Gå til innhold

70sone

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kjørte i 100km/t i 70 sone... Jeg så aldri fartsboksen, bare stripen i bakken. Det blinket heller ikke. Dette var Arnanipatunnelen utenfor bergen. Fant også på nette at denne tunnelen tar flest billiater fordi boksen viser bare et lite rødt lys når man kjører for fort....  Jeg er liivredd for at lappen har røke og bot på flere tusen... Hva tror dere?

Anonymkode: 27915...f5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes ikke 70-soner.

Skrevet
1 minutt siden, ambivalentReaction skrev:

Det finnes ikke 70-soner.

Ehh.. Jo, skal kjøre en av de på vei hjem til jul i kveld.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, VinterSnø skrev:

Ehh.. Jo, skal kjøre en av de på vei hjem til jul i kveld.

Jeg tror du blander fartsgrenser med soner. Du har 30-soner feks, dette betyr at fartsgrensen gjelder selv om du svinger til høyre eller venstre i et kryss. Der det er skiltet med 70 i fartsgrense gjelder den ikke til høyre eller venstre (fordi det ikke er en 70-sone).

Skrevet
Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev:

Jeg tror du blander fartsgrenser med soner. Du har 30-soner feks, dette betyr at fartsgrensen gjelder selv om du svinger til høyre eller venstre i et kryss. Der det er skiltet med 70 i fartsgrense gjelder den ikke til høyre eller venstre (fordi det ikke er en 70-sone).

Det har du forsåvidt rett i, my bad =)

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, VinterSnø skrev:

Men det er ikke så rart man surrer når selv vegvesnet bruker 70-soner http://www.vegvesen.no/Om+Statens+vegvesen/Presse/Nyheter/Lokalt/Region+S%C3%B8r/nye-70-soner-skal-redde-liv

Det skal ikke være lett. De nissene bytter jo navn på ting i hytt og pine også. Synes dette var dårlig av dem. 

Litt komisk hvordan de blander fartsgrenser og soner i den artikkelen. 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjørte i 100km/t i 70 sone... Jeg så aldri fartsboksen, bare stripen i bakken. Det blinket heller ikke. Dette var Arnanipatunnelen utenfor bergen. Fant også på nette at denne tunnelen tar flest billiater fordi boksen viser bare et lite rødt lys når man kjører for fort....  Jeg er liivredd for at lappen har røke og bot på flere tusen... Hva tror dere?

Anonymkode: 27915...f5f

Jeg vurderte å gi deg råd for å slippe unna bot og sånt, men så kom jeg fram til at jeg ikke vil ha slike som deg i trafikken. Du kunne drept noen.

• Liker 1
Skrevet

Spørs hvor fort det gikk, var det 100 på speedometeret er du nokk trygg for førerkortbeslag siden de ofte viser litt for høyt. Mener også fotoboksen trekker av noen km/t i sikkerhetsmargin på målingen.

Grensen for beslag i 70sone går på 106km/t og gir tap av førerkort i 3-6mnd.

I følge linken under er  bota  6500kr om du ble tatt i "bare"  100km/t

http://førerkortbeslag.no/forerkortsaker/trafikkboter/

https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2003-12-19-1660/KAPITTEL_2#§2-2

Anonymkode: 39791...59d

Skrevet
5 timer siden, ambivalentReaction skrev:

Jeg vurderte å gi deg råd for å slippe unna bot og sånt, men så kom jeg fram til at jeg ikke vil ha slike som deg i trafikken. Du kunne drept noen.

Ja, mange fotgjengere i Arnanipatunnelen, gitt..

Anonymkode: d710c...bb4

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, mange fotgjengere i Arnanipatunnelen, gitt..

Ja, for biler gjør jo som kjent personer udødelig. 

• Liker 3
Skrevet

Å herregud, juletrollene er på vei. Ikke mas på TS. Den veien langs "skyggestranden" er bygget for en fartsgrense på 90, krysningsfri og med bremse- og akselerasjonsfelt overalt. Den ble bare senket til fartsgrense 70 over tid fordi det var en del folk som trodde man kunne kjøre i 100 på glattisen også. Så veien er trygg å kjøre på i 100km/t.

Dette med fotoboksen er jo uflaks da, men du skal i utgangspunktet kunne se flashet. Det er vel bare å vente...

Anonymkode: 6af15...d34

• Liker 1
Skrevet
Den 23. desember 2015 at 18.30, ambivalentReaction skrev:

Ja, for biler gjør jo som kjent personer udødelig. 

Det er ikke farlig å kjøre i 100 km/t i Arnanipatunnelen. Det har skjedd ulykker der, men det er i forbindelse med forbikjøring. Ts sin bilkjøring er det ikke noe spesielt farlig med.

• Liker 2
Skrevet

Dersom du kjører i 100km/t i en 70km/t sone, så mister du ikke førerkortet. Da må du bikke 110km/t

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...