Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg skal gråte, banne eller ignorere jeg akkurat nå.

min bestevenninde (ihvertfall tidligere..) har flyttet til Brussel, og jeg fant ut at da skulle jeg jaggu gripe sjansen å ta meg en langhelg ned å besøke henne og familien hennes!!

Spurte om det var greit at jeg kom fra den datoen til den datoen, og joda, det gikk helt fint.

bestilte flybillett, litt etter hva jeg trodde var praktisk og litt etter hva som faktisk kostet en grei penge.... og hørte ingenting galt om det når jeg sendte mail om tidene jeg ankom og dro igjen.

Idag ringte jeg, bare for å sjekke om hun fikk hentet meg eller hva vi skulle gjøre når jeg kom og dro.... da var det søren meg ikke ETT ord om at hun gledet seg eller noe, det var BARE mas om hvor dårlig det passet med tidene jeg kom og dro på, IHVERTFALL om det ble forsinkelser.... :o

satt å hørte på hvor elendig det passet i noen minutter, så sa jeg at jeg syntes hun skulle slappe av, dersom det var forsinkelser så kunne jeg dra inn til sentrum å se om jeg kom meg videre ut til dem selv. men det hjalp ikke, det fortsatte bare med tirader om hvor dårlig det kom til å passe dersom det f.eks var en times forsinkelse.....

og tilbake turen MÅTTE jeg bare komme meg til flyplassen på egenhånd.... for det passet IKKE!!! og når jeg så sa at, det fikser jeg, så fortsatte hun der også, om hvor utrolig dårlig DET passet, og at hun kunne IKKE dra med seg ungene ut DA!!!

greit nok, jeg bestilte vel ett fly da, som på til-veien kan treffe på tre-rushen DERSOM det er forsinket.... også hjemtur rundt legge tider... jeg forstår at hun verken vil sitte tiiiiiimesvis i kø for å hente meg ene veien og at hun ikke kan utsette leggetiden den ene dagen for å kjøre meg tilbake, men det hele endte jo nå med at jeg angrer hele turen!!

jeg holdt nesten på å si til henne at jeg kunne la være å komme, dersom det var så gæli... (og hun passet jo selvsagt på å slenge inn at jeg ikke akkurat hadde SPURT hvilke tidspunkter det passet at jeg kom på da.... jeg for min del trodde de ville sagt det dersom det var "ideal-tider", jeg spurte jo om dato!!!)

har i grunnen lyst til å bestille meg hotell istedenfor, bo en langhelg i Brussel alene istedenfor. så kan hun jo komme inn å ta en shoppedag sammen med meg om det passer henne, eller la være!

men vet jo at jeg ikke kommer til å gjøre det.... :-(

men jeg har en stund vært i tvil på om vi egentlig ER så veldig "bestevenninder" lenger, og nå står hun ikke høyt i kurs hos meg.

men jeg savner det vi hadde, og jeg håper og tror at vi kan få det litt koselig når jeg nå først kommer meg dit....

men det gjør vondt, jeg har jo virkelig forsøkt å bruke både ferien min og sparepengene mine på å dra å få litt tid sammen med henne.... også er det bare feil uansett hva jeg gjør. :cry:

hva skal man vel med fiender, når man har SÅ gode venner... :-?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

:trøste:

Kanskje hun bare hadde en dårlig dag? Får håpe det for din skyld. Kan du ikke ta en prat med henne da?

Min bestevenninne flyttet langt vekk for noen år siden, og jeg ble så lei meg, følte skikkelig sorg, var nok redd for å miste kontakten med henne. Fabulerte til og med at jeg og min familie skulle flytte til samme sted, gudskjelov at vettet tok meg for jeg egner meg ikke i små bygdesamfunn. Ikke noe galt med små bygdesamfunn, jeg trives bare best i byen. Vi er fortsatt gode venner.

Men jeg har også mistet en venninne som jeg trodde var en skikkelig venn, men har ikke hatt kontakt med henne etter at hun flyttet. Hun likte meg ikke lenger har jeg fått høre, pga noe vi hadde vært uenig om. Men hun er av den typen som flytter hele tiden og som alltid mener at alt galt er de andres skyld, har blitt en del nye venner opp i gjennom årene, vennskap som ender hver gang hun flytter.

Greit, jeg har mine feil men må inrømme at jeg ble lei meg og skuffet, især fordi hun ikke tok opp problemet med meg.

Igjen, prøv å snakke med din venninne før du ender vennskapet med henne. Ofte så bygger det på en misforståelse.

:klem:

Skrevet

ja, det er sikkert missforståelse, skal prate med henne når jeg kommer dit.

vi har bodd "fra hverandre" i mange år alt, først jeg i nordnorge, så har hun bodd 3 år i ett annet land nå før hun flyttet til Brussel.

De gangene hun er hjemme i norge, har hun aldri tid til meg. Hun har ikke tid til å reise til oslo, og i helgene så har hun så mye annet at om jeg er hjemme da, så hjelper det lite.

har vel følt at hun prioriterer alle unntatt meg, og allikevel har hun ytret ønske om at hun ikke vil miste det gode vennskapet vårt.... :klø:

dette var på en måte dråpen.

jeg kommer ikke til å kutte henne ut, men jeg vet ikke om jeg har veldig lyst til å prioritere tiden og pengene mine på henne, når det aldri passer uansett hva jeg gjør.

dette med tidene var visst virkelig noe hun hadde bekymret seg mye for..... så det virket som om hun hadde tenkt så mye på dem at gleden ved besøket nesten var vekk. og det gjorde/gjør vondt.

JEG gledet meg jo veldig, både til å dra på tur og til å treffe henne. :-?

men takk for klem og trøst. det går seg vel til.

ny "fortrolig" har jeg vel egentlig fått meg uansett.

Gjest Anonymous
Skrevet

Meg igjen:

Noen ganger bare "vokser" man fra hverandre også. venner opplever så mye på hver sin kant at de ikke har samme referanser lenger.

Men det finner du sikkert ut av når du reiser på besøk, hadde kanskje vært greit å ta inn på et hotell istedet for å bo hos henne?

En av mine venninner fra ungdomstiden bor fortsatt på hjemstedet, vi har kontakt innimellom. Hun har vært på besøk hos meg og jeg hos henne, men vi bor ikke hos hverandre når vi er på besøk. Vi lever forskjellige liv og har forskjellig syn på ting i livet, men ønsker fortsatt å ha litt kontakt selv om det ikke er det samme som da vi var "unge".

Andre venninner fra ungdomstiden har jeg lite kontakt med, og synes det er trist men det er bare en del av livet at noen vokser fra hverandre.

Jeg ønsker deg lykke til, lei deg inn på hotell så kan du ha det hyggelig for deg selv hvis det skulle vise seg at dere ikke matcher lenger, lettere å slippe unna "dødprat".

:)

Skrevet

å ta inn på hotell, vil bli det samme som å avskrive henne, og det har jeg litt vondt for uten å først gi henne en sjans til å forklare meg hva hun tenker.

vi har hatt litt for mye sammen til å gjøre noe som vil såre henne så mye. (selv om hun ikke tenker en tanke på at hun faktisk sårer meg....) :roll:

men har sjekket litt hotell-priser, og setter over såpass på konto at jeg har råd til å flytte dersom det skulle skjære seg helt.

gir det en siste sjans på turen, så finner jeg ut etterpå om jeg senere vil dra på hotell-tur hvor jeg kan ha en dag av turen som henne-besøk. eller rett og slett reiser ett helt annet sted neste gang....

men takk for svar, det er godt å få skrevet ned frustrasjon, få det på trykk på en måte. så kan man gå tilbake å lese det når man har frest litt fra seg og føle litt på det "utenfra". :)

Skrevet

Ta det med ro, kanskje er bare venninne din sliten og overstresset? Føler meg nesten litt truffet her...

Selv bor jeg i utlandet, og elsker å få besøk, men føler meg som en dritt fordi jeg ikke kan hente på flyplassen (har ikke bil, og det er faktisk utrooolig enkelt å komme seg til der jeg bor). Det ender alltid med at jeg unnskylder i det vide og brede og føler meg fæl fordi jeg ikke henter.

Også er det det da, at å få venner på besøk er utrolig hyggelig, men man er engstelig fordi man ikke har så mye tid tildem som man håper selv (og som man vet de håper på). Også har man kanskje litt snaut med penger - jeg ander alltid opp med å bruke en formue nr jeg ahr folk på besøk (ikke bare skla du være med dem rundt, ut osv - men du skal jo ha mat til dem osv).

Det jeg prøver å si, er at jeg setter pris på å få besøk, og at jeg virkelig ikke ville vært besøket foruten - men at jeg kanskje bekymrer meg litt i forkant for hvordan det skal gå, særlig med tid og penger. Når folk først er kommet, går det glimrende, alle sorger glemt osv.

Gi det en sjanse, det er slett ikke sikkert hun aner hvordan dette oppleves for deg!

...og ha en finfin ferie i Brussel!

Skrevet

jeg har roet meg litt, sendte henne en sms på belgiamobilen, som hun da sikkert ikke leser nå mens hun er hjemme i norge en tur, om at dersom det ble mye stress for henne, så skal hun ikke kvie seg for å si ifra. jeg har råd til å ta inn på hotell, så kan jeg heller ta meg turer inn til dem på dagtid og når det skulle passe.

hun er nok stresset og slikt ja, men økonomisk så har de det bra, og jeg hjelper gjerne til med å betale for meg mens jeg er der. hun er hjemmeværende husmor med begge barna i barnehage, så tid regner jeg (frekk som jeg er :wink: ) med at hun har til meg når jeg kommer ja.

men det var sikkert bare det at hun har stressa litt rundt det, + at jeg har følt meg litt utilpass som en del av livet hennes det siste året... hun prioriterer jo aldri meg, så jeg er litt redd for at jeg bare presser meg på... (selv om jeg egentlig vet bedre)

... også er jeg jo redd for at jeg skal ha rett, at det ikke ER plass til meg i livet hennes. jeg ER redd for å miste henne. :-(

hun aner ikke hvordan jeg kommer meg fra flyplassen og ut til henne med annet en taxi, og det ønsker på en måte ikke jeg å bruke pengene mine på. men JEG har ikke noe problemer med å ta tog. selv om de hovedsaklig snakker fransk og/eller tysk, og jeg ikke prater noen av di språkene, så er jo ikke JEG redd for å ikke finne frem. kan da tegne og forklare om nødvendig jeg. :)

men men, tar en dag av gangen, og satser på at det går greit. skjærer det seg, så tar jeg inn på hotell. :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Huff, forstår at du er lei deg og ikke vet helt hva du skal gjøre. Tror jeg ville droppa turen hvis mulig, eller tatt inn på hotell.

MEN det kan være vanskelig å bo langt borte og være fungerende hotell for familie og venner. Mange av mine logger inn hos meg og det er ikke alltid det passer, enten fordi jeg har andre planer eller fordi jeg er for sliten til å ha besøk. Men da sier jeg ifra! Sier enkelt og greit at det hadde vært veldig hyggelig å se deg, men akkurat den helgen passer det dårlig fordi jeg skal bort/er sliten/har en avtale. Skal de til hovedstaden likevel får de heller ta inn på et ordentlig hotell. Så enkelt er det.

Syns det er drålig av henne å gjøre slik som det der - passet ikke ditt planlagte besøk må hun jo si fra når du sender melding om det, ikke sitte å syte og klage i etterkant slik som det der.

Skrevet

jeg spurte henne om datoen i forkant av at jeg bestilte turen, i utgangspunktet så reiser jeg jo hovedsaklig for å være sammen med henne, ikke for å se Brussel.... jeg hadde dratt helt andre steder en til belgia dersom det ikke var for at jeg hadde lyst til å besøke henne. :-?

kommer uansett ikke til å avbestille turen, til brussel skal jeg, kose meg skal jeg også uansett!! :wink:

drar til henne i første omgang, skjærer det seg så tar jeg inn på hotell og tar resten av langhelga alene i brussel, kan kose meg godt alene på tur også jeg, så det bekymrer meg ikke.

men krysser fingra for at hun hadde en dårlig dag eller bekymret seg for å kunne være en god vertinne, mest fordi jeg har veldig lite lyst til å miste henne helt.

men det blir siste gang jeg faktisk prioriterer henne!

har andre i mer spennende land som bare synes det er fint om jeg kommer.

Skrevet

Laban treffer spikeren paa hodet!

Önsker deg lykke til og god tur.

Skrevet

satser på det jeg og, og takk. :)

Skrevet

Du har så grei innstilling til dette aline at denne turen sikkert blir bra, men jeg syns du skal benytte anledningen til å prate litt med denne venninna...

Ta opp at du føler at hun ikke prioriterer vennskapet deres, at hun fikk deg til å føle deg uvelkommen og trist i forkant av denne turen og si fra at du heretter kommer til å legge kontakten med henne lenger ned på prioriteringslista.

Si at du ikke er ute etter å lage konflikt, men at du nå lager et vindu for henne der hun kan få "unnslippe" vennskapsforholdet deres om hun ønsker det. Øsnker hun det ikke så forventer du at hun tar kontakt neste gang også bygger dere derfra.

Og god tur såklart... :kysse:

Skrevet

vi kommer til å prate om det ja, DET er helt sikkert!! :wink::klem:

det er ihvertfall ingen vits i å la det ødelegge langhelg-ferien min!!

Skrevet

det er ihvertfall ingen vits i å la det ødelegge langhelg-ferien min!!

Helt sant!!!

Du fortjener dessuten å kose deg :wink:

Skrevet

gleder meg uansett jeg. :ler:

Skrevet
vi har bodd "fra hverandre" i mange år alt, først jeg i nordnorge, så har hun bodd 3 år i ett annet land nå før hun flyttet til Brussel.

De gangene hun er hjemme i norge, har hun aldri tid til meg. Hun har ikke tid til å reise til oslo, og i helgene så har hun så mye annet at om jeg er hjemme da, så hjelper det lite.

har vel følt at hun prioriterer alle unntatt meg, og allikevel har hun ytret ønske om at hun ikke vil miste det gode vennskapet vårt.... :klø:

dette var på en måte dråpen.

jeg kommer ikke til å kutte henne ut, men jeg vet ikke om jeg har veldig lyst til å prioritere tiden og pengene mine på henne, når det aldri passer uansett hva jeg gjør.

Jeg fatter ikke at du gidder! Hadde jeg hatt en venninne som satte så lite pris på at jeg ville bruke tid og penger på å besøke henne, så kunne hun heller sitte der. Forhåpentigvis ensom!!! :evil:

Du sier det jo selv at hun ikke prioriterer deres vennskap når hun er hjemme. Er du så sikker på at dere er venninner lengre? Kan være at du kun har et ønske om det, mens hun har "kommet et hakk videre" Hun har som du også skrev flyttet en del og bodd borte og jeg vet av erfaring at da kan selv de nærmeste forhold settes på en prøve. Jeg har erfaring. Jeg har nemlig en søster i utlandet og vi var VELDIG nære venner! Nå er det sjelden vi prates og ser hverandre et par ggr i året. MAKS!

Mitt råd: Dropp henne!

Skrevet

vel, for meg så er det ikke så enkelt å droppe henne.

jeg lar denne turen vise hvor mye/lite tid jeg kommer til å bruke på "oss" fremover.

men vi har hatt så mye sammen og har betydd så mye for hverandre at "dårlige tider" ikke dreper før etter lang tid.

jeg var forloveren hennes blandt annet, og vi har vært der for hverandre i sammenhenger der vi ikke har hatt andre vi har villet snu oss til, og det er flere "gode år" en mindre gode år.

Har andre så enkelt for å bare droppe venner som ikke har like mye tid og prioritering lenger? ER det bare å droppe dem da?

også når det er noen som virkelig har hatt betydning i livet ditt?

Skrevet
ER det bare å droppe dem da?

også når det er noen som virkelig har hatt betydning i livet ditt?

Som du legger det fram, kan det virke som om hun allerede har droppet deg. Tror du ikke hun egentlig prøver å fortelle deg det ved å gjøre det at du skal komme til en så vanskelig greie?
Skrevet
... Tror du ikke hun egentlig prøver å fortelle deg det ved å gjøre det at du skal komme til en så vanskelig greie?

nei, slik jeg kjenner henne så ville hun heller da sagt at det ikke passet at jeg kom, før jeg bestilte reisen. vi har delt for mye til at jeg tror hun "dumper" meg etter at jeg har betalt og bestilt reisen.

vi er nok ikke bestevenner lenger, men slem er hun ikke. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...