Ragnarok98 Skrevet 23. desember 2015 #1 Skrevet 23. desember 2015 (endret) Hei, Søker personer med god smak / noen som er litt mer "mote kyndig" enn meg selv og tenkte at eg skulle ta kontakt med dere kvinner på dette temaet ettersom dere er som regel mye bedre å velge ut klær enn det vi vanlige mannfolk er. Ønsker noe som appelerer til dere, og noe eg er komfortabel å gå med. Er 17 år. Skulle du "trenge" noe mer info er det bare til å ta kontakt og satser på at dere kan hjelpe meg Har gått ned 20 kilo og må bytte ut hele garderobeskapet mitt. Synes egentlig det er litt krevende å finne noe eg liker og hater det å sette ilag sammensetninger av klær fordi eg klarer ikkje selv å se hva folk mener passe sammen (slik dere jenter er flinker til). Greia er at eg liker ein litt "classy" stil, går kun i dongeri og hadde ikkje det sett rart ut at en 17 åring frå bygda hadde gått med blazer hadde eg sannsynlegvis gjort da. Anyways: Noen som kan være behjelpelig med å finne ut hva nettside eg kan handle fra som selger classy klær for "yngre" mennesker. Altså Dressmann forbinder eg med for de litt eldre generasjonene (sånn i mine øyne). Og behjelpelig med å gi meg tips på hva som kan være ilag med de klærene? Leiter forøvrig etter alt og alle tips kommer godt med. Kan ikkje gi så mye mer info enn at eg liker classy klær, bruker som regel dongeri, og er ikkje den karn som er veldig glad i farger. Raske spørsmål: Frakk, er det eit "nei"? Takker om dere er behjelpelig med å finne noen stiligere jakker også forsåvidt Og skjerf på menn? Er det nei nei eller er det noe som blir brukt av hetrofile menn? Grunnen for at eg spør er fordi eg ser ikkje det bli brukt veldig mye, og de eg ser bruker det er homofile. Er litt opptatt at eg framstår "med" rett leggning om dere skjønner. Altså som den "halv-alfa" hetrofile mannen eg er. Endret 23. desember 2015 av Ragnarok98
Gjest Skrevet 23. desember 2015 #2 Skrevet 23. desember 2015 Asos har mye fint! http://www.asos.com/men/?via=top
Sails Skrevet 23. desember 2015 #3 Skrevet 23. desember 2015 (endret) Kan anbefale http://www.careofcarl.no. Der finner du stort sett det samme vareutvalget som du ellers kan finne i norske butikker. En lengere og klassisk frakk kan fort se litt malplassert ut hvis du bor et sted som forbinder skjerf med homofil, men en kortere losjakke for alá denne fra Morris Heritage er litt røffere. Kombiner det med et marineblått skjerf i lammeull og du har en veldig trygg og etter min mening maskulin look Mitt beste tips er å bygge deg opp en basisgarderobe bestående av et par oxford skjorter og enkle gensere i rolige farger. Gjerne blått og jordtoner. Unngå V-hals, og gå heller for rund hals og half zips. Tenk gjerne utenfor boksen og finn noe med litt flere og røffere detaljer som lapp på armen, knapper ol. Chinos og jeans er stort sett det vi gutter kan ha på bena i uformelle situasjoner, så et allsidig utvalg med det er gunstig. Tenk kontrast mellom overdel og underdel, som for eksempel en chinos i jordtoner og en mørkere genser. Om du ønsker å kle deg litt penere og mer oppegående så er det å bygge opp en basisgarderobe bestående av farger som passer hverandre en veldig fin start. Du trenger få plagg, og kan ha mange antrekk og kombinasjoner. Blazere og slike ting vil komme etter hvert som du blir eldre. Ikke bry deg så fryktelig mye om hva andre sier, så lenge du bærer klærne med en rett rygg og er komfortabel i det du går med vil ustrålingen din overgå det eventuelle homse/soss-stempelet som diverse håpløse og inngrodde mennesker kan finne på å kaste etter deg. Sjekk ut Mote og Velvære delen på diskusjon.no og bruk søkefunksjonen. Det er svært mange der inne som har vært i din situasjon, og fått veldig gjennomgående lange svar og hjelp til hvordan de skal dreie om stilen sin til det litt mer klassiske. Menn med peiling er som regel flinkere til å kle opp menn enn hva jenter er, med mindre planen din er å utelukkende tiltrekke det motsatte kjønn. Endret 23. desember 2015 av Sails
Ragnarok98 Skrevet 23. desember 2015 Forfatter #4 Skrevet 23. desember 2015 (endret) 10 timer siden, Sails skrev: Kan anbefale http://www.careofcarl.no. Der finner du stort sett det samme vareutvalget som du ellers kan finne i norske butikker. En lengere og klassisk frakk kan fort se litt malplassert ut hvis du bor et sted som forbinder skjerf med homofil, men en kortere losjakke for alá denne fra Morris Heritage er litt røffere. Kombiner det med et marineblått skjerf i lammeull og du har en veldig trygg og etter min mening maskulin look Mitt beste tips er å bygge deg opp en basisgarderobe bestående av et par oxford skjorter og enkle gensere i rolige farger. Gjerne blått og jordtoner. Unngå V-hals, og gå heller for rund hals og half zips. Tenk gjerne utenfor boksen og finn noe med litt flere og røffere detaljer som lapp på armen, knapper ol. Chinos og jeans er stort sett det vi gutter kan ha på bena i uformelle situasjoner, så et allsidig utvalg med det er gunstig. Tenk kontrast mellom overdel og underdel, som for eksempel en chinos i jordtoner og en mørkere genser. Om du ønsker å kle deg litt penere og mer oppegående så er det å bygge opp en basisgarderobe bestående av farger som passer hverandre en veldig fin start. Du trenger få plagg, og kan ha mange antrekk og kombinasjoner. Menn med peiling er som regel flinkere til å kle opp menn enn hva jenter er, med mindre planen din er å utelukkende tiltrekke det motsatte kjønn. Gjorde meg bare ein tanke der og da at det gjerne var eit færre tall av menn som viste nøyaktig hva man burde gå med enn det var kvinner, som er tross alt dem som man...ønsker å tiltrekke / få oppmerksomheten fra. Altså, nå er eg 17, så trur ikkje akuratt det blir eit problem ifht. skjerf og jakker. Bor ca 30 min unna Bergen, og som du så fint sa det selv, det er ein del folk som går under "sosse" kategorien, der eg selv vil inn Men enn helt vanlig dag, går man da med Oxford skjorter (med noe utenpå, genser?), ein jakke ala (frakken du tipsa, eller hva ville du ellers brukt?) og kan man då ta eit skjerf med resten av denne bekledningen? Og hva type buker bruker man til denne bekledningen? Viste ikkje at Chinos var bukser før eg trykte på linken. Og hva farger passer hverandre, altså eg er helt blåst på dette. Som regel har eg alltid bare kasta noke på meg og godt ut. God periode brukt hettegensere i alle slags farger og dongeri. Så fant eg ein stilig litt mer classy genser og fant ut at dette var noe eg var mer komfortabelt å gå med. Hva er grunnen til at V-hals er ein "bad thing"? Får du den frakken i ein mørkere farge, svart feks? Endret 23. desember 2015 av Ragnarok98 Mangla noko tekst
Sails Skrevet 25. desember 2015 #5 Skrevet 25. desember 2015 (endret) En helt vanlig dag så kan du godt gå med oxford-skjorter, både med og uten genser. Det er helt opp til deg. Gjerne en type frakk slik den jeg linket. Et skjerf er nesten en selvfølge i temperaturen vi befinner oss i nå spør du meg. Ser tåpelig ut å gå med bar hals når det blåser og er kaldt, husk at klær er like mye praktisk som det er estetisk. Personlig har jeg veldig mye jakker jeg varierer mellom, men jakken jeg bruker desidert mest er en voksjakke fra Barbour. Den er perfekt til all slags vær, antrekk og holder nesten hele livet. Den er like mye baseplagg som hva oxfordskjorten er i et klassisk klesskap. Voksjakke, Safarijakke og frakk er stort sett det eneste jeg har behov for av ytterplagg. V-hals er ikke nødvendigvis en bad thing, men jeg synes personlig at det ofte blir litt for "glatt" og lite personlig - samtidig som det minner meg om en veldig konservativ stil. Under en sportsjakke (blazer) er det fint, da v-en komplimenterer jakkens v-åpning. Runde halser gjør antrekket bittelitt "røffere" og casual om jeg kan si det på den måten. Jakken jeg linket til er rent utseendemessig en helt standard losjakke, og de kommer i alle mulige farger. Som oftest i sort og mørkeblått. Når det gjelder å kombinere farger så anbefaler jeg å lese delen som handler om fargehjulet i denne artikkelen. Kombinering av forskjellige teksturer er også et interessant fag i seg selv, men det er ikke nødvendig å tenke så mye på før du har det du trenger av baseplagg og/eller ønsker å gå dypere inn i herremotens verden. Ellers kan jeg legge til at du burde ligge unna svart så godt som du klarer, og bruk litt penger på plaggene du kjøper. I det lange løp er det en god investering. Stikk innom Scabal i Bergen sentrum, der vil du finne ansatte med veldig mye kunnskap som kan hjelpe deg og vise frem. Scabal Heritage er også verdt en tur dersom du lurer på litt mer kompliserte ting som sko, stoffer, dresser osv. Gutta som jobber der lever for det de driver med og er utrolig kunnskapsrike. Selv har jeg også drevet med det i flere år, og sitter på mye kunnskap om om de fleste temaer når det gjelder herreklær. Det er bare å sende meg en PM her inne hvis det er noe mer du lurer på nå eller senere. Endret 25. desember 2015 av Sails
Ragnarok98 Skrevet 26. desember 2015 Forfatter #6 Skrevet 26. desember 2015 (endret) Den 25.12.2015 at 0.13, Sails skrev: En helt vanlig dag så kan du godt gå med oxford-skjorter, både med og uten genser. Det er helt opp til deg. Gjerne en type frakk slik den jeg linket. Et skjerf er nesten en selvfølge i temperaturen vi befinner oss i nå spør du meg. Ser tåpelig ut å gå med bar hals når det blåser og er kaldt, husk at klær er like mye praktisk som det er estetisk. Personlig har jeg veldig mye jakker jeg varierer mellom, men jakken jeg bruker desidert mest er en voksjakke fra Barbour. Den er perfekt til all slags vær, antrekk og holder nesten hele livet. Den er like mye baseplagg som hva oxfordskjorten er i et klassisk klesskap. Voksjakke, Safarijakke og frakk er stort sett det eneste jeg har behov for av ytterplagg. V-hals er ikke nødvendigvis en bad thing, men jeg synes personlig at det ofte blir litt for "glatt" og lite personlig - samtidig som det minner meg om en veldig konservativ stil. Under en sportsjakke (blazer) er det fint, da v-en komplimenterer jakkens v-åpning. Runde halser gjør antrekket bittelitt "røffere" og casual om jeg kan si det på den måten. Jakken jeg linket til er rent utseendemessig en helt standard losjakke, og de kommer i alle mulige farger. Som oftest i sort og mørkeblått. Når det gjelder å kombinere farger så anbefaler jeg å lese delen som handler om fargehjulet i denne artikkelen. Kombinering av forskjellige teksturer er også et interessant fag i seg selv, men det er ikke nødvendig å tenke så mye på før du har det du trenger av baseplagg og/eller ønsker å gå dypere inn i herremotens verden. Ellers kan jeg legge til at du burde ligge unna svart så godt som du klarer, og bruk litt penger på plaggene du kjøper. I det lange løp er det en god investering. Stikk innom Scabal i Bergen sentrum, der vil du finne ansatte med veldig mye kunnskap som kan hjelpe deg og vise frem. Scabal Heritage er også verdt en tur dersom du lurer på litt mer kompliserte ting som sko, stoffer, dresser osv. Gutta som jobber der lever for det de driver med og er utrolig kunnskapsrike. Selv har jeg også drevet med det i flere år, og sitter på mye kunnskap om om de fleste temaer når det gjelder herreklær. Det er bare å sende meg en PM her inne hvis det er noe mer du lurer på nå eller senere. http://www.careofcarl.no/no/artiklar/aquascutum-rowan-boucle-pea-coat-navy.html Synes denne jakka var litt mer meg ifht. farge http://www.careofcarl.no/no/artiklar/tiger-of-sweden-majors-3-wool-peacoat-dark-grey.html Evt. denne men den var ikkje like stilig. CareOfCarl, har de noen gang salg? Synes prismessig var de litt stiv. Edit: Hørte med Scabal, hadde ingenting intressant Scabal Heritage som du snakka om hadde ein del derimot Endret 28. desember 2015 av Ragnarok98
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #7 Skrevet 27. desember 2015 http://shop.mango.com/catalog.faces?state=he_028_NO http://www.zara.com/no/no/herre-c434788.html http://www.hm.com/no/products/men/hm_man Jeg synes dette er bra steder å starte for å hente inspirasjon. Alle er trendy sider som kan gi deg inspirasjon både når det gjelder ulike stiler og fargekombinasjoner. Finner du noe du liker på disse sidene og du ønsker å betale mer for stilen er det bare å oppsøke de litt mer ekslusive butikkene i Bergen. Jeg vet ikke hva du har av penger, men selv ville jeg valgt å handle litt billigere til jeg fant min stil jeg :). Og etterhvert legge mer penger på "klassiske"plagg som kan brukes igjen over litt tid. Ralph Lauren har mye klassisk fint av spesielt gensere/skjorter. Anonymkode: cb641...76f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå