Gå til innhold

Hadde kvinner oppført seg bedre mot menn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppførte kvinner seg bedre mot menn før i tiden? Da var de jo mer avhengige av menn. I dag klarer de seg uten, og med samlivsbrudd får de støtte av staten. Menn, derimot, må gjøre alt for å få kjæreste i dag, for deter kvinnene som bestemmer på kjønnsmarkedet.

Anonymkode: 98e54...95e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Kvinner hadde ikke noe valg før. Mannen bestemte (i de fleste parforhold). Så kvinnen måtte høre på mannen. Bare å se hvor ramaskrik det ble da Nora ble et ideal for kvinnen gjennom "et dukkehjem". 

Anonymkode: d5be2...a0c

• Liker 6
Skrevet

Jeg tror ikke de oppførte seg "bedre", men at de hadde en annen ressursfordeling. Kvinnene laget mer mat og styrte mer i heimen. Det har blitt likere fordelt. I tillegg har kvinner begynt å bidra med mer økonomisk, om ikke enda fullt ut 50/50. Det i seg selv endrer også balansen noe. 

Kvinner har fått mer makt, men de trenger fortsatt en penis for å få sine egne barn med far tilstede. Vi menn har betydelig makt fortsatt. Jeg tror ikke det er så enkelt som at kvinnerettigheter har gjort kvinner ufyselige. Jeg tror det er mer generelle samfunnstrekk som går for alle. Menn har kanskje også sluttet å verdsette den ene kvinnen når det er akseptabelt å komme hjem til mor og far med en ny kjerring hvert år. I gamledager giftet man seg kun én gang. Det var skammelig å være skilt. Det gjaldt for menn også.

• Liker 9
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppførte kvinner seg bedre mot menn før i tiden? Da var de jo mer avhengige av menn. I dag klarer de seg uten, og med samlivsbrudd får de støtte av staten. Menn, derimot, må gjøre alt for å få kjæreste i dag, for deter kvinnene som bestemmer på kjønnsmarkedet.

Stakkars store sterke karer....

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte får kvinner støtte fra staten ved samlivsbrudd?

Anonymkode: 52013...46b

• Liker 6
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

De fleste kvinner oppfører seg bra mot menn.

Dette er alt jeg har å si om dette.

Skrevet
6 minutter siden, Arcturus skrev:

I gamledager giftet man seg kun én gang. Det var skammelig å være skilt. Det gjaldt for menn også.

Slik bør det være. Skal du gifte deg så gjør det med den rette. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper lite når "den rette" er en løgnaktig utro jævel. Menn spiller skuespill og lyver. Selv om det står i Bibelen at man ikke skal lyve. 

Anonymkode: 83a6e...1a8

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi menn trenger bare å ha muskler, spesielt sixpack, se bra ut, og kle oss pent. Så står de i kø. Ikke verre enn det. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så enkelt er det ikke alltid. Og før i tiden var det nok mange ulykkelige ekteskap som absolutt burde ha opphørt.

• Liker 3
Skrevet

Før måtte kvinner leve med menn som både drakk, slo og voldtok, uten at de kunne komme seg unna - slik tilfellet fortsatt er i mange mindre utviklede land i dag. Noen menn vil sikkert oppfatte det som å oppføre seg bedre, mens de fleste moderne menn ville oppfattet det som å være kuet.

Men jeg har gode nyheter; de aller fleste kvinner ønsker å finne en mann å dele livet med og få barn med. De har også drifter og lengsler etter menn. Mao er de fleste kvinner rett og slett motivert til å finne seg en mann som de kan leve med i et jevnbyrdig forhold, der de blir behandlet med respekt. Om en mann ikke lykkes i kjønnsmarkedet i dag, men trenger fortidens sanksjonsmidler og diskriminerende lovregulering for å få seg en dame, så er det noen koder han ikke har knekket; som regel er det det at han ikke kler og ter seg normalt, han kommuniserer ikke med kvinner som likeverdige, eller respekt, eller han går etter damer som kan velge blant mange, og taper for rivaler. Om du signaliserer at du synes underdanig atferd fra kvinner ? bedre atferd fra kvinner, er det ikke rart om du sliter litt i kjønnsmarkedet. Foreslår at du setter deg i en tidsmaskin og gjør et jump frem til 2015.

