AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #1 Skrevet 23. desember 2015 Hvordan kan man reigstrere en frivillig kreditt-sperre på seg selv? Jeg har jo ikke kopi-maskin eller noe til å kopiere legitimasjon. Kan jeg bare ta bilde av pass (eller bankkort) med digital-kamera, overføre til datamaskinen og så sende dette elektronisk? Er det fremdeles mulig å bestille saker og ting fra nettbutikker, og så betale med VISA-kort eller kredittkort? Anonymkode: d1d3e...b95
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #2 Skrevet 24. desember 2015 Jeg tror det skal finnes et register hvor man kan føre seg opp. Sjekk brønnøysundregisteret. Evt kan du kontakte bank og andre som låner ut og si at du ikke skal tildeles kredittkort. Ja, det er fullt mulig å handle på nett med kreditt. Om du ikke har kontroll på økonomien din bør du holde deg langt unna. Anonymkode: ad903...fe0
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #3 Skrevet 24. desember 2015 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det skal finnes et register hvor man kan føre seg opp. Sjekk brønnøysundregisteret. Evt kan du kontakte bank og andre som låner ut og si at du ikke skal tildeles kredittkort. Ja, det er fullt mulig å handle på nett med kreditt. Om du ikke har kontroll på økonomien din bør du holde deg langt unna. Anonymkode: ad903...fe0 Jeg trodde at man måtte kontakte forskjellige kreditt-selskaper for å få en slik kreditt-sperre? For eksempel LIndorff, Bisnode, Experian og så videre? Anonymkode: d1d3e...b95
Million Skrevet 24. desember 2015 #4 Skrevet 24. desember 2015 (endret) Bisnode og Experian er firmaene (kredittsjekk-selskaper) du må ringe for å sperre deg selv for kreditt. Ring dem først for å høre fremgangsmåten hvis du trenger å bli forklart det step-for-step. https://www.datatilsynet.no/Sektor/Kreditt-finans-forsikring/Hvordan-sperre-for-kredittvurdering/ De godtar helt sikkert et mobil-bilde av id'en din, det MÅ ikke være en kopimaskin-kopi. Bildekopi er like bra. Send til dem på email. Endret 24. desember 2015 av Million
Gjest Blondie65 Skrevet 25. desember 2015 #5 Skrevet 25. desember 2015 Den 24. desember 2015 at 7.48, AnonymBruker skrev: Det er Bisnode og Experian man må kontakte. De kredittkortene man allerede har kan man fortsatt bruke i netthandelen så lenge kredittgrensen ikke er overskredet. Det er ny kreditt man ikke kan opprette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå