faktisk har. Kan bruke meg selv som eksempel. Jeg trente for hardt og fikk betennelse i begge knærne. På over et år har jeg ikke kunnet gjøre noe annet enn å gå i oppoverbakke på tredemølle. Jeg kan ikke sykle, ikke løpe, ikke svømme, ikke bruke stepmaskin, og kan heller ikke gjøre styrkeøvelser som innebærer bøyde knær (og det er VELDIG mange). Nesten all trening jeg gjør nå handler om OPPtrening. Du aner ikke hvor heldig du er som kan ta deg en løpetur. For å motivere meg selv prøver jeg å tenke at det alltid kunne vært verre. Jeg kunne sittet i rullestol og ikke kunnet gå engang (ikke at man ikke kan trene masse for det, men når alt jeg vil er å løpe så blir de skadene jeg har veldig kjipe), jeg kunne vært alvorlig syk eller hatt andre problemer som gjorde at jeg ikke engang kunne gå i oppoverbakke på en tredemølle. For meg funker det i hvert fall som motivasjon å tenke på mulighetene jeg har, tross alt Og: Du angrer aldri på en treningsøkt (med mindre du skader deg da, hø hø). Du angrer alltid bare på de treningsøktene du ikke tok. Anonymkode: b39eb...5e7
Marie90 Skrevet 6. januar 2016 #15 Skrevet 6. januar 2016 Den 23.12.2015 at 18.00, AnonymBruker skrev: Ja, og derfor trenger jeg tips til hvordan jeg kan skaffe meg jevnlig motivasjon. Aner ikke hvordan jeg skaffer meg selvdisiplin. Anonymkode: 22c16...849 Det handler stort sett om prioriteringer for folk flest. Hva man verdsetter og hva man vil bruke tiden på. Om her og nå er viktigere enn frem i tid. Jeg er veldig glad i mat men begrenser porsjonene sterkt fordi jeg er forfengelig og vil holde meg slank. Jeg er ikke en super selvdisiplinert person på alle områder, men der er min prioritering slik utifra hva som er viktig for meg. På samme måte har jeg selvsagt lyst til å sove videre fremfor å dra på trening k. 7, men jeg vet at jeg kan dra ut og ta noen glass vin på kvelden om jeg har brent de kaloriene og det er viktigere for meg. Jeg er også en litt nevrotisk person som er redd for å ikke ha god helse som gammel og vil investere i kroppen nå, samt at jeg er smertefullt klar over at man kun er ung og fast i fisken en eneste gang, og jeg vil helst nyte godene av det mens det er. Nå vet jeg ikke hva ditt hovedmål for treningen er. Kanskje du bør tenke over det først - og hva konsekvensene er om du ikke trener. Om man gjør noe overfladisk eller uten gjennomtanke når man sjelden noe sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå