AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #1 Skrevet 23. desember 2015 Hei, jeg har tenkt til å steke noen kransekakeringer for første gang. Fulgt oppskriften til punkt og prikke. Men de blir brent! De står ikke 10 min i ovnen en gang før se de er helt svarte under. Da er de selvfølgelig ikke ferdig stekt inni. Hva gjør jeg feil? Smører formene med margarin, er det feil? Sto nemlig ikke spesifikt i oppskriften. Takk for alle svar! Anonymkode: fd323...651
Angelheart2 Skrevet 23. desember 2015 #2 Skrevet 23. desember 2015 Høres ut som om du bruker altfor sterk varme. Ev. at du bruker for mye undervarme. Sjekk innstillingene på komfyren din.
Mokkilokki Skrevet 23. desember 2015 #3 Skrevet 23. desember 2015 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg har tenkt til å steke noen kransekakeringer for første gang. Fulgt oppskriften til punkt og prikke. Men de blir brent! De står ikke 10 min i ovnen en gang før se de er helt svarte under. Da er de selvfølgelig ikke ferdig stekt inni. Hva gjør jeg feil? Smører formene med margarin, er det feil? Sto nemlig ikke spesifikt i oppskriften. Takk for alle svar! Anonymkode: fd323...651 http://www.detsoteliv.no/oppskrift/kransekake Du skal smøre formen det står det her.
Antoinette Skrevet 23. desember 2015 #4 Skrevet 23. desember 2015 Høres ut som om det er noe feil med ovnen. Du må sjekke innstillingene dine- og ja, du skal smøre formene.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #5 Skrevet 23. desember 2015 4 minutter siden, Mokkilokki skrev: http://www.detsoteliv.no/oppskrift/kransekake Du skal smøre formen det står det her. Går utifra den oppskriften! Prøver med varmluft nå. Har senka temperaturen i ovnen også Formene er smurte med melange. Anonymkode: fd323...651
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #6 Skrevet 23. desember 2015 7 minutter siden, Antoinette skrev: Høres ut som om det er noe feil med ovnen. Du må sjekke innstillingene dine- og ja, du skal smøre formene. Det kan godt være, ikke akkurat ett vidunder jeg har på kjøkkenet! Har senka temperaturen og håper det vil hjelpe! Anonymkode: fd323...651
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #7 Skrevet 24. desember 2015 Jeg har stekt kransekakestenger i dag, og i oppskriften jeg brukte sto det at man skulle legge dem på to plater lagt oppå hverandre for å unngå at de ble for mørke under (antar den doble platen beskytter litt mot undervarmen?). Anonymkode: af25e...73b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå