AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #1 Del Skrevet 23. desember 2015 Regner med at jeg ikke er den eneste som kjenner på denne følelsen av ensomhet, spesielt nå i julen. Jeg har en fantastisk samboer, og vi har det superfint sammen. Han har flere supre venner, som jeg heldigvis går godt sammen med, og som han treffer relativt ofte til tross for studier og jobb. Jo lenger ut i forholdet vårt vi kommer jo mer har jeg innsett at jeg ikke lengre har noen ordentlige venner. Med det mener jeg mennesker jeg kan møtes med, finne på ting med, snakke med. Bekjente har jeg mer enn nok av, og det er ikke noe problem for meg å slå av en prat med noen om det faller naturlig, men ingen venner. Jeg har alltid hatt lettest for å ha kompiser og ikke venninner pga. interesser og oppførsel, og jeg tror dette er en av de største grunnene til at jeg ikke har noen gode venner. Nå er det første julen jeg og min samboer er sammen og for vår del er det naturlig å dra hver for oss å feire jul med familiene våre. Vi kommer fra samme bygd, så det å møtes på dagtid eller lignende er for så vidt ikke noe problem, men han har gitt uttrykk for at han vil være hjemme til over nyttår. Jeg har alltid vært den typen person som ikke vil ta for mye plass i et forhold, jeg vil gi han det rommet han trenger for å være med familie og venner, og for å få alene-tid. Men samtidig tærer dette veldig på meg, det at jeg ikke har noen jeg kan tilbringe romjulen med utenom min familie- som alle har sine venner de vil bruke romjulen sammen med. Jeg føler meg så ufattelig ensom. Så ufattelig ubetydelig som ikke engang klarer å ha venner, ikke engang barndomsvenner. For noen år siden slet jeg mye med depresjon, og jeg er livredd for å nå bunnen igjen, til tross for helt andre omstendigheter nå enn da. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg kan ikke akkurat tvinge noen til å være med meg, jeg vil ikke alltid være den plagsomme kjæresten som skal være med kompisgjengen når de henger sammen, men samtidig vil jeg ikke være hun som alltid sitter hjemme fordi hun ikke har noe bedre å ta seg til. Jeg ser ikke på meg selv som en vanskelig person å bli kjent med, jeg er relativt åpen og glad i mennesker. Jeg ser "normal" ut, om man kan si det sånn, og er ikke noe ekstrem i verken væremåte eller personlighet. Jeg er også en svært omtenksom person, og lar alltid andre gå foran meg selv, noe jeg tror ofte slår hardt tilbake.. Jeg er flittig i studier uten at de tar overhånd og har deltidsjobb utenom, så jeg er ikke verken lat eller dum. Hvor jeg vil med dette er jeg usikker på. Kanskje noen kjenner på den samme følelsen? Kanskje vi er flere som gruer oss til romjulstiden pga. akkurat dette. Har ikke klart annet enn å gråte siden samboer reiste hjem for julen og vet rett og slett ikke hvor jeg skal gjøre av meg.. Jeg ønsker meg venner til jul. Anonymkode: 3d9ca...e43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 23. desember 2015 #2 Del Skrevet 23. desember 2015 Er veldig mye lettere om du ikke skriver under AB. Da kan de som ønsker kontakt, sende deg en PM^^ Skjønner deg veldig godt jeg. Er nok mange av oss som føler på det å være ensom pga mangel på venner 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #3 Del Skrevet 23. desember 2015 ja. det skjønner jeg. kan du gå turer med en hund eller noe? kan det hjelpe? Anonymkode: 35eff...4b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #4 Del Skrevet 23. desember 2015 4 minutter siden, VikkiHelle skrev: Er veldig mye lettere om du ikke skriver under AB. Da kan de som ønsker kontakt, sende deg en PM^^ Skjønner deg veldig godt jeg. Er nok mange av oss som føler på det å være ensom pga mangel på venner Du har nok rett, men ønsker ihvertfall å være anonym i førsteomgang, da brukeren min her på KG ikke er anonym fra familie og gamle kjente. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: ja. det skjønner jeg. kan du gå turer med en hund eller noe? kan det hjelpe? Anonymkode: 35eff...4b7 Kan godt hende det hadde hjulpet, kanskje jeg skal høre med naboene om noen trenger litt hjelp. Takk for tips! Anonymkode: 3d9ca...e43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #5 Del Skrevet 23. desember 2015 Jeg ønsker meg også venner til jul er 20 år og kanskje alene på nyttårsaften 😞 Anonymkode: 4427a...52b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #6 Del Skrevet 23. desember 2015 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker meg også venner til jul er 20 år og kanskje alene på nyttårsaften 😞 Anonymkode: 4427a...52b TS her, er 22 og kan garantere deg at jeg blir alene på nyttårsaften etter at middagen er spist med familien. Jeg føler med deg- så utrolig mye. Anonymkode: 3d9ca...e43 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #7 Del Skrevet 23. desember 2015 http://forum.kvinneguiden.no/forum/13-personlige-meldinger/ Anonymkode: 1f8b3...ba8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #8 Del Skrevet 23. desember 2015 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker meg også venner til jul er 20 år og kanskje alene på nyttårsaften 😞 Anonymkode: 4427a...52b Er i samme bås jeg, har egentlig vært slik helt siden jeg var 19 er 26 år nå. Så det har bare vært nyttårsaftener med familie for meg opp igjennom tiden. Kompiser av meg har alltid blitt invitert av venner av dem som ikke jeg kjenner. Så føler med deg Anonymkode: 71458...cd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #9 Del Skrevet 23. desember 2015 Er 24 år, og ønsker meg også venner til jul. Men jeg har alltid slitt litt sosialt så det er et urealistisk ønske for min del. Nå er jeg vant til å være alene, så det plager meg egentlig ikke å være alene i julen. Det er det normale for meg. Anonymkode: 484d4...5eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 23. desember 2015 #10 Del Skrevet 23. desember 2015 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har nok rett, men ønsker ihvertfall å være anonym i førsteomgang, da brukeren min her på KG ikke er anonym fra familie og gamle kjente. Kan godt hende det hadde hjulpet, kanskje jeg skal høre med naboene om noen trenger litt hjelp. Takk for tips! Anonymkode: 3d9ca...e43 Gjør det, du. En hund er alltid godt selskap, og blir en god venn. Lykke til, og riktig god jul. ☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #11 Del Skrevet 23. desember 2015 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er 24 år, og ønsker meg også venner til jul. Men jeg har alltid slitt litt sosialt så det er et urealistisk ønske for min del. Nå er jeg vant til å være alene, så det plager meg egentlig ikke å være alene i julen. Det er det normale for meg. Anonymkode: 484d4...5eb TS her. Jeg håper du får det du ønsker deg, selv om du sier det å være alene er normalen for deg. Alle fortjener noen å tilbringe juletiden sammen med! 28 minutter siden, Jerry Lee skrev: Gjør det, du. En hund er alltid godt selskap, og blir en god venn. Lykke til, og riktig god jul. ☺ Det har du rett i, og elsker hunder. :D Tusen takk, og takk det samme! Anonymkode: 3d9ca...e43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 23. desember 2015 #12 Del Skrevet 23. desember 2015 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: TS her. Jeg håper du får det du ønsker deg, selv om du sier det å være alene er normalen for deg. Alle fortjener noen å tilbringe juletiden sammen med! Det har du rett i, og elsker hunder. :D Tusen takk, og takk det samme! Anonymkode: 3d9ca...e43 Tusen takk. 