Gjest Raggy Skrevet 22. desember 2015 #1 Skrevet 22. desember 2015 Håper dette er rett forum for mitt spørsmål. I år har jeg sett meg nødt til å be om hjelp til mat fra Frelsesarmeen. Fikk svar om at jeg kunne få hjelp via mail, da var kl ca 14 på dagen. Jeg måtte komme ned samme dag i mellom kl 15 og 17 for å skrive søknad viss jeg skulle få hjelp. Synes de pressa meg hardt tidsmessig å sannheten er jo at jeg ikke har råd til å reise dit på impuls.... Ingen mat ingen penger til reise.. Svarte at dette ble vanskelig, fikk ingen svar tilbake å siden har jeg ikke hørt noe. Skjønner jo at de har mye å gjøre men opplever at det er vanskelig å få hjelp når de stiller slike krav. Noen som kjenner til denne ordningen fra Frelsesarmeen å kan forklare meg litt? Trodde de var en hjelpende hånd for folk som trenger det men jeg opplever at de skyver meg ut av køen pga sine krav... Hadde jo ikke spurt om penger til mat i jula viss det ikke var viktig, eier da en dose selvrespekt.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #2 Skrevet 22. desember 2015 Her i Oslo har de åpen matutdeling, jeg fikk ikke krav om søknad. Mulig det er annerledes i andre byer. Anonymkode: cd2fe...57b 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #3 Skrevet 23. desember 2015 Dersom det ikke ordner seg med Fretex, kan du jo raide hyllene på Kiwi etter datovarer. Er du heldig, får du utbetalt penger. Anonymkode: aac17...820
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #4 Skrevet 23. desember 2015 Jeg syns faktisk det er helt greit at de krever at du gjør den lille egeninnsatsen med å fylle ut ett søknadskjema. Hvis du først har søkt om hjelp de siste dagene er du uansett lovlig sent ute, og da er det ikke rart at tidsfristen er kort. Ser mange steder at det er frist på 10./12./15.desember for å søke om julehjelp. De er en hjelpende hånd selv om det ikke foregår slik du trodde det gjorde, du må jo uansett komme deg til frelsesarmeen for å hente maten. Ellers er det vel en generell regel at det er bedre å ringe til rette sted og spørre om det er noe du lurer på, fremfor å syns på kg. Anonymkode: 40db2...28d 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #5 Skrevet 23. desember 2015 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom det ikke ordner seg med Fretex, kan du jo raide hyllene på Kiwi etter datovarer. Er du heldig, får du utbetalt penger. Anonymkode: aac17...820 Fretex er klær ikke mat... Anonymkode: 83cef...2ce
Skravla Skrevet 23. desember 2015 #6 Skrevet 23. desember 2015 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fretex er klær ikke mat... Anonymkode: 83cef...2ce Frelsesarmeen har også matudeling.
Skravla Skrevet 23. desember 2015 #7 Skrevet 23. desember 2015 16 timer siden, Raggy skrev: Håper dette er rett forum for mitt spørsmål. I år har jeg sett meg nødt til å be om hjelp til mat fra Frelsesarmeen. Fikk svar om at jeg kunne få hjelp via mail, da var kl ca 14 på dagen. Jeg måtte komme ned samme dag i mellom kl 15 og 17 for å skrive søknad viss jeg skulle få hjelp. Synes de pressa meg hardt tidsmessig å sannheten er jo at jeg ikke har råd til å reise dit på impuls.... Ingen mat ingen penger til reise.. Svarte at dette ble vanskelig, fikk ingen svar tilbake å siden har jeg ikke hørt noe. Skjønner jo at de har mye å gjøre men opplever at det er vanskelig å få hjelp når de stiller slike krav. Noen som kjenner til denne ordningen fra Frelsesarmeen å kan forklare meg litt? Trodde de var en hjelpende hånd for folk som trenger det men jeg opplever at de skyver meg ut av køen pga sine krav... Hadde jo ikke spurt om penger til mat i jula viss det ikke var viktig, eier da en dose selvrespekt. De hadde kanskje en frist den dagen for å få behandlet søknader og at det var derfor de ba deg komme. 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #8 Skrevet 23. desember 2015 1 minutt siden, Skravla skrev: Frelsesarmeen har også matudeling. Ja, men FreTEX, er Frelsesarmeen tekstil. Det har ingenting med mat å gjøre Anonymkode: 83cef...2ce
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #9 Skrevet 23. desember 2015 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men FreTEX, er Frelsesarmeen tekstil. Det har ingenting med mat å gjøre Anonymkode: 83cef...2ce Du har rett i det. Takk for korreksen. Dersom det ikke ordner seg med Frelsesarmeen, kan du jo raide hyllene på Kiwi etter datovarer. Er du heldig, får du utbetalt penger.. Sånn. Anonymkode: aac17...820
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #10 Skrevet 23. desember 2015 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Her i Oslo har de åpen matutdeling, jeg fikk ikke krav om søknad. Mulig det er annerledes i andre byer. Anonymkode: cd2fe...57b I julen har de søknad også i Oslo, da det er så veldig mange fler som ønsker hjelp enn til vanlig. De har også søknadsfrist i god tid før jul, og de er nok ferdige med mat- og gaveutdelingen for i år. Anonymkode: b6988...9c7
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #11 Skrevet 24. desember 2015 Trodde de delte ut mat, ikke penger til mat.. "Torsdager kl.13.00-14.30 Torsdager har vi utdeling av matposer til de som har behov i tidsrommet 13.00-14.30. Siste uken før jul er det utdeling av større poser, etter søknad." - http://www.frelsesarmeen.no/no/vart_arbeid/menigheter_korps/hoyre_kolonne/divisjonene/nord-norge/hoyre_kolonne/korpsene_menighetene/harstad_korps/hoyre_kolonne/vare_tilbud/diakoni_og_matutdeling/Matutdeling.b7C_xdHO0S.ips De har nok ikke så mye ressurser at de kan levere, og deler nok prinsipielt ikke ut penger, da det for mange brukere kan gå til annet enn mat. Anonymkode: 6173f...81c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå