AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #1 Skrevet 22. desember 2015 Jeg er så utrolig sint, frustrert og kanskje egentlig mest trist. Lang historie kort; moren og faren min skilte seg når jeg var 6-7år, hadde et utrolig bra forhold med han da, men det glapp mer og mer med årene og han byttet ofte på kjærestene sine, moren min giftet seg på nytt og jeg bodde med moren og stefaren min. Jeg fikk som oftest skylda for at pappa byttet kjæreste så ofte (fra han selv), bedre ble det ikke da han ga alle andre barn rundt mer oppmerksomhet enn sin egen og eneste datter. Dette har nok preget meg aller mest, at han hele tiden har spilt så god pappa, mens i realiteten er han helt annerledes. Forholdet vårt har hengt i en tynn tråd siden jeg var 14-15-år. Jeg legger ikke skjul på at jeg var en smule umulig, men jeg mener dette er et resultat og en reaksjon på hans atferd mot meg. Jeg føler han hele tiden hat oppført seg falskt, om han noen gang trengte meg har jeg alltid stilt opp uten å nøle. Har aldri vært et tema for han om jeg har forlangt det samme. Jeg har alltid måtte tatt kontakt med han og det har tydeligvis vært vanskelig for han å bare sende en melding en gang i blant. Han har forresten en ny kjæreste nå, som han har vært sammen med i over et år. Jeg kjenner hun ikke så godt og klandrer hun ikke på noen måter, men etter de ble sammen har han aldri tatt mer kontakt. Når jeg har konfrontert han om det sier han bare at jeg lager så mye helvete, jeg skjønner helt ærlig ikke hva han snakker om. Jeg blir bare så utrolig sint og lei meg, gråter ofte over det. Har ikke snakket med han på 4mnder etter at han klikket fordi moren min søkte om forlengelse av barnebidraget, eller om støtte til jeg blir ferdig med vgs, selvom jeg er over 18. Da klikket han fullstendig og ba meg om å slette nr hans osv. Nå er jeg hos et annet familiemedlem og han har sendt julegave og bursdagsgave gjennom henne til meg. Jeg syntes dette er så jævlig feigt egentlig, jeg har null interesse i noen gaver fra han når vi ikke er på talefot. At han sender det igjennom henne, forså å late som ovenfor alle andre at han er den perfekte pappaen irriterer meg grenseløst. Nytter heller ikke snakke til han på en normal måte uten at han hisser seg opp og sier ting som gir null mening. Måtte bare få ut frustrasjonen min.. Jeg er helt knust. Anonymkode: 1b883...fd1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #2 Skrevet 22. desember 2015 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så utrolig sint, frustrert og kanskje egentlig mest trist. Lang historie kort; moren og faren min skilte seg når jeg var 6-7år, hadde et utrolig bra forhold med han da, men det glapp mer og mer med årene og han byttet ofte på kjærestene sine, moren min giftet seg på nytt og jeg bodde med moren og stefaren min. Jeg fikk som oftest skylda for at pappa byttet kjæreste så ofte (fra han selv), bedre ble det ikke da han ga alle andre barn rundt mer oppmerksomhet enn sin egen og eneste datter. Dette har nok preget meg aller mest, at han hele tiden har spilt så god pappa, mens i realiteten er han helt annerledes. Forholdet vårt har hengt i en tynn tråd siden jeg var 14-15-år. Jeg legger ikke skjul på at jeg var en smule umulig, men jeg mener dette er et resultat og en reaksjon på hans atferd mot meg. Jeg føler han hele tiden hat oppført seg falskt, om han noen gang trengte meg har jeg alltid stilt opp uten å nøle. Har aldri vært et tema for han om jeg har forlangt det samme. Jeg har alltid måtte tatt kontakt med han og det har tydeligvis vært vanskelig for han å bare sende en melding en gang i blant. Han har forresten en ny kjæreste nå, som han har vært sammen med i over et år. Jeg kjenner hun ikke så godt og klandrer hun ikke på noen måter, men etter de ble sammen har han aldri tatt mer kontakt. Når jeg har konfrontert han om det sier han bare at jeg lager så mye helvete, jeg skjønner helt ærlig ikke hva han snakker om. Jeg blir bare så utrolig sint og lei meg, gråter ofte over det. Har ikke snakket med han på 4mnder etter at han klikket fordi moren min søkte om forlengelse av barnebidraget, eller om støtte til jeg blir ferdig med vgs, selvom jeg er over 18. Da klikket han fullstendig og ba meg om å slette nr hans osv. Nå er jeg hos et annet familiemedlem og han har sendt julegave og bursdagsgave gjennom henne til meg. Jeg syntes dette er så jævlig feigt egentlig, jeg har null interesse i noen gaver fra han når vi ikke er på talefot. At han sender det igjennom henne, forså å late som ovenfor alle andre at han er den perfekte pappaen irriterer meg grenseløst. Nytter heller ikke snakke til han på en normal måte uten at han hisser seg opp og sier ting som gir null mening. Måtte bare få ut frustrasjonen min.. Jeg er helt knust. Anonymkode: 1b883...fd1 Hva med å ikke bite hånda som mater deg? Du fikk presset ut masse ekstra penger av han selv når du er over 18, da er det på tide å betale for seg selv! Jrg forstår godt at han klikket Anonymkode: 87341...623 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #3 Skrevet 22. desember 2015 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å ikke bite hånda som mater deg? Du fikk presset ut masse ekstra penger av han selv når du er over 18, da er det på tide å betale for seg selv! Jrg forstår godt at han klikket Anonymkode: 87341...623 Hva i helvete snakker du om? Jeg håper du vet at dette er penger jeg har krav på, når moren min har inntekt på kroner 0. Vær så snill å sjekk opp faktaene dine før du åpner kjeften Anonymkode: 1b883...fd1 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #4 Skrevet 22. desember 2015 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva i helvete snakker du om? Jeg håper du vet at dette er penger jeg har krav på, når moren min har inntekt på kroner 0. Vær så snill å sjekk opp faktaene dine før du åpner kjeften Anonymkode: 1b883...fd1 Er du over 18 burde du klare deg selv. Enig med AB-en over. Anonymkode: 0e8cc...a9c 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #5 Skrevet 22. desember 2015 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva i helvete snakker du om? Jeg håper du vet at dette er penger jeg har krav på, når moren min har inntekt på kroner 0. Vær så snill å sjekk opp faktaene dine før du åpner kjeften Anonymkode: 1b883...fd1 Krav på?? Du er et voksent menneske! Slutt å snylte på faren din! Anonymkode: 87341...623 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #6 Skrevet 22. desember 2015 Det er ikke dere som avgjør om dere får bidrag eller ikke. Det er nav. Dere har bare søkt om bidrag siden dere har behov for det, og det er det ikke noe galt i. Han er pliktig til å forsørge deg så lenge du går på VGS. Det er NaV som skal ta denne avgjørelsen, så han har ingenting å klikke på deg for. Anonymkode: ff819...649 7
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #7 Skrevet 22. desember 2015 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke dere som avgjør om dere får bidrag eller ikke. Det er nav. Dere har bare søkt om bidrag siden dere har behov for det, og det er det ikke noe galt i. Han er pliktig til å forsørge deg så lenge du går på VGS. Det er NaV som skal ta denne avgjørelsen, så han har ingenting å klikke på deg for. Anonymkode: ff819...649 Tydeligvis er dette "snylting". Herregud så latterlige enkelte mennesker er her inne. Anonymkode: 1b883...fd1 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #8 Skrevet 22. desember 2015 Selvfølgelig er dette snylting! Er en stor økonomisk belastning! Jeg synes det er vanvittig at faren må betale for henne bare fordi hun ikke har fått kommet seg gjennom vgs til riktig tid som vanlige folk. Anonymkode: 87341...623 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #9 Skrevet 22. desember 2015 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er dette snylting! Er en stor økonomisk belastning! Jeg synes det er vanvittig at faren må betale for henne bare fordi hun ikke har fått kommet seg gjennom vgs til riktig tid som vanlige folk. Anonymkode: 87341...623 Dersom hun er 18 år har hun jo fulgt normert skoletid. Det er vel ingen som er ferdig med videregående når de er 17, med mindre de begynte på skolen et år for tidlig. Anonymkode: cdb0c...3ff 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #10 Skrevet 22. desember 2015 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er dette snylting! Er en stor økonomisk belastning! Jeg synes det er vanvittig at faren må betale for henne bare fordi hun ikke har fått kommet seg gjennom vgs til riktig tid som vanlige folk. Anonymkode: 87341...623 Gratulerer, tidenes minst gjennomtenkte innlegg. Hva vet du om sistnevnte? Jeg går forresten en klasse over meg, som vil si at jeg fyller 18 neste år, vær så snill å tenk igjennom neste gang du poster. Anonymkode: 1b883...fd1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #11 Skrevet 22. desember 2015 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er dette snylting! Er en stor økonomisk belastning! Jeg synes det er vanvittig at faren må betale for henne bare fordi hun ikke har fått kommet seg gjennom vgs til riktig tid som vanlige folk. Anonymkode: 87341...623 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom hun er 18 år har hun jo fulgt normert skoletid. Det er vel ingen som er ferdig med videregående når de er 17, med mindre de begynte på skolen et år for tidlig. Anonymkode: cdb0c...3ff Og de som ikke begynner på skolen et år for tidlig, fyller faktisk 19 det året de er ferdig med 3 år på vgs. Anonymkode: d2bd1...fc4 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #12 Skrevet 22. desember 2015 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er dette snylting! Er en stor økonomisk belastning! Jeg synes det er vanvittig at faren må betale for henne bare fordi hun ikke har fått kommet seg gjennom vgs til riktig tid som vanlige folk. Anonymkode: 87341...623 De fleste begynner på VGS når de er 15 eller 16 år, og går der i 3 eller 4 år. Anonymkode: 24f4c...7ee 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #13 Skrevet 22. desember 2015 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er dette snylting! Er en stor økonomisk belastning! Jeg synes det er vanvittig at faren må betale for henne bare fordi hun ikke har fått kommet seg gjennom vgs til riktig tid som vanlige folk. Anonymkode: 87341...623 Det som er vanvittig er hva du får deg til å skrive. Total mangel på empati. Anonymkode: 9d50c...b05 1
Mrs.Under Skrevet 23. desember 2015 #14 Skrevet 23. desember 2015 Trist at du har et dårlig forhold til faren din. Når det kommer til bidrag etter fylte 18 år, har begge foreldre forsørgerplikt så lenge barnet går på videregående skole, så ja, du skal motta bidrag fra din far. Det er fint at han har sendt jule og bursdagsgave til deg, selv om det var gjennom noen andre. Du bør tenke gjennom om du ønsker et forhold til faren din, og hvordan du ønsker at dette forholdet skal være. Tror du han ønsker å ha et forhold til deg, og hvordan tror du han ønsker at dette skal være? Når du har tenkt de tankene du må, så tar du kontakt med han, og sier at du ønske å prate om akkurat dette. Du er pr.def voksen, så dette her, det klarer du helt fint! Lykke til! 1
KG deltager Skrevet 23. desember 2015 #15 Skrevet 23. desember 2015 En sak har alltid to sider, og om faren din opplever at du "alltid lager et helvete" og er årsaken til at jentene hans drar kan jeg forstå at han minimerer kontakten nå som du er voksen- at han har "holdt" på ei dame i et år ved å kjøre dette løpet vitner kanskje om at han på det området har rett. På en annen side så tviler jeg ikke på at han ikke er perfekt. Hva du har fått av han utover bidraget opp gjennom tiden vet jeg ikke, men forstår at han ble skuffet da moren din vil suge ut mer penger av han og søkte om utvidet bidrag til sitt voksne barn. selv om man kan det er det ikke dermed sakt at man skal det. Når dette skjer føler han at han blir utnyttet, og får ikke lyst å betale mer enn han må. Alt i alt kan du faktisk ha tapt på det.. For nå tvinger NAV han til å betale et fastsatt beløp i måneden-uavhengig av hvilke ekstra utgifter han har den måneden. Da føler ikke han behov for å overraske deg med førerkortbidrag, en tusenlapp her og der når det kniper osv .. Jeg gikk på vgs i en helt annen landsdel enn der foreldrene mine bodde, jeg jobbet om sommeren og levde sparsomt . Det gikk fint - jeg kunne krevd bidrag gjennom NAV, men bland "voksne barn" av " hele " familier er dette ikke vanlig å gjøre.. Og det burde vært like uvanlig blandt dere med skilte også.. Håper dere får et bedre forhold etter hvert
Gjest Stringfellow1 Skrevet 23. desember 2015 #16 Skrevet 23. desember 2015 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva i helvete snakker du om? Jeg håper du vet at dette er penger jeg har krav på, når moren min har inntekt på kroner 0. Vær så snill å sjekk opp faktaene dine før du åpner kjeften Anonymkode: 1b883...fd1 så hvorfor har moren din, egentlig null kroner i inntekt?
Kontormus Skrevet 23. desember 2015 #17 Skrevet 23. desember 2015 Men hva faen, har dere røyka sokkene deres? Begge foreldrene er forpliktet til å forsørge barna sine gjennom videregående! Prinsippet er det samme som for mindreårige; etter evne. Sånn er det bare! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå