Gå til innhold

Sint hund, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en tispe som er god som (sommer)dagen er lang, men har et problem. Et familiemedlem har en mindre hund som bare er snill, litt redd, men bjeffer ikke. Hun legger seg på rygg og er veldig underdanig. Min hund er ikke ekkel mot noen andre enn akkurat denne. Klikker, "flyr på" og skal bite. Skjønner ikke hvorfor dette skjer.. I og med at den andre hunden er veldig, veldig liten (Yorkie) er vi redde for å slippe de sammen. Hvordan går man frem helt konkret her? Bånd, ikke bånd? Belønning når hun er stille eller ikke? Håper noen kan komme med en fremgangsmåte..

Anonymkode: 7a616...b14

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet (endret)

KGs standardløsning på det meste... Dump den. 😜

Og før noen klikker på meg...en spøk. Dårlig, men en spøk. 🎅

Endret av Jerry Lee
Skrevet

Det er vanskelig å si hvorfor det skjer, men noen hunder liker bare ikke hverandre og det er ikke alltid så mye man kan gjøre.

Dere kan forsøke å gå en tur med dem i bånd. Dvs at begge hundene er i bånd og ikke får hilse på hverandre i bånd. Det kan noen ganger hjelpe litt, at de blir litt kjent uten å måtte forholde seg til hverandre direkte. 

Jeg ville ikke latt dem hilse i bånd uansett, fordi båndet i seg selv øker sjansen for at det blir anspent og bråk betraktelig. I så tilfelle må båndet ligge løst på bakken som en sikkerhetsline man kan ta i, i tilfelle man må. 

Anonymkode: 2c71c...a91

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Enig med over her, gå gjerne tur sammen men uten å la de hilse. 

Er det slik at hundene må omgås, eller er det bare et ønske? Dersom de ikke går overens så får dere gjerne la være å ta med hundene i besøker og slikt. En annen mulighet er jo å bruke munnkurv, da får den hvertfall ikke bitt den lille dersom dere prøver dere fram med å ha dem i samme rom, og så lenge den lille har mulighet for å komme seg unna/søke dekning dersom den store likevel blir for pågående.

AnonymBruker
Skrevet
Den 22. desember 2015 at 19.34, AnonymBruker skrev:

Har en tispe som er god som (sommer)dagen er lang, men har et problem. Et familiemedlem har en mindre hund som bare er snill, litt redd, men bjeffer ikke. Hun legger seg på rygg og er veldig underdanig. Min hund er ikke ekkel mot noen andre enn akkurat denne. Klikker, "flyr på" og skal bite. Skjønner ikke hvorfor dette skjer.. I og med at den andre hunden er veldig, veldig liten (Yorkie) er vi redde for å slippe de sammen. Hvordan går man frem helt konkret her? Bånd, ikke bånd? Belønning når hun er stille eller ikke? Håper noen kan komme med en fremgangsmåte..

Er det for å bite eller er det for lek? Mine kan godt virke litt råe mot underdanige hunder- for å få de til å slappe av litt.. 

Anonymkode: bdfdc...2d1

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det for å bite eller er det for lek? Mine kan godt virke litt råe mot underdanige hunder- for å få de til å slappe av litt.. 

Hvorfor tror du hