Samantha Skrevet 6. oktober 2004 #1 Skrevet 6. oktober 2004 http://www.iform.nu/Crosslink.jsp?d=1299&a=5301 :hår: HJELP!!! Eg vil ikkje gå opp 18kg per år!!! *leeer*
Gjest Fighter Skrevet 6. oktober 2004 #2 Skrevet 6. oktober 2004 Det blir litt dumt å bare beregne utfra hva man spiser/drikker uten å ta hensyn til trening, forbrenning, sykdom, evt graviditet o.s.v.
Samantha Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2004 Ja, selfølgelig. Er jo ikkje målbart i realiteten. Men syns uansett tala er ganske skremmande.
*Lene* Skrevet 6. oktober 2004 #4 Skrevet 6. oktober 2004 Ja, det er skremmende. Fikk en sammenligning på Grete Roede kurset jeg går på, om hvor mye man la på seg hvis man bare tok "litt" ekstra hver eneste da, og til hvert måltid. Det være seg, smør på skiva, ett ekstra glass melk, en ekstra potet etc etc.. Fy søren...det utgjorde GANSKE mye pr. uke tilsammen! Man bør være forsiktig! (Klart man skal unne seg...men bare litt, av og til)
Martha Stewart Skrevet 6. oktober 2004 #5 Skrevet 6. oktober 2004 Ja, det er skremmende. Fikk en sammenligning på Grete Roede kurset jeg går på, om hvor mye man la på seg hvis man bare tok "litt" ekstra hver eneste da, og til hvert måltid. Det være seg, smør på skiva, ett ekstra glass melk, en ekstra potet etc etc.. Fy søren...det utgjorde GANSKE mye pr. uke tilsammen! Man bør være forsiktig! (Klart man skal unne seg...men bare litt, av og til) :enig_animasjon: Et av de viktigste stegene jeg har gjort i løpet av GR-kurset nå, er å kutte ut den daglige muffinsen jeg bare måtte ha før... Tilsvarer en hel middag i kalorier, tenker jeg...
Gjest Anonymous Skrevet 6. oktober 2004 #6 Skrevet 6. oktober 2004 ...de hadde jo ikke vanlig sjokolade der, da..... Jeg veier 62 kg idag, og skulle gå opp til 99 hvis jeg spiser en pose potetgull om dagen. Men i praksis så gjør jeg det eller tilsvarende allerede.....og joda, jeg vil gjerne ned 4 kg, men det er jo et stykke til 99 da :o
Dawn Skrevet 6. oktober 2004 #7 Skrevet 6. oktober 2004 ... ett ekstra glass melk... Det må da bare være sunt å drikke et ekstra glass melk? Som bestemor sa etter hun gikk ned 40 kg: det er ikke hva man spiser, men hvorfor man spiser!
Gjest gjest1 Skrevet 6. oktober 2004 #8 Skrevet 6. oktober 2004 ...de hadde jo ikke vanlig sjokolade der, da..... Jeg veier 62 kg idag, og skulle gå opp til 99 hvis jeg spiser en pose potetgull om dagen. Men i praksis så gjør jeg det eller tilsvarende allerede.....og joda, jeg vil gjerne ned 4 kg, men det er jo et stykke til 99 da :o Men nå er jo den testen laget for å beregne hva den pottgullposen koster deg i ekstra vekt OM du allerede spiser så mye eller mer enn du forbrenner. Når du da allerede spiser en pose potegull om dagen og veier 62 kilo, så tilsier vel det at du faktisk spiser mindre/like mye som du forbrenner.
*Lene* Skrevet 7. oktober 2004 #11 Skrevet 7. oktober 2004 Det må da bare være sunt å drikke et ekstra glass melk? Som bestemor sa etter hun gikk ned 40 kg: det er ikke hva man spiser, men hvorfor man spiser! Husk at dette er satt litt på spissen da ;-)
Gjest Lilleulv Skrevet 7. oktober 2004 #12 Skrevet 7. oktober 2004 hehe så teit... jeg har høy forbrenning og har alltid kunne spise hva jeg vil og hvor mye jeg vil uten å legge på meg et gram. Gjelder vel for de som har anlegg dette da...
lizzy x Skrevet 7. oktober 2004 #13 Skrevet 7. oktober 2004 hjælp,likte ikke helt den testen,nei :cry:
Martha Stewart Skrevet 7. oktober 2004 #14 Skrevet 7. oktober 2004 hehe så teit... jeg har høy forbrenning og har alltid kunne spise hva jeg vil og hvor mye jeg vil uten å legge på meg et gram. Gjelder vel for de som har anlegg dette da... Høy forbrenning hadde jeg også en gang ja... Var tynn som en flis til opp i tjueårene, selv om jeg spiste det jeg ville. Husk bare at forbrenningen minsker etterhvert med årene - og det gjelder alle, uansett hvilken forbrenning du hadde tidligere! Da må man kompensere ved å spise sunnere og/eller være mer i aktivitet. Kvinner har i tillegg litt lavere forbrenning enn menn.
Gjest Madam Felle Skrevet 7. oktober 2004 #15 Skrevet 7. oktober 2004 Husk at dette er satt litt på spissen da ;-) Litt på spissen Jeg vil si at det er veldig overdrevent
Martha Stewart Skrevet 7. oktober 2004 #16 Skrevet 7. oktober 2004 Vel - noen som har lyst å prøve?? Hvorfor tror dere ellers at slanking er et alltid brennhett tema og Grete Roede og Fedon Lindberg tjener penger som aldri før...? Jeg er ingen storeter og har vært i mer fysisk aktivitet de siste årene enn mange. Ikke har jeg store vektproblemer, men det er den ekstra sjokoladen og muffinsen litt for ofte som har gitt meg ti kilo ekstra på to år...
Gjest pace Skrevet 7. oktober 2004 #17 Skrevet 7. oktober 2004 Veier nå 72kg. Om 10 år(da jeg er 35) veier jeg 255 kg. Det må være noe gærnt her :klø: Tar den igjen: 105kg. :o Får håpe jeg vokser meg høy i tilleg.
Gjest Lilleulv Skrevet 7. oktober 2004 #18 Skrevet 7. oktober 2004 Høy forbrenning hadde jeg også en gang ja... Var tynn som en flis til opp i tjueårene, selv om jeg spiste det jeg ville. Husk bare at forbrenningen minsker etterhvert med årene - og det gjelder alle, uansett hvilken forbrenning du hadde tidligere! Da må man kompensere ved å spise sunnere og/eller være mer i aktivitet. Kvinner har i tillegg litt lavere forbrenning enn menn. øyh, ikke si sånn a!!!!
Martha Stewart Skrevet 7. oktober 2004 #19 Skrevet 7. oktober 2004 Veier nå 72kg. Om 10 år(da jeg er 35) veier jeg 255 kg. Det må være noe gærnt her :klø: Tar den igjen: 105kg. :o Får håpe jeg vokser meg høy i tilleg. Hva er det du skal spise for å bli så tung da? 20 kilo avocado hver dag???
Gjest pace Skrevet 7. oktober 2004 #20 Skrevet 7. oktober 2004 Hva er det du skal spise for å bli så tung da? 20 kilo avocado hver dag??? Tok bare en potetgullpose per dag jeg :o
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå