Gjest Balian de Ibelin Skrevet 23. desember 2015 #1 Skrevet 23. desember 2015 Det er hva jeg spør om. For min del synes jeg ikke at E-Bøker kan regnes som bøker. Siden man leser av en skjerm. Og for meg kan det ikke regnes som en bok når det leses av en skjer. For meg er en bok av papir. Så for meg kan ikke E-Bøker regnes som bøker.
Jerry Lee Skrevet 23. desember 2015 #2 Skrevet 23. desember 2015 (endret) Nei. Bare bøker man kan bla i, "beføle" og kjenne den gode boklukten av er bøker. 🎅 Endret 23. desember 2015 av Jerry Lee
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #3 Skrevet 23. desember 2015 Jeg deler din oppfatning. Å presse blomster med e-bøker er en utfordring, de fungerer også dårlig til å rette opp et vaklende bord med. Anonymkode: a2bbf...530
Bokdamen Skrevet 23. desember 2015 #4 Skrevet 23. desember 2015 Selv om det ikke er en fysisk bok er det jo en bok! Jeg har f.eks. lest Greven av Monte Cristo på kindlen min, men aldri lest den som fysisk bok. Vil det si at jeg ikke har lest den boken etter din definisjon av hva en bok er. Er lydbøker bøker i din verden? 17
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #5 Skrevet 23. desember 2015 Om en bok er i et annet format enn trykt på papir endrer da virkelig ikke definisjonen av en bok. Er ikke en lydbok også en bok da? I tilfelle nei, så har jeg aldri lest en eneste bok selv om jeg har hørt på tusenvis av lydbøker i mitt liv. Anonymkode: cb6e4...859 9
Gjest Emma Sophie Skrevet 23. desember 2015 #6 Skrevet 23. desember 2015 Nope. Det er ikke det samme.
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 23. desember 2015 #7 Skrevet 23. desember 2015 2 minutter siden, Bokdamen skrev: Er lydbøker bøker i din verden? Nei
Gjest Sunflower-Delight Skrevet 23. desember 2015 #8 Skrevet 23. desember 2015 Det er vel en slags form for bøker. Mange som leser dette for tiden. Jeg i grunn liker best å lese bøker som er laget av papirsider. Jeg synes det er spesiellt interessant å finne skikkelige gamle bøker, skulle hatt lyst å besøke et bibliotek med masse gamle bøker. Det er noe spennende med det å holde en gammel bok i hånda, også med tanken på hvor mange som har lest i den før meg igjen. Tanken på hvor lenge denne boka har overlevd, hvor mange år fram i tid, hvor mange tidsepoker den har vært igjennom...
Bokdamen Skrevet 23. desember 2015 #9 Skrevet 23. desember 2015 (endret) 12 minutter siden, Balian de Ibelin skrev: Nei Så da vil f.eks synshemmede aldri få med seg en eneste bok. Synes definisjonen din er noe snever, verden utvikler seg og man får nye typer bøker. Jeg foretrekker også trykte bøker, men i noen sammenhenger er kindlen så utrolig mye mer praktisk å ta med seg Endret 23. desember 2015 av Bokdamen 10
Ananas. Skrevet 23. desember 2015 #11 Skrevet 23. desember 2015 Det er ikke gjenstanden bok, men den har jo bokens innhold. Så det er vel på et vis en bok som ikke er en bok, og for min del må jeg vel si at innholdet er det viktigste, selv om jeg foretrekker fysiske bøker over e-bøker. 2
Puny Skrevet 23. desember 2015 #12 Skrevet 23. desember 2015 Selvsagt er det en bok. Lydbøker er også bøker. Syntes du er ganske snever. 6
Ulven Skrevet 23. desember 2015 #13 Skrevet 23. desember 2015 Hvis ikke en e-bok er en bok, hva kaller du innholdet i e-boken da? Eller innholdet i lydboken? 6
NumberSix Skrevet 23. desember 2015 #14 Skrevet 23. desember 2015 Ja, e-bøker og lydbøker er også bøker. Kan være enig i at det ikke gir samme følelsen å lese på skjerm som på papir. 3
Minya Skrevet 26. desember 2015 #15 Skrevet 26. desember 2015 Bøker er ikke bøker før man kan lukte papiret de er printet på, men det er da fullt mulig å kose seg med innholdet i både e-bok og lydbok for det.
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 26. desember 2015 #16 Skrevet 26. desember 2015 Den 23.12.2015 at 15.30, Ulven skrev: Hvis ikke en e-bok er en bok, hva kaller du innholdet i e-boken da? Eller innholdet i lydboken? Internet ( ja da jeg vet at det vel teknisk sett ikke er det. Men bok er det ihvertfall ikke ) Sier man at E-bok er en bok da kan man like godt kalle dataen en bok. Siden man kan lese "bøker" direkte av internet akkurat som man kan med elektroniske bøker. Den 23.12.2015 at 15.15, Puny skrev: Selvsagt er det en bok. Lydbøker er også bøker. Syntes du er ganske snever. Dette er en bok Dette er ikke en bok Lydbok er heller ikke en bok. En bok er noe du leser av papir som du kan kjenne i dine hender. Om du har hørt en bok så har du ikke lest den. Du kan si du har hørt den bli fortalt men du kan ikke si at du har lest den. Kanskje har jeg et snevert syn når det kommer til bøker. Men det er nå det synet jeg har
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 26. desember 2015 #17 Skrevet 26. desember 2015 15 minutter siden, Minya skrev: Bøker er ikke bøker før man kan lukte papiret de er printet på, men det er da fullt mulig å kose seg med innholdet i både e-bok og lydbok for det. Selvsagt. Jeg sier ikke det er galt å lese på en e-bok eller og høre på en lydebok . Men for meg er ikke dette bøker
Viljaa Skrevet 26. desember 2015 #18 Skrevet 26. desember 2015 Selvfølgelig er en ebok en bok. Den har kanskje andre kvaliteter enn fysiske bøker (kan ikke brukes som blomsterpresse slik noen nevner), men hovedfunksjonen er den samme. 5
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 26. desember 2015 #19 Skrevet 26. desember 2015 (endret) w Endret 13. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 26. desember 2015 #20 Skrevet 26. desember 2015 (endret) Balian de Ibelin skrev (På 27.12.2015 den 0.38): Selvsagt. Jeg sier ikke det er galt å lese på en e-bok eller og høre på en lydebok . Men for meg er ikke dette bøker w Endret 13. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå