Gå til innhold

Drømmer om eksen til kjæresten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tittelen sier vel sitt egentlig. Jeg ble sammen med kjæresten min for en del måneder siden, og før han ble sammen med meg hadde han vært i et forhold som varte over flere år, men det funket ikke så bra for de. Uansett, når jeg flyttet til der kjæresten min bor så fikk jeg jobb her osv, men eksen hans jobber jo selvfølgelig på samme plassen. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg hater det! I sommer var det verst for da drømte jeg om henne eller de to sammen hver eneste natt. Nå er drømmene like ille, og jeg føler meg som dritt. Jeg har snakket med han om det men han sier det ikke betyr noe, så jeg har sluttet å snakke med han om de drømmene. Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre. Noen tips? 

Anonymkode: 4628b...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tittelen sier ikke sitt, jeg trodde først du drømte om eksen til kjæresten som i at du hadde lyst på eksen til kjæresten. 

Vi drømmer forøvrig om ting som ligger i underbevisstheten. Det høres ut som at du er redd for at han skal gå tilbake til henne, uten at det virker som at det er noen grunn til å tro det. Tenk over at det er en grunn til at hun er eks og du er kjæreste! :)

Endret av suspiria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke noe særlig lyst på henne :fnise: jeg vet det, og jeg prøver å tenke på det. Men jeg ser henne hver eneste dag på jobben, og av en eller annen grunn får jeg bare bilder i hodet av ting de har gjort sammen. Jeg vet dette kanskje høres sinnsykt rart ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke vanlig å omgås eks-kjæresten til kjæresten hver dag, så skjønner at underbevisstheten tuller med deg. Jeg var selv god venninne med min eks-kjærestes eks-kjæreste da vi var sammen fordi vi hadde mange felles venner og hun er ei kul dame. Er det en mulighet? Så kan du bli tryggere på henne og deres nye situasjon? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer er drømmer, og ikke virkelighet!

Jeg forstår at du er opptatt av dama, og det man tenker mye på, dukker gjerne opp i drømme, det er underbevissthetens måte å håndtere ting på. At du snakker med kjæresten om det, hjelper jo ikke, han har jo rett i at det ikke betyr noe, og han kan heller ikke ta ansvar for hva du drømmer. Uansett, disse drømmene kommer til å gå over! Hold ut!

Om du syns det er vanskelig å jobbe sammen med henne, noe jeg kan forstå, kan du kanskje se deg om etter en annen jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nelen skrev:

Nei, jeg har ikke noe særlig lyst på henne :fnise: jeg vet det, og jeg prøver å tenke på det. Men jeg ser henne hver eneste dag på jobben, og av en eller annen grunn får jeg bare bilder i hodet av ting de har gjort sammen. Jeg vet dette kanskje høres sinnsykt rart ut

Bytt jobb og få henne ut av hverdagen din /deres og eventuelt livet deres.. Så vil du snart slutte å drømme om henne /dem.. Og kan bygge opp forholdet deres og bli tryggere. 

Anonymkode: be966...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Florence skrev:

Det er jo ikke vanlig å omgås eks-kjæresten til kjæresten hver dag, så skjønner at underbevisstheten tuller med deg. Jeg var selv god venninne med min eks-kjærestes eks-kjæreste da vi var sammen fordi vi hadde mange felles venner og hun er ei kul dame. Er det en mulighet? Så kan du bli tryggere på henne og deres nye situasjon? :)

Hun virker veldig hyggelig! Men jeg tror ikke vi hadde hatt så mye å snakke om egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mrs.Under skrev:

Drømmer er drømmer, og ikke virkelighet!

Jeg forstår at du er opptatt av dama, og det man tenker mye på, dukker gjerne opp i drømme, det er underbevissthetens måte å håndtere ting på. At du snakker med kjæresten om det, hjelper jo ikke, han har jo rett i at det ikke betyr noe, og han kan heller ikke ta ansvar for hva du drømmer. Uansett, disse drømmene kommer til å gå over! Hold ut!

Om du syns det er vanskelig å jobbe sammen med henne, noe jeg kan forstå, kan du kanskje se deg om etter en annen jobb?

Har sett etter andre jobber, men bor på en ganske liten plass med veldig begrensa jobber også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bytt jobb og få henne ut av hverdagen din /deres og eventuelt livet deres.. Så vil du snart slutte å drømme om henne /dem.. Og kan bygge opp forholdet deres og bli tryggere. 

Anonymkode: be966...591

Vi bor på en veldig liten plass og det er veldig begrensa med jobber :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, suspiria skrev:

Tittelen sier ikke sitt, jeg trodde først du drømte om eksen til kjæresten som i at du hadde lyst på eksen til kjæresten. 

Vi drømmer forøvrig om ting som ligger i underbevisstheten. Det høres ut som at du er redd for at han skal gå tilbake til henne, uten at det virker som at det er noen grunn til å tro det. Tenk over at det er en grunn til at hun er eks og du er kjæreste! :)

Det var min tanke også, og lurte veldig på hvordan dette ville gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nelen skrev:

Vi bor på en veldig liten plass og det er veldig begrensa med jobber :)

Hvis det er lite jobber kan man og noen ganger må man flytte pga jobb...  Så mulighet til å flytte er jo der hvis du søker aktivt etter andre jobber.  

Anonymkode: be966...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet mye med at jeg drømte om eksen til samboeren min. Det var nok fordi jeg var redd for henne, hun var en "trussel". Jeg drømte at de ble sammen igjen, at hun forsøkte å ta ham fra meg, at hun prøvde seg på ham, og så videre. Dette har gått over nå, heldigvis. Samtidig drømte ofte samboer om henne, men at han slo opp med henne, brøt kontakten med henne, avviste henne. Det var vel underbevisstheten hans som fortalte han at han endelig var ferdig med flere års mareritt. Ingen av oss har drømt om mennesket siden da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Nelen skrev:

Nei, jeg har ikke noe særlig lyst på henne :fnise: jeg vet det, og jeg prøver å tenke på det. Men jeg ser henne hver eneste dag på jobben, og av en eller annen grunn får jeg bare bilder i hodet av ting de har gjort sammen. Jeg vet dette kanskje høres sinnsykt rart ut

Det høres ganske normalt ut :) Kan det være et alternativ å pendle til jobb på et annet sted? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, Mrs.Under skrev:

Drømmer er drømmer, og ikke virkelighet!

Jeg forstår at du er opptatt av dama, og det man tenker mye på, dukker gjerne opp i drømme, det er underbevissthetens måte å håndtere ting på. At du snakker med kjæresten om det, hjelper jo ikke, han har jo rett i at det ikke betyr noe, og han kan heller ikke ta ansvar for hva du drømmer. Uansett, disse drømmene kommer til å gå over! Hold ut!

Om du syns det er vanskelig å jobbe sammen med henne, noe jeg kan forstå, kan du kanskje se deg om etter en annen jobb?

Det er fint å høre at det flere som også har hatt det sånn. Føler meg litt hjelpesløs siden jeg ikke får gjort noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nelen skrev:

Det er fint å høre at det flere som også har hatt det sånn. Føler meg litt hjelpesløs siden jeg ikke får gjort noe med det.

Du kan faktisk gjøre noe med det. Pendle til en annen jobb som nevnt over her.. Eller flytte og får jobb et annet sted.  

Anonymkode: be966...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan faktisk gjøre noe med det. Pendle til en annen jobb som nevnt over her.. Eller flytte og får jobb et annet sted.  

Anonymkode: be966...591

Vel, kanskje. Men går på skole her også så er ikke bare å dra. Og jeg syntes det blir litt rart at jeg må flytte fordi hun er på samme plass som meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, Nelen skrev:

Vel, kanskje. Men går på skole her også så er ikke bare å dra. Og jeg syntes det blir litt rart at jeg må flytte fordi hun er på samme plass som meg

Kanskje slutte i jobben, men pendle til en annen jobb da... Eller får deg barnevaktjobb istedet. 

Anonymkode: be966...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...