Gå til innhold

Informere om høyde før date?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skrevet en del med en dame på Tinder i det siste. Liker henne veldig godt og har lyst til å invitere på date, eneste er at jeg er litt bekymret for høyden. Hun ser litt langstrakt ut på bildene, vil tippe opp mot 175. Kan jo ta feil av bildene, men det er slik jeg vil bedømme det. Jeg er selv 170. Har ikke noe imot det selv, men vet jo at de fleste jenter er ekstremt opptatt av høyde. Bør jeg informere om dette på forhånd (i så fall hvordan?) eller ikke gjøre noe poeng ut av det?

Anonymkode: cfa7c...559

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en myte at "de fleste jenter er ekstremt opptatt av høyde". Så slapp av! Du trenger ikke informere om at du er noen centimeter lavere enn gjennomsnittet

• Liker 12
Skrevet

Ikke gjør noe poeng ut av det. Det er en del av oss som bryr seg om høyde i det hele tatt. :) Jeg hadde ikke tenkt over det en gang.

Anonymkode: ee4d2...e04

• Liker 3
Skrevet

Hvis hun ikke skulle like deg allikevel pga høyden; her loss! Jeg syns 170 er perfekt høyde, men er 160 da så...

Anonymkode: d73e0...aca

• Liker 5
Skrevet

Jeg har en kamerat som er rundt 172 og han har nedlagt mange høye kvinner. Høyden kompenserer han med supertrent kropp og smashing klesstil.

Anonymkode: f963d...cb3

Skrevet

du kan sikkert si i fra før du skal det, men jeg tror ikke det har noe å si for dem eller for henne. du burde si i fra til hun du skal trenne om tinder, eksen, klesbutikken som har samme navn som tinder, og om alle barna dere har som dere ikke har (eller som dere har).

Anonymkode: 5079b...6d9

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en del av oss som bryr seg om høyde i det hele tatt. 

Anonymkode: ee4d2...e04

De fleste som sier dette vil likevel at mannen skal være høyere enn dem selv. Hadde vært litt kjedelig om vi møttes og hun ble skuffet etter ett sekund. Samtidig vitner det om dårlig selvtillit om jeg liksom skal "advare" henne, med mindre det kan gjøres på en klok måte. 

• Liker 1
Skrevet

Ikke gjør noe greie ut av det. 170 er en helt normal høyde for gutter. Hadde vært anderledes om du var 140.

Anonymkode: e015a...ad4

• Liker 7
Skrevet

Ved å "advare" viser du dårlig selvtillit, og DET er en ting kvinner virkelig ikke liker.

Ikke nevn det med et ord.

Anonymkode: 03931...601

• Liker 9
Skrevet

Bilder kan lyve. Jeg skulle møte en kar jeg hadde blitt kjent med på nettet, og på bildene så han diger ut. Jeg så for meg at han var 185-190, men da vi møtes er han lavere enn meg, og jeg er bare 165. Det spilte ingen rolle for meg, jeg ble bare overrasket.

Jeg synes ikke du skal si noe på forhånd, det virker lite selvsikkert. Mister hun interessen fordi du er 170, er hun ikke den du skal ha.

Skrevet
2 timer siden, Mythic skrev:

Bilder kan lyve. Jeg skulle møte en kar jeg hadde blitt kjent med på nettet, og på bildene så han diger ut. Jeg så for meg at han var 185-190, men da vi møtes er han lavere enn meg, og jeg er bare 165. Det spilte ingen rolle for meg, jeg ble bare overrasket.

Jeg synes ikke du skal si noe på forhånd, det virker lite selvsikkert. Mister hun interessen fordi du er 170, er hun ikke den du skal ha.

Sant nok. Håper bare ikke hun er så høy som hun ser ut eller høyere. Ser det vel med en gang vi møtes, vet ikke hvordan jeg skal reagere hvis hun rager vesentlig over meg. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sant nok. Håper bare ikke hun er så høy som hun ser ut eller høyere. Ser det vel med en gang vi møtes, vet ikke hvordan jeg skal reagere hvis hun rager vesentlig over meg. 

Har du tidligere kun datet jenter som er lavere?

Anonymkode: 983bb...381

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har høyde så mye å si, da? Du trenger vel ikke reagere på noen spesiell måte, bare prøv å ha en hyggelig date :)

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du tidligere kun datet jenter som er lavere?

Nei, hadde en gang en kjæreste som var 176. Men det hører jo til sjeldenhetene at kvinner synes dette er greit. 

Skrevet
2 minutter siden, Mythic skrev:

Har høyde så mye å si, da? Du trenger vel ikke reagere på noen spesiell måte, bare prøv å ha en hyggelig date :)

Ikke for meg, så lenge hun ikke nærmer seg 180, men for de fleste kvinner er det nok avtennende om hun er høyest. Kanskje til og med om man er jevnhøye. Det er i hvert fall mitt inntrykk. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hadde en gang en kjæreste som var 176. Men det hører jo til sjeldenhetene at kvinner synes dette er greit. 

Hvor ofte har du sjekket opp en høy kvinne da?

Jeg er 175 og har datet en fyr som jeg antar er rundt 170. Han er kjekk, karismatisk, ambisiøs, intelligent og hele pakka så jeg lar ikke høyden stoppe meg. Hadde jeg fått inntrykk av at han hadde store komplekser rundt dette hadde jeg riktignok funnet det avtennende.

Det er vel egentlig ingen naturlig måte å bringe opp dette på uansett. Du vil bare fremstå som usikker. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte har du sjekket opp en høy kvinne da?

Jeg er 175 og har datet en fyr som jeg antar er rundt 170. Han er kjekk, karismatisk, ambisiøs, intelligent og hele pakka så jeg lar ikke høyden stoppe meg. Hadde jeg fått inntrykk av at han hadde store komplekser rundt dette hadde jeg riktignok funnet det avtennende.

Det er vel egentlig ingen naturlig måte å bringe opp dette på uansett. Du vil bare fremstå som usikker. 

På nettet begrenser jeg søkene til jevnhøye og lavere kvinner. Rett og slett fordi jeg vet at sjansen for å bli avvist da er langt lavere. Spesielt de som er ca 163 og nedover ser ikke ut til å bry seg veldig. 

Skrevet

Men på Tinder er det ingen info om høyde. 

Skrevet

Det høres ut som om det er du som har problemer med å være sammen med en kvinne som er høyere enn deg, og så skylder du på kvinnene.

Flere av mine venninner har partnere som er lavere enn dem. Ingen som reagerer på det.

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Hulderen skrev:

Det høres ut som om det er du som har problemer med å være sammen med en kvinne som er høyere enn deg, og så skylder du på kvinnene.

Har ikke problemer med det, vet bare at mange kvinner finner det avtennende. "Skylder" ikke på kvinner. At høyde er viktig for dem er en evolvert preferanse som naturen har sørget for. Det har sikkert med evnen til beskyttelse å gjøre. Kvinner kan ikke lastes for dette, like lite som menn kan lastes for at de liker kvinnelige former. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...