AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #1 Skrevet 23. desember 2015 hei Jeg synes det er veldig vanskelig å slutte med pepsi max, pga. den forferdelige hodepinen... Dessuten vil jeg ikke egentlig slutte (jo, jeg vil jo det..) siden det er veeldig godt.. Motivasjonen min er at jeg synes eg bruker ALTFOR masse penger på det og er lei av å handle det i butikken. Foreløpig går det ikke så bra, andre med erfaringer og tips? Anonymkode: cd578...c82
ajarRun Skrevet 23. desember 2015 #2 Skrevet 23. desember 2015 Drikk vann isteden, slutt på 14 dager når du slipper å gjøre noe, ta rikelig med paracet for å drepe hodepinen. 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #3 Skrevet 23. desember 2015 Trapp ned? Evt. kjøp billigere alternativ av light-brus? Jeg syntes first price sin smakte høgg med det første, men nå er det et ok alternativ. Koster halvparten så mye som 1,5 l pepsi max. Anonymkode: 5518d...74d
Gjest MadameDeRosa Skrevet 23. desember 2015 #4 Skrevet 23. desember 2015 Motivasjonen kan også være at tennene dine råtner av drikken. Og inneholder mengder av aspartam. Lykke til med pepsi-slutt! (Jeg har ingen erfaringer med å slutte med usunne drikker, men et forsøk på å gjøre deg bevisst på flere grunner til å slutte med pepsi)
Gjest incognita Skrevet 23. desember 2015 #5 Skrevet 23. desember 2015 Slutt på dagen! Kald tyrker! Det er eneste måten... jeg prøvde å trappe ned en gang for lenge siden, det endte med ukesvis med hodepine og andre abstinenssymptomer. En annen gang sluttet jeg på dagen.. hadde hodepine og cravings i noen få dager, så gikk det over. Mistet også helt lysten på pepsi max etter bare noen uker denne gangen. Nå skal jeg slutte (og aldri begynne igjen!) etter nyttår. Kald tyrker denne gangen også. Det er det som funker best for meg iallefall.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #6 Skrevet 23. desember 2015 16 minutter siden, incognita skrev: Slutt på dagen! Kald tyrker! Det er eneste måten... jeg prøvde å trappe ned en gang for lenge siden, det endte med ukesvis med hodepine og andre abstinenssymptomer. En annen gang sluttet jeg på dagen.. hadde hodepine og cravings i noen få dager, så gikk det over. Mistet også helt lysten på pepsi max etter bare noen uker denne gangen. Nå skal jeg slutte (og aldri begynne igjen!) etter nyttår. Kald tyrker denne gangen også. Det er det som funker best for meg iallefall. Lykke til til deg også da! Anonymkode: cd578...c82
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #7 Skrevet 23. desember 2015 Jeg byttet ut pepsi max med farris. Nå drikker jeg ikke brus lenger. Kommer aldri til å kjøpe pepsi max igjen, med mindre jeg ikke har andre alternativer å drikke. Anonymkode: 0c35e...611 2
Gjest incognita Skrevet 23. desember 2015 #8 Skrevet 23. desember 2015 1 time siden, AnonymBruker skrev: Lykke til til deg også da! Anonymkode: cd578...c82 Mange takk.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #9 Skrevet 23. desember 2015 2 timer siden, TalithaG skrev: Motivasjonen kan også være at tennene dine råtner av drikken. Det er bare vrøvl. Hilsen tannlege Anonymkode: 0612c...702 3
Gjest MadameDeRosa Skrevet 23. desember 2015 #10 Skrevet 23. desember 2015 (endret) 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er bare vrøvl. Hilsen tannlege Anonymkode: 0612c...702 Tviler på at du er tannlege. Jobber selv i bransjen. Eksempel på konsekvens av langvarig bruk av aspartamholdig drikke Endret 23. desember 2015 av MadameDeRosa Lagt til link for illustrering av hva som skjer ved langvarig bruk av pepsi
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #11 Skrevet 23. desember 2015 17 timer siden, TalithaG skrev: Motivasjonen kan også være at tennene dine råtner av drikken. Og inneholder mengder av aspartam. Lykke til med pepsi-slutt! (Jeg har ingen erfaringer med å slutte med usunne drikker, men et forsøk på å gjøre deg bevisst på flere grunner til å slutte med pepsi) At tennene råtner er tull. Jeg har drukket pepsi max i 10 år, og tannlegen min skryter av tennene mine. Anonymkode: 83261...74a 3
Drømmern Skrevet 23. desember 2015 #12 Skrevet 23. desember 2015 Moren min var hekta på det, og hun fikk tips om å gå over til noe annet med kullsyre før hun gikk over til vann. Hun drakk en del farris i en periode, og nå er det ei god stund siden det også. Det er en hjelp, men i bunn og grunn er det viljestyrke.
Brimi Skrevet 23. desember 2015 #13 Skrevet 23. desember 2015 Kan du ikke lese deg opp på noen av rådene for å slutte å røyke? Kanskje det er noen råd der som hjelper :-)
Gjest Honeyblossom Skrevet 23. desember 2015 #14 Skrevet 23. desember 2015 Bare kutt det ut med en gang! Kvitt deg med alt du har i huset og vær sterk og motstå fristelsen i butikken. Ja, det vil være kjipt i begynnelsen slik som det er med alt annet, men det vil gå over. Jeg pleide å drikke Pepsi Max daglig før jeg også, men fant ut at jeg også måtte slutte og dette funket for meg. Nå drikker jeg det bare i helgen som helgekos
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #15 Skrevet 23. desember 2015 3 timer siden, TalithaG skrev: Tviler på at du er tannlege. Jobber selv i bransjen. Jeg har mine 5 år på Blindern og i Geitmyrsveien, samt mange og lange år i praksis som distriktstannlege. Brus med kunstig søtstoff gir IKKE hull i tennene, det får en derimot av sukkerholdig brus. En annen ting er at all slags brus, også Pepsi Max, kan gi erosjonsskader på tennene (pga. surheten). Anonymkode: 0612c...702 6
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #16 Skrevet 24. desember 2015 23 timer siden, incognita skrev: Slutt på dagen! Kald tyrker! Det er eneste måten... jeg prøvde å trappe ned en gang for lenge siden, det endte med ukesvis med hodepine og andre abstinenssymptomer. En annen gang sluttet jeg på dagen.. hadde hodepine og cravings i noen få dager, så gikk det over. Mistet også helt lysten på pepsi max etter bare noen uker denne gangen. Nå skal jeg slutte (og aldri begynne igjen!) etter nyttår. Kald tyrker denne gangen også. Det er det som funker best for meg iallefall. Det amerikanske uttrykket 'cold turkey' betyr 'kald kalkun', det har ingenting med tyrkere å gjøre. Anonymkode: 8754a...163 9
Gjest incognita Skrevet 24. desember 2015 #17 Skrevet 24. desember 2015 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det amerikanske uttrykket 'cold turkey' betyr 'kald kalkun', det har ingenting med tyrkere å gjøre. Anonymkode: 8754a...163 Haha nei sier du det? Gratulerer med å være tidenes tørrpinne!
ajarRun Skrevet 24. desember 2015 #18 Skrevet 24. desember 2015 Den 23.12.2015 at 2.58, TalithaG skrev: Motivasjonen kan også være at tennene dine råtner av drikken. Og inneholder mengder av aspartam. Lykke til med pepsi-slutt! (Jeg har ingen erfaringer med å slutte med usunne drikker, men et forsøk på å gjøre deg bevisst på flere grunner til å slutte med pepsi) 9 timer siden, TalithaG skrev: Tviler på at du er tannlege. Jobber selv i bransjen. Eksempel på konsekvens av langvarig bruk av aspartamholdig drikke En tannlege ville vel hatt vett til å sitere en studie publisert i et velrenommert tidsskrift? Siden du innbiller deg at aspartam er farlig driver du vel med et eller annet alternativt? Tannlegefaget har jo masse gørrkjedelige tidsskrift som jeg antar tannleger ikke kan vente med å sette tennene i. Men fordi det sikkert kunne vært underholdende, hvor i allverden fikk du ideen at aspartam har negative effekter på tenner og/eller helse generelt? Jeg tar fram popcornet og venter ivrig. 3
Gjest MadameDeRosa Skrevet 24. desember 2015 #19 Skrevet 24. desember 2015 Nei. Driver ikke med noe alternativt. Bare drikk så mye Pepsi og andre usunne drikker dere vil for min del. Er ikke mine tenner og helse. Skulle bare gi Ts motivasjon til å slutte med den usunne vanen...
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2015 #20 Skrevet 25. desember 2015 23 timer siden, incognita skrev: Haha nei sier du det? Gratulerer med å være tidenes tørrpinne! Wow, så hyggelig du er da. Lykker til med det. Prøvde bare å hjelpe, det ser utrolig teit ut når folk ikke klarer å bruke sånne uttrykk riktig. Anonymkode: 8754a...163 3
Anbefalte innlegg