Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager hvis dette er feil sted og poste dette, men må få ut litt frustrasjon! 

Kjenner jeg er så uhyre forbanna akkurat nå! Skulle hente posten istad og der oppi lå det et julekort fra en venninne av meg, uten adresse eller konvolutt eller noen ting. Det hang kun en teipbit på den som man så at hadde blitt revet av noe annet. Ble litt skeptisk da, og fikk senere en melding der avsender lurte på om gaven hadde kommet frem? Det hadde de jo ikke, så noen har da vært i kassa vår og stjålet presangene våre. Ikke det at gavene spiller så mye rolle, men jeg blir så sint. Hvorfor stjeler folk? Hva er poenget? Makan til frekkhet. Går jo ikke an å få sporet disse pakkene heller så nytter ikke å kontakte noe politi. Skjønner at mange folk sliter i jula og ellers på året, men det må da finnes andre ting å ty til enn å stjele ut av postkassene til folk?? Det var tydeligvis bare julegavene de var ute etter fordi det lå en annen pakke oppi der med ting jeg hadde bestilt fra nettet helt urørt. Arrrrg

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har skjedd med både bursdags- og julegaver i min familie. De kom aldri fram til riktig adresse, og det viste seg at det var en ansatt på postterminalen som tok seg visse friheter.... Det er så forferdelig unødvendig!

Skrevet

neste gang du bestiller fra nettet; bestill også en lås til postkassa.
posten dekker dessverre ingenting.

Skrevet
1 minutt siden, dreamerspalace skrev:

Det har skjedd med både bursdags- og julegaver i min familie. De kom aldri fram til riktig adresse, og det viste seg at det var en ansatt på postterminalen som tok seg visse friheter.... Det er så forferdelig unødvendig!

Føler meg litt som ei fæl dame her jeg sitter og klager når jeg vet det er mennesker som ikke får gaver i det hele tatt, men det er jo som du sier, forferdelig unødvendig!

Gjest Emma Sophie
Skrevet

Det er lavmål altså, det å stjele fra andre. Skjønner hvorfor folk helst ikke vil sende gavene, men det er ikke alltid at man kan velge

Skrevet

Fy, så frekk folk er!

Anonymkode: 3b6a2...d31

Skrevet

Send det som norges pakke neste gang, da er den registrert og hentes på posten.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Emma Sophie skrev:

Det er lavmål altså, det å stjele fra andre. Skjønner hvorfor folk helst ikke vil sende gavene, men det er ikke alltid at man kan velge

Ja, hadde avsender bodd nærmere hadde vi nok definitivt levert gaver "face-to-face", men da hun bor på Vestlandet og jeg i Øst er dette vanskelig. 

Skrevet

Om det som er igjen på kortet er en tapebit, så ville jeg ikke sett bort ifra at gaven og kortet har kommet fra hverandre på reisen.. Postsorteringen er ikke akkurat snill mot ting som ikke er festet veldig godt sammen. 

• Liker 3
Gjest Emma Sophie
Skrevet
4 minutter siden, Ananas. skrev:

Om det som er igjen på kortet er en tapebit, så ville jeg ikke sett bort ifra at gaven og kortet har kommet fra hverandre på reisen.. Postsorteringen er ikke akkurat snill mot ting som ikke er festet veldig godt sammen. 

Det virket som den var tatt ut av konvolutten. 

Skrevet
9 minutter siden, Emma Sophie skrev:

Det virket som den var tatt ut av konvolutten. 

Riktig, det var bare et kort uten konvolutt og uten adresse. 

Gjest Emma Sophie
Skrevet
1 minutt siden, elathea skrev:

Riktig, det var bare et kort uten konvolutt og uten adresse. 

Ja, da leste jeg riktig.

Det vil mest sannsynlig slå tilbake på tyven. Jeg tror ikke på uærlighet, ærlighet varer alltid lengst. Klisjé men sant

Skrevet
1 minutt siden, Emma Sophie skrev:

Ja, da leste jeg riktig.

Det vil mest sannsynlig slå tilbake på tyven. Jeg tror ikke på uærlighet, ærlighet varer alltid lengst. Klisjé men sant

Håper på det jeg og, men hvis ikke samvittigheten tar over blir det nok umulig å finne ut hvem det skyldige er da jeg bor i et boligområde med mange hus med mange folk og postkassene (dessverre) ligger rett ved en gangvei der mange ferdes hver dag og man ikke har noe som helst oppsyn fra huset.

Skrevet
13 minutter siden, Emma Sophie skrev:

Ja, da leste jeg riktig.

Som i karma? Neppe. 

Anonymkode: 25c6f...ffc

• Liker 1
Skrevet

Dette er vel grunnen til at man kan låse de aller fleste postkasser.

Skrevet

Det er grunnen til at vi har låst postkasse. Vi kjøpte en ny, stor og romslig postkasse med innebygd lås. Da naboene så den, ville de ha samme, så nå har vi alle fire den samme låsbare postkassen.

Det er egentlig et mirakel at ikke masse ting har kommet bort i årenes løp før vi fikk lås på postkassen. Bl.a. da vi for noen få år siden fornyet passene våre, alle sammen. Politiet sender jo passene rett hjem til folk i en lett gjenkjennelig, liten konvolutt. Hvem som helst kan stjele den verdiposten et pass er rett ut av postkassen om den ikke er låst. Med stjålet pass kan man bli utsatt for identitetstyveri og det marerittet som følger med det.

For noen år siden, da jeg fremdeles røykte, pleide jeg i blant å ha søvnproblemer. Siden det ikke ble røyket innendørs her, gikk jeg alltid ut for å røyke og satt på terrassen under verandaen foran huset og røykte - ofte midt på natten. En gang jeg satt der helt stille, kom det to gutter med svarte hettegensere gående inn i gata vår. De hadde hettene godt trukket opp og frem i ansiktet. Da de kom til første huset, skilte de lag og "tok" hver sin side av veien og gikk frem til postkassene, stakk hånden nedi hver enkelt postkasse og rotet rundt for å se etter post folk ikke hadde tatt inn. Dette gjentok de ved hvert hus bortover gata, inkl vårt... de så ikke meg som satt der i skumringsmørket og røykte. Jeg våget ikke si noe, i tilfelle de ville bli sinte og gå til angrep fordi de ble avslørt. De forsvant etterhvert ut av gata vår, etter å metodisk ha arbeidet seg nedover hver sin side av gata....

Etter det fikk vi lås på postkassa.

LÅS POSTKASSA, FOLKENS!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...