Anonymkode: ad57b...450

• Liker 10
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet (endret)
11 minutter siden, Arcturus skrev:

. I gamledager giftet man seg kun én gang. Det var skammelig å være skilt. Det gjaldt for menn også.

I dag er det heldigvis ikke noe skam i å skille seg. Jeg synes flere burde skille seg. Skilsmisse statistikken er alt for lav

Og bare for å nevne det ja det ble sett på som skam å skille seg. Men det var skilsmisser før i tiden også. Og det var nok av mennesker som var gift mer en en gang også før i tiden.

jeg hadde vist mer å si. jaja

Endret av Balian de Ibelin
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper lite når "den rette" er en løgnaktig utro jævel. Menn spiller skuespill og lyver. Selv om det står i Bibelen at man ikke skal lyve. 

Det er vel en ide å lære seg at menn er individer på samme måte som kvinner. Sjokkerende at det er såpass mange på KG som faktisk ikke forstår dette. 

TS: det er vanskelig å svare deg når du ikke skriver hva du mener det er å behandle andre bra. Selv behandler jeg alle mennesker godt uansett kjønn, men det jeg legger i det er at jeg er snill mot dem, respekterer dem og hjelper dem om det trengs. Hvis du mener det å være snill mot en mann er å være en slave så er jeg nok et slemt menneske i dine øyne. 

Anonymkode: fcb30...77f

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel en ide å lære seg at menn er individer på samme måte som kvinner. Sjokkerende at det er såpass mange på KG som faktisk ikke forstår dette. 

TS: det er vanskelig å svare deg når du ikke skriver hva du mener det er å behandle andre bra. Selv behandler jeg alle mennesker godt uansett kjønn, men det jeg legger i det er at jeg er snill mot dem, respekterer dem og hjelper dem om det trengs. Hvis du mener det å være snill mot en mann er å være en slave så er jeg nok et slemt menneske i dine øyne. 

Menn bare juger, jeg vet at jeg har rett. Er en grunn til at det finnes så mange mannlige skuespillere i Hollywood f.eks, fordi menn er eksperter på å juge.  

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kanskje omvendt, hadde kvinner oppført seg bra så hadde de kanskje ikke blitt undertrykket.

Edit: Mener ikke at kvinner oppførte seg dårlig, jeg bare spekulerer i hvorfor kvinner ble undertrykket.  Kanskje var det en annen grunn, ikke vet jeg.

Endret av Summers
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn bare juger, jeg vet at jeg har rett. Er en grunn til at det finnes så mange mannlige skuespillere i Hollywood f.eks, fordi menn er eksperter på å juge.  

Det må være trist å sitte med slike vrangforestillinger

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Summers skrev:

Kanskje omvendt, hadde kvinner oppført seg bra så hadde de kanskje ikke blitt undertrykket.

Og med det mener du...?

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du lever i din boble, bør ikke gå utover alle menn.. 

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, Summers skrev:

Unødvendig kommentar. Rett og slett ufin.

• Liker 3
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unødvendig kommentar. Rett og slett ufin.

Han er jo en ufin kvinnehater, i likhet med 90% av mennene her inne. Kjenner jeg vemmes av meningene som kommer frem i disse kvinnehat-trådene. Folk påstår det ikke eksisterer kvinnehat på KG, men det blir jo bare verre og verre. Hvis alle levde etter den gylne regel, menn som kvinner, så ville verden vært et bedre sted. 

Kjenner jeg er møkklei alle disse mann mot kvinne-trådene her inne. Gud skje lov opplever jeg ikke noe i nærheten i virkelighetens verden.

Anonymkode: eeeaa...c52

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...