🎅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #13 Del Skrevet 23. desember 2015 Jeg er 45 og har det på samme måten..... Har også en sønn på 18 som er blitt dumpet ev gjengen sin... fordi han går på en annen vgs enn dem.. Hater russetid og busser.... Anonymkode: e9636...6fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #14 Del Skrevet 23. desember 2015 Føler med deg ts, jeg vet veldig godt hvordan dette føles Jeg har det på samme måte. Jeg er veldig ensom. Rundt høytider, som f eks jul, er det kjempetungt. Familie har jeg ingen "personlig" kontakt med, og tilbringer dermed begrenset tid med dem. Dermed er jeg mye alene. Jeg har noen venner, men jeg vet at jeg ikke kan stole 100 % på dem, og jeg er ikke sikker på at de hadde hatt "tid" til å være der for meg når/om jeg virkelig trengte noen. Derfor ser jeg mer på disse som bekjente. Jeg skulle gjerne også hatt noen flere venner. Noen jeg visste jeg virkelig kan stole på, og som jeg vet er der om jeg trenger det. Jeg ser flere har nevnt det allerede. Men, ei på jobben min skaffet seg nettopp hund. Jeg vet hun har kommet i kontakt med mange mennesker pga denne felles interessen. Skulle gjerne gjort det selv, men jeg reiser en del, både privat og i jobb, så dette er ikke så aktuelt for meg. Hold motet oppe Jeg ønsker deg i hvert fall en riktig god jul Anonymkode: 1296a...632 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #15 Del Skrevet 24. desember 2015 Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Anonymkode: cf2e1...3ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #16 Del Skrevet 24. desember 2015 22 år her og mest sannsynlig alene på nyttårsaften. Skulle så gjerne hatt en større gjeng å feire den med :-/ Klem til deg! Anonymkode: 24234...997 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saltyliquorice Skrevet 24. desember 2015 #17 Del Skrevet 24. desember 2015 Huff, så kjipt. Håper ønsket går i oppfyllelse Trenger du noen å snakke med så er det bare å sende PM! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bridon Skrevet 25. desember 2015 #18 Del Skrevet 25. desember 2015 Først av alt har jeg lyst å gi deg en klem TS. Uff... kjenner meg igjen i det du skriver. Hadde det på samme måte for noen år siden. Det er så vanskelig med vennskap i voksen alder. Hadde vært mye lettere å være 10 år igjen å kunne spørre om man skal være venner. Har fått venner nå i voksen alder både via jobb og fritid. Men det er liksom veldig vanskelig å fange opp signaler om vennskap. Man vil ikke være påtrengende men samtidig kan man ikke spørre rett ut om det. Disse vennskapene jeg har er jeg heller ikke sikner på om hvordan de egentlig er. Er vi bare venner eller er vi gode venner? Det som i mine øyne er en nær og god venn kan for denne personen være bare venn... Kjenner jeg savner barndommen med bestevenn ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2015 #19 Del Skrevet 25. desember 2015 Hvor gammel er du og hvor bor du? Anonymkode: d3034...1cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2015 #20 Del Skrevet 25. desember 2015 TS her. Det er på en måte godt å kjenne at jeg ihvertfall ikke er alene, og at vi er flere med store ønsker om å finne oss noen som har gjensidig behov for oss, som vi har for dem. Først og fremst vil jeg bare si tusen takk for alle svarene. Det at det er så mange som er villig til å dele sine tanker om et slikt følsomt tema rører meg. Dette er virkelig ikke noe som er lett å prate om, verken for meg eller dere. Jeg ønsker dere alle en riktig god jul videre og ønsker dere alt det beste i det nye året og i alle kommende år! Den 23.12.2015 at 20.56, AnonymBruker skrev: Jeg er 45 og har det på samme måten..... Har også en sønn på 18 som er blitt dumpet ev gjengen sin... fordi han går på en annen vgs enn dem.. Hater russetid og busser.... Anonymkode: e9636...6fa Utrolig trist å høre.. Det er så vanskelig å skaffe seg venner i voksen alder. Ønsker både deg og din sønn det beste, og håper ikke det går for inn på han at han ikke fikk være med i "gjengen". Kjente på akkurat det samme i russetiden min- det er noe dritt for veldig mange.. Den 23.12.2015 at 21.28, AnonymBruker skrev: Føler med deg ts, jeg vet veldig godt hvordan dette føles Jeg har det på samme måte. Jeg er veldig ensom. Rundt høytider, som f eks jul, er det kjempetungt. Familie har jeg ingen "personlig" kontakt med, og tilbringer dermed begrenset tid med dem. Dermed er jeg mye alene. Jeg har noen venner, men jeg vet at jeg ikke kan stole 100 % på dem, og jeg er ikke sikker på at de hadde hatt "tid" til å være der for meg når/om jeg virkelig trengte noen. Derfor ser jeg mer på disse som bekjente. Jeg skulle gjerne også hatt noen flere venner. Noen jeg visste jeg virkelig kan stole på, og som jeg vet er der om jeg trenger det. Jeg ser flere har nevnt det allerede. Men, ei på jobben min skaffet seg nettopp hund. Jeg vet hun har kommet i kontakt med mange mennesker pga denne felles interessen. Skulle gjerne gjort det selv, men jeg reiser en del, både privat og i jobb, så dette er ikke så aktuelt for meg. Hold motet oppe Jeg ønsker deg i hvert fall en riktig god jul Anonymkode: 1296a...632 Vi klarer dette! Det er tungt, men det er ikke noe noen av oss har fortjent, det bare blir sånn av og til. En riktig god jul til deg òg! :D Den 24.12.2015 at 2.41, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Anonymkode: cf2e1...3ed Jeg tror vi er mange som har det slik, og på ett vis er det godt å vite at man ikke er alene. Vær sterk! Den 24.12.2015 at 8.20, AnonymBruker skrev: 22 år her og mest sannsynlig alene på nyttårsaften. Skulle så gjerne hatt en større gjeng å feire den med :-/ Klem til deg! Anonymkode: 24234...997 Utrolig trist å være venneløs i en så ung alder, og jeg kjenner veldig på den følelsen med ønsket om en større gjeng å være med- eller bare én/to stykker, det hadde gjort livet mye lettere og bedre. Klem til deg, og god jul! Den 24.12.2015 at 21.21, saltyliquorice skrev: Huff, så kjipt. Håper ønsket går i oppfyllelse Trenger du noen å snakke med så er det bare å sende PM! Jeg håper så inderlig det! Tusen takk, det setter jeg virkelig, virkelig pris på. Jeg var veldig nede da jeg skrev dette innlegget, og det var vanskelig å ikke ha noen å prate med, så da ble Kvinneguiden løsningen. Jeg kommer absolutt til å tenke på deg om jeg trenger noen, om det så bare er noen som lutter øret- det trengs sårt innimellom. God jul! 23 timer siden, Bridon skrev: Først av alt har jeg lyst å gi deg en klem TS. Uff... kjenner meg igjen i det du skriver. Hadde det på samme måte for noen år siden. Det er så vanskelig med vennskap i voksen alder. Hadde vært mye lettere å være 10 år igjen å kunne spørre om man skal være venner. Har fått venner nå i voksen alder både via jobb og fritid. Men det er liksom veldig vanskelig å fange opp signaler om vennskap. Man vil ikke være påtrengende men samtidig kan man ikke spørre rett ut om det. Disse vennskapene jeg har er jeg heller ikke sikner på om hvordan de egentlig er. Er vi bare venner eller er vi gode venner? Det som i mine øyne er en nær og god venn kan for denne personen være bare venn... Kjenner jeg savner barndommen med bestevenn ja... Tusen takk- bare de første ordene dine gjorde dagen min bedre! Jeg kjenner veldig på det du skriver- at det er vanskeligere å få venner i voksen alder. Skulle så gjerne ønske jeg hadde barndomsvenner, det hadde gjort alt så mye bedre og lettere. Håper jeg en dag kan få noen som jeg kan kalle en bestevenn igjen. Og det håper jeg du òg får! Anonymkode: 3d9ca...e43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå