AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #1 Skrevet 22. desember 2015 Jeg har det siste året gått ned ca 12kg og er veldig stolt av meg selv for det. Har nylig fått meg kjæreste, men jeg vet ikke helt om jeg burde fortelle han dette eller om det i det hele tatt er noe vits? På den ene siden så vil jeg gjøre det fordi jeg er såpass stolt av meg selv, men på den andre siden så er jeg så flau over hvordan jeg så ut før at jeg ikke egentlig har lyst. Er redd for hva han kommer til å syntes om den "gamle meg". Har prøvd å snu situasjonen og tenkt hvordan jeg ville reagert om det var han som fortalte meg at han hadde gått ned så mye og jeg hadde vært stolt og glad på hans vegne og ikke brydd meg om hvordan han så ut før, men allikevell så sitter jeg i dette lille dilemmaet. Noen som har vært i samme situasjon og vil dele hva dere gjorde og evt. reaksjonene? Andre innspill settes også pris på Anonymkode: cffe0...3c4
ajarRun Skrevet 22. desember 2015 #2 Skrevet 22. desember 2015 12 kilo på et år er alt fra imponerende, hadde ikke fortalt om det.
Ananas. Skrevet 22. desember 2015 #3 Skrevet 22. desember 2015 Hadde ikke lagt ned noen innsats for å holde det skjult, men hadde ikke tenkt at det var noe jeg måtte fortelle om heller. Hadde altså tatt det en gang det evt. faller seg naturlig i en samtale, ikke som en sånn "nå skal vi snakke om dette"-greie. 2
Gjest Tamsi Skrevet 22. desember 2015 #4 Skrevet 22. desember 2015 Jeg ville ikke sagt noe før det eventuelt faller seg naturlig å nevne det. Ikke at det er noe problem å si det selvsagt, tror bare jeg ikke ville at han skulle prøve å se for seg meg 12 kilo tyngre
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #5 Skrevet 22. desember 2015 1 minutt siden, ambivalentReaction skrev: 12 kilo på et år er alt fra imponerende, hadde ikke fortalt om det. Hvorfor er det ikke imponerende? Anonymkode: cffe0...3c4 2
Gjest morhjertegod Skrevet 22. desember 2015 #6 Skrevet 22. desember 2015 Gratulerer med veknedgang. Om du skal si noe eller ikke, er noe du må finne ut av selv. Om det blir et forhold, så vil han jo finne ut av det uansett (med tanke på bilder feks) Forsett å hver stolt av deg selv, om du vil dele det gjør du det, tviler på det gjør noe forskjell :o)
ajarRun Skrevet 22. desember 2015 #8 Skrevet 22. desember 2015 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det ikke imponerende? Anonymkode: cffe0...3c4 Jeg har mistet 12 kilo på fem uker, dersom man slanker seg går man ned et kilo i uken, naturlige variasjoner i vekt virker ikke betydningsfulle å snakke om. Men du virker spesielt opptatt av dette, skjønner ikke hvorfor.
Mayoo Skrevet 22. desember 2015 #9 Skrevet 22. desember 2015 Jeg hadde nok ikke sagt noe, men syns du har vært veldig flink
Mayoo Skrevet 22. desember 2015 #10 Skrevet 22. desember 2015 1 minutt siden, ambivalentReaction skrev: Jeg har mistet 12 kilo på fem uker, dersom man slanker seg går man ned et kilo i uken, naturlige variasjoner i vekt virker ikke betydningsfulle å snakke om. Men du virker spesielt opptatt av dette, skjønner ikke hvorfor. Du vet jo ingenting om utgangspunktet til ts. Hva er problemet ditt egentlig? Det å gå ned 12 kilo er godt jobbet uansett. 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #11 Skrevet 22. desember 2015 2 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Jeg har mistet 12 kilo på fem uker, dersom man slanker seg går man ned et kilo i uken, naturlige variasjoner i vekt virker ikke betydningsfulle å snakke om. Men du virker spesielt opptatt av dette, skjønner ikke hvorfor. Wow, det er jo kjempebra! Skjønner nå at jeg ikke virker veldig imponerende jeg mistet mye de første mnd, men jeg gikk ikke 100% inn for å slanke meg sånn med matlogg osv. bare trente for å komme i bedre form og ha det gøy og spiste sunnere. 9 minutter siden, Tamsi skrev: Jeg ville ikke sagt noe før det eventuelt faller seg naturlig å nevne det. Ikke at det er noe problem å si det selvsagt, tror bare jeg ikke ville at han skulle prøve å se for seg meg 12 kilo tyngre Hehe nei.. det er også noe jeg har tenkt på. Tror kanskje jeg gjør som flertallet her og du sier og venter til det faller seg naturlig Anonymkode: cffe0...3c4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #12 Skrevet 22. desember 2015 Jeg skjønner egentlig ikke helt hva issuet her er? Altså, om det er det at du nå jobber litt med å holde vekta nede, så kan du jo nevne at du gikk ned 12 kilo på et år, og det ønsker du ikke å gå opp igjen. Er jo lett å falle for fristelsen å spise mye mat og godteri når man får seg kjæreste (de berømte kjærestekiloene). Men jeg hadde nok heller bare nevnt det sånn i fobifarten, og ikke gjort noe big deal ut av det. 12 kilo på et år er faktisk...vel, 0,25 kilo ned pr uke. En gang jeg ville ha av meg 10 kilo, tok jeg det på mindre enn 10 uker. Og det med utgangspunkt i at jeg fra før av var ganske slank. Så 12 kilo på et år er det veldig mange vil kalle "svært overkommelig". Men for all del, skjønner at du er stolt, og det har du all rett til å være:-) Men ikke sikkert at du hadde fått den applausen fra kjæresten du kanskje hadde ønsket... Jeg vet ikke... Anonymkode: fe340...1a8 1
Sølvrosen Skrevet 22. desember 2015 #13 Skrevet 22. desember 2015 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wow, det er jo kjempebra! Skjønner nå at jeg ikke virker veldig imponerende jeg mistet mye de første mnd, men jeg gikk ikke 100% inn for å slanke meg sånn med matlogg osv. bare trente for å komme i bedre form og ha det gøy og spiste sunnere. Hehe nei.. det er også noe jeg har tenkt på. Tror kanskje jeg gjør som flertallet her og du sier og venter til det faller seg naturlig Anonymkode: cffe0...3c4 Det er kjempebra at du har gått ned 12 kg på et år! Det er helt rett å gjøre det slik du gjør det. Du har blitt i bedre form og forbedret kostholdet på en slik måte at du kan omtale det som "gøy", degt betyr at dette sannsynligvis har vært en positiv livsstilsendring. Det gjør igjen at det er mer sannsynlig at du klarer å holde vekta, siden det vil være overkommelig for deg å beholde din nye livsstil. Faktum er at flertallet som går ned mye i en slankekur legger på seg igjen fordi de går tilbake til sin gamle livsstil samtidig som kroppen prøver å komme tilbake til normalvekt nå som matmangelen er over. Utfordringen din blir å ikke gå opp igjen. Det er farlig å være kjæreste, for det kan føre til gode middager, rolige kvelder i sofaen med en film og at du velger bort trening til fordel for kjærestetid. For å unngå det må du passe på hvor mye du spiser (selv om han spiser ubegrensede mengder kake betyr det ikke at du bør gjøre det), og lage aktiv kjærestetid. En lang spasertur kan være veldig romantisk. Få med noen andre og spill fotball, basket eller ishockey. Lei et par kajaker og padle en tur, eller meld dere på padlekurs sammen. Kanskje klatring er noe for dere? Eller squash? Det finnes mange muligheter, dere må bare finne noe som passer dere. Det kan godt være noe ingen av dere har prøvd før. Du kan godt nevne at du har gått ned 12 kg, men ikke la det være fokuset. Fokuser heller på at du har fått en sunnere livsstil det siste året.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #14 Skrevet 22. desember 2015 Så fint at du har klart noe du ønsket, og er fornøyd med kroppen din og det du har klart! Men nei, jeg syns ikke dette er noe å snakke om. Selvskryt er generelt en u-ting, og jeg syntes vekt eller utseende er en privatting. Det er ikke så interessant eller givende for andre å høre om hvordan hårfarge man hadde for 5 år siden, hvordan huden sin så ut før, eller hvordan vekten har forandret seg. Anonymkode: 23848...d41 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #15 Skrevet 22. desember 2015 1 time siden, Sølvrosen skrev: Det er kjempebra at du har gått ned 12 kg på et år! Det er helt rett å gjøre det slik du gjør det. Du har blitt i bedre form og forbedret kostholdet på en slik måte at du kan omtale det som "gøy", degt betyr at dette sannsynligvis har vært en positiv livsstilsendring. Det gjør igjen at det er mer sannsynlig at du klarer å holde vekta, siden det vil være overkommelig for deg å beholde din nye livsstil. Faktum er at flertallet som går ned mye i en slankekur legger på seg igjen fordi de går tilbake til sin gamle livsstil samtidig som kroppen prøver å komme tilbake til normalvekt nå som matmangelen er over. Utfordringen din blir å ikke gå opp igjen. Det er farlig å være kjæreste, for det kan føre til gode middager, rolige kvelder i sofaen med en film og at du velger bort trening til fordel for kjærestetid. For å unngå det må du passe på hvor mye du spiser (selv om han spiser ubegrensede mengder kake betyr det ikke at du bør gjøre det), og lage aktiv kjærestetid. En lang spasertur kan være veldig romantisk. Få med noen andre og spill fotball, basket eller ishockey. Lei et par kajaker og padle en tur, eller meld dere på padlekurs sammen. Kanskje klatring er noe for dere? Eller squash? Det finnes mange muligheter, dere må bare finne noe som passer dere. Det kan godt være noe ingen av dere har prøvd før. Du kan godt nevne at du har gått ned 12 kg, men ikke la det være fokuset. Fokuser heller på at du har fått en sunnere livsstil det siste året. Tusen takk for gode tips ^^ TS Anonymkode: cffe0...3c4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #16 Skrevet 23. desember 2015 3 timer siden, morhjertegod skrev: Gratulerer med veknedgang. Om du skal si noe eller ikke, er noe du må finne ut av selv. Om det blir et forhold, så vil han jo finne ut av det uansett (med tanke på bilder feks) Forsett å hver stolt av deg selv, om du vil dele det gjør du det, tviler på det gjør noe forskjell :o) ja. vær deg selv. hvis du lyver om vekten og ting som har skjedd/ikke skjedd så kan alle finne på å si det for å være duste. ærlighet varer lengst. Anonymkode: f8ddb...8b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå