AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #1 Skrevet 23. desember 2015 Jeg jobber 20% og arbeidsplassen min er stengt i romjula. Jeg får lønn for en av disse dagene jeg har fri. Skal disse timene registreres på meldekortet som timer jeg har jobbet? Jeg har jo ikke vært på jobb den dagen, jeg har vært tilgjengelig for evt annet arbeid, men jeg vil motta lønn. Har prøvd å google, men fant ingenting om dette emnet. (kan legge til at det selvfølgelig ikke er noe problem for meg om jeg må registrere disse timene som arbeid, men er egentlig veldig nysgjerrig på dette, ettersom jeg faktisk har vært tilgjengelig den dagen) Anonymkode: 0395a...7e3
Angelheart2 Skrevet 23. desember 2015 #2 Skrevet 23. desember 2015 Du registrerer timene du får betalt for som arbeidede timer. Om du ikke gjør det så får du jo dagpenger for disse timene og det er feil. Det samme gjelder ved avspasering, da dette er timer du har arbeidet og fått lønn for tidligere. Huskeregel når man skal fylle ut meldekort er "hvor mange timer får jeg lønn for denne perioden?".
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #3 Skrevet 23. desember 2015 48 minutter siden, Angelheart2 skrev: Du registrerer timene du får betalt for som arbeidede timer. Om du ikke gjør det så får du jo dagpenger for disse timene og det er feil. Det samme gjelder ved avspasering, da dette er timer du har arbeidet og fått lønn for tidligere. Huskeregel når man skal fylle ut meldekort er "hvor mange timer får jeg lønn for denne perioden?". Blir feil å registrere avspaseringstimer som arbeid. Disse skal være registrert inn på den dagen man jobbet de timene, så om man registrerer avspaseringstimer som arbeid ender man jo med å registrere disse dobbelt. Jeg trodde også jeg skulle registrere timene jeg har fri med betalt som arbeid, men samtidig finner jeg ingenting om det i retningslinjene Anonymkode: 0395a...7e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå