Gå til innhold

Venninne furten fordi jeg ikke vil ut 1 juledag.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En venninne spurte meg om vi skulle ut 1 juledag. Jeg sa nei. Jeg vil heller være sammen med familien og vi får besøk i dag av familien fra utlandet, som vi ikke har sett på lenge. Vi kan dra ut en annen dag sa jeg. Da fikk jeg til svar "ALLE skal ut 1 juledag da. Tid ble du så kjip?" For å si det sånn, jeg bryr meg ikke om at ALLE skal ut 1 juledag. Jeg vil være med familien. Dessuten,  så liker jeg ikke å på byen når det er stappfull overalt og jeg føler meg som sild i  tønne.

Fikk igjen svar  "Javel da, bare hver sånn du. Men ALLE skal ut. Syns du kan bli med ut på en sånn dag, men ok."

Gadd ikke å svare på siste meldingen. Er det så teit at jeg heller vil være med familien fra utlandet enn å fly på byen? De reiser på søndag allerede. 

Anonymkode: d262e...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, O.G. skrev:

Dere høres begge ut som dramadronninger.

Eh ok?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er teit av deg, og synes også det er smart å ikke svare på den siste. Får være måte på hva man skal krangle om. Noen ganger blir det bare ekstra synlig at man har ulike verdier i livet. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke ut 1 juledag, men blir for dumt å kalle deg for kjip. Liker heller ikke å ut på slike dager, hvor "ALLE" skal ut. Bare masete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da helt normalt å prioritere familien i julen. Men jeg trodde da at 2. juledag er den store utedagen? Eller har ting endret seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, nattsvermer skrev:

Det er da helt normalt å prioritere familien i julen. Men jeg trodde da at 2. juledag er den store utedagen? Eller har ting endret seg?

1. dag har alltid vært den store utedagen. Vi har familiefest 2. dag og det er alltid noen som kommer fyllesyke da. Sli k var det da jeg var liten også, men vi barna skjønte jo ikke at det var pga fyllesyke at tanter og onkler var slitne-

Anonymkode: dc479...8e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt om at ALLE går ut 1. juledag. Det er for meg en høytidsdag hvor man er med familien. Venner og evt gå ut gjør man 2. juledag eller romjulen.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

1. dag har alltid vært den store utedagen. Vi har familiefest 2. dag og det er alltid noen som kommer fyllesyke da. Sli k var det da jeg var liten også, men vi barna skjønte jo ikke at det var pga fyllesyke at tanter og onkler var slitne-

Anonymkode: dc479...8e0

Okei, da tipper jeg det er litt forskjellig rundt om i landet. Der jeg kommer fra skal hele byen ut 2. juledag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ingen party jente og bryr meg ikke om de store fest dagene. Alle får gå ut på fredag og kose seg, mens jeg koser meg med familien :)Fikk en melding hvor hun sa "det blir stor fest hos Xxxx. Kan du ikke komme noen timer? " 

Gud, for et mas! :rolleyes: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel vanlig med litt sånn hal og dra med venner. "Kom igjen, bli med da!" Trenger ikke bety at noen er sure. Du er hjemme med familien, hun kommer over det, og så har dere det gøy sammen neste gang. Ikke lag det til en dramating.

Anonymkode: eec17...3f8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor gidder du å bry deg? Feir med familien slik du har planlagt, kos deg og ikke irriter deg over hva venninnen din synes.

Anonymkode: fc516...466

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Hvis hun lurte på når jeg ble så kjip, ville jeg spurt når hun ble en bitch. Skjønner ikke at dette er en problemstilling engang, er dere fortsatt rundt 18-19? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det som at hun ikke får med seg folk ut på byen og at flere har sagt nei, og derfor prøver hun å gi deg dårlig samvittighet slik at du skal endre mening.

Ikke bry deg om det. Tilbring julen sammen med familien med god samvittighet. Dra ut kan du gjøre en annen dag :)

Anonymkode: 70f68...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler med deg! En venninne av meg ble litt sjokkert og snurt over at jeg heller vil feire nyttår med familien enn å dra på fest. Men det har jeg ikke tenkt å bry meg om i det hele tatt! Jeg ser familien min tre-fire ganger i året, venner kan jeg feste med støtt og stadig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tabris skrev:

Jeg har aldri hørt om at ALLE går ut 1. juledag. Det er for meg en høytidsdag hvor man er med familien. Venner og evt gå ut gjør man 2. juledag eller romjulen.

Jeg har aldri gått ut noen av dagene, men fått høre at for ikke så alt for mange år siden var det bare noen få steder rundt Oslo som var åpne og da dro Oslo-folket ut til bygda førstedag. Jeg kommer fra en av stedene som har hatt åpent førstedag og det er tydelig at folk i Oslo fortsatt forbinder dette stedet med ute førstedag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en teit venninne du har ts! Men det er veldig vanlig med mas på slike dager. Jeg blir hjemme på nyttårsaften, men det synes nok mange er teit. Hvilken 22 åring gidder å være hjemme på nyttårsaften liksom :ler: Men orker ikke feste i år. 

Anonymkode: 75716...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...