Gå til innhold

Tatt ei P-pille sent

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg går på Loette P-piller og tar de vanligvis på kvelden i 23 tiden. På lørdag glemte eg å ta den på kvelden, men kom på det og tok den klokken 15 neste dag. Dette er i uke tre på brettet. Har tatt pillene som normalt etter dette og i går hadde jeg da samleie. Spørsmålet er: Er jeg trygg nå? 

Hilsen småstressa jente :)

Anonymkode: 102d1...df9

Videoannonse
Annonse
Gjest Holititten
Skrevet

Med mine mini-piller er det slik at jeg er trygg dersom jeg tar den innen 12 timer etter den normale tiden. Den tiden er du utenfor. Den blir mer og mer usikker etter 12 timer, og etter 32 timer (tror jeg), regnes den som helt effektløs/utrygg. Men hvordan det er med dine er jeg ikke helt sikker, men tror det noe av det samme.

Skrevet

Du er ikke trygg før en uke med p-piller innenfor tiden hver dag er gått. 

Anonymkode: 61cff...d0a

Skrevet

Hvis du glemmer en pille og det har gått mer en 36 timer siden forrige pille, så er du ikke trygg lenger. Da må du bruke tilleggsprevensjon (kondom) i syv dager før du regnes som trygg igjen. Er det færre enn syv aktive piller igjen på brettet, skal du ikke ta pillefri, men bare fortsette rett på neste brett (som når du hopper over mensen).

Står i pakningsvedlegget om du skulle glemme det til en annen gang :) 

Skrevet
1 time siden, Khloe skrev:
1 time siden, Khloe skrev:

Hvis du glemmer en pille og det har gått mer en 36 timer siden forrige pille, så er du ikke trygg lenger. Da må du bruke tilleggsprevensjon (kondom) i syv dager før du regnes som trygg igjen. Er det færre enn syv aktive piller igjen på brettet, skal du ikke ta pillefri, men bare fortsette rett på neste brett (som når du hopper over mensen).

Glemt én pille av Microgynon, Oralcon, Loette, Marvelon, Mercilon, Yasmin, Yasminelle, Yas eller Zoely:

Dersom du har glemt bare én pille (det vil si at det har gått mer enn 24 timer og mindre enn 48 timer, siden forrige pille), uansett hvilken uke du er på brettet, regnes du likevel som beskyttet mot graviditet. Dette gjelder også om du starter på nytt brett en dag for sent. 

• Du skal ta den glemte pillen så snart som mulig og deretter fortsette med de neste pillene til vanlig tid. Dette kan bety at du må ta to piller samme på dag. 
  • Du trenger ikke å bruke kondom eller avstå fra samleie i de neste syv dagene. 
  • Du trenger heller ikke å bruke nødprevensjon.

(http://www.ung.no/prevensjon/2211_Glemt_p-pille_eller_annen_hormonell_prevensjon.html

Anonymkode: 102d1...df9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...