Lanista1984 Skrevet 22. desember 2015 #1 Skrevet 22. desember 2015 Jeg kom hjem og besøkte en privat lege jeg hadde lovet å besøke. Jeg tok en test og fikk beskrevet at jeg er alvorlig deprimert. Jeg fikk mest lyst å fortelle henne hva jeg mente om det, men jeg ville ikke såre hennes følelser eller gi henne et inntrykk av at hun kanskje trenger noen flere år med erfaring fø hun kan kalle seg en ekte lege. Ikke misforstå. Hun er pen og empatisk. Og var sikkert den beste i klassen. Jeg brøt leiekontrakten fra oktober. Det betyr at jeg endelig kan leve i min egen leilighet igjen. Jeg leier den neppe ut igjen selv om jeg drar. Jeg ønsker ikke å måtte føle at jeg er et slags overvoksent dyr for min mor som har opplevd nok. Jeg har bodd der for ofte mens jeg har dradd inn leieinntekter. Jeg tror jeg drar igjen. Men det er ikke sikkert at jeg gjør det flere ganger. Nå er jeg hjemme til jul. Men jeg er i min egen leilighet. Aller helst vil jeg bli her. Alene. La julen gå sin gang. Hater julesanger. Jeg sitter og ser ut. Her hvor jeg er trygg og trives best. Det er lenge siden jeg satt i denne gamle vinduskarmen. Jeg vet jeg må stille opp på torsdag i en fin dress og være en fantastisk mann som styrer den kvelden. Men innerst inne, kunne jeg ha sittet i denne vinduskarmen og ventet julen ut. Andre med tanker om det?
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #2 Skrevet 22. desember 2015 Men har du hørt Under the mistletoe med Justin Bieber? Det er en veldig søt julesang og den eneste jeg liker iafall Anbefales. Anonymkode: 6ef72...82c 1
Pastalovah Skrevet 22. desember 2015 #3 Skrevet 22. desember 2015 For det første lurer jeg litt på hva slags 'test' en lege kan ta for å fastslå at en person er alvorlig deprimert? Trodde det var psykologer som fastslo det etter flere samtaletimer med pasienten. Og det er mulig at du bare trengte å få ut litt frustrasjon og tanker, men jeg synes tråden var litt vanskelig å forstå. Du vil ikke feire jul, og vil egentlig bare være alene? Hvis det er det du vil, kan du jo prøve å dra en hvit løgn og si st du har blitt syk? Men i de fleste tilfellene når man er deprimert er det ofte ikke det man selv vil som er det beste for en. Nå vet jeg jo ikke hva ditt tilfelle er, men har opplevd selv st jeg bare vil være alene, men blir egentlig bare enda mer trist av dette. 3
Lanista1984 Skrevet 22. desember 2015 Forfatter #4 Skrevet 22. desember 2015 12 minutter siden, Pastalovah skrev: For det første lurer jeg litt på hva slags 'test' en lege kan ta for å fastslå at en person er alvorlig deprimert? Trodde det var psykologer som fastslo det etter flere samtaletimer med pasienten. Og det er mulig at du bare trengte å få ut litt frustrasjon og tanker, men jeg synes tråden var litt vanskelig å forstå. Du vil ikke feire jul, og vil egentlig bare være alene? Hvis det er det du vil, kan du jo prøve å dra en hvit løgn og si st du har blitt syk? Men i de fleste tilfellene når man er deprimert er det ofte ikke det man selv vil som er det beste for en. Nå vet jeg jo ikke hva ditt tilfelle er, men har opplevd selv st jeg bare vil være alene, men blir egentlig bare enda mer trist av dette. Det er et godt spørsmål. Jeg ble selv overrasket. Jeg satt der og krysset ut på et langt skjema. (Privat lege) Jeg vet lite om validiteten, men det stoppet henne ikke å spørre dyptgående om selvmordstanker. Noe som er veldig langt fra hvem jeg er. Jeg bare forteller det som skjedde.
Dodge Skrevet 22. desember 2015 #5 Skrevet 22. desember 2015 (endret) Du kan vurdere å ta ferie og reise langt vekk, til plasser der folk ikkje feirer jul, men komme heim igjen i Januar. Kva med India, Thailand, De forente Arabiske Emirater, eller bare til ei lita hytte langt vekke frå folk og butikker. Endret 22. desember 2015 av Dodge
Lanista1984 Skrevet 22. desember 2015 Forfatter #6 Skrevet 22. desember 2015 2 minutter siden, Dodge skrev: Du kan vurdere å ta ferie og reise langt vekk, til plasser der folk ikkje feirer jul, men komme heim igjen i Januar. Kva med India, Thailand, De forente Arabiske Emirater, eller bare til ei lita hytte langt vekke frå folk og butikker. Reising er det siste jeg ønsker nå. Jeg har reist nok. Orker ikke å forklare hvorfor fordi da sier noen at jeg er fake. Men takk for ideen. Elsker turkist vann og hvit strand:)
Lanista1984 Skrevet 22. desember 2015 Forfatter #7 Skrevet 22. desember 2015 Jeg skal ikke vente ut julen. Jeg har et ansvar for familie. Det var bare en tanke. Noen søstre og en mor trenger meg inderlig. Og jeg vil overhodet ikke skuffe dem. Det var bare en tanke.
Lanista1984 Skrevet 22. desember 2015 Forfatter #8 Skrevet 22. desember 2015 Ønsker tanker rundt det jeg skrev øverst. God jul og alt det:)
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #9 Skrevet 22. desember 2015 (endret) Kjenner meg igjen. Vil hoppe over jula. Neste år blir ikke hjemme. Anonymkode: 02dad...263 Ryddet for svar til spekulasjoner. Kragebein, mod Endret 23. desember 2015 av Kragebein 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #10 Skrevet 22. desember 2015 Ønsker deg en riktig god jul, Lanista Anonymkode: 7d192...cf6 1
Gjest gjestvest Skrevet 22. desember 2015 #11 Skrevet 22. desember 2015 (endret) Greia med vinduskarmer er at de har en tendens til å kunne gi en indre ro. Noen vil sitte og stirre inn i det intet. Andre vil tenke rolige tanker. Det er avslappende og trygt. For mange er julaften er belastning: Noe de føler de må stille opp på. Du kan trøste deg med at vinduskarmen venter på deg hjemme når julaften er over. Endret 22. desember 2015 av gjestvest
Lanista1984 Skrevet 22. desember 2015 Forfatter #12 Skrevet 22. desember 2015 24 minutter siden, gjestvest skrev: Greia med vinduskarmer er at de har en tendens til å kunne gi en indre ro. Noen vil sitte og stirre inn i det intet. Andre vil tenke rolige tanker. Det er avslappende og trygt. For mange er julaften er belastning: Noe de føler de må stille opp på. Du kan trøste deg med at vinduskarmen venter på deg hjemme når julaften er over. Den har fått meg til å begynne å skrive litt igjen. Den er veldig avslappende. Jeg dupper av og våkner litt når aviskjerra skraper opp nedenfor før folk våkner. Men hvis jeg er ok, så sovner jeg igjen. Men den er ikke der for meg etter nyttår. Da har jeg dratt. Derimot er den der for meg i hele romjulen. Takk for fine ord.
Mis(s)Understood Skrevet 23. desember 2015 #13 Skrevet 23. desember 2015 (endret) Noen av oss jobber i romjulen, men ikke travlere enn at en kaffe og en prat i godt selskap er mulig. Om du er den byen jeg tror du er, og kunne trenge en kaffeprat og lunch en dag i romjulen, så si fra Endret 23. desember 2015 av Mis(s)Understood
Lanista1984 Skrevet 23. desember 2015 Forfatter #14 Skrevet 23. desember 2015 2 timer siden, Mis(s)Understood skrev: Noen av oss jobber i romjulen, men ikke travlere enn at en kaffe og en prat i godt selskap er mulig. Om du er den byen jeg tror du er, og kunne trenge en kaffeprat og lunch en dag i romjulen, så si fra Takk for det. Hvem vet? Jeg er her hele julen. 1
Haru Skrevet 23. desember 2015 #15 Skrevet 23. desember 2015 Jeg ønsker selv å hoppe over julen. Maten er for tung for magen min, jeg hater finklær og jeg har laktoseintoleranse som de fleste ikke vil ta hensyn til
Kragebein Skrevet 23. desember 2015 #16 Skrevet 23. desember 2015 Tråden er ryddet for persondebatt, spekulasjoner og svar til dette. Kragebein, mod
Lanista1984 Skrevet 29. desember 2015 Forfatter #17 Skrevet 29. desember 2015 Når alle innleggene mine må ryddes av mod, er det noe jeg bør ta personlig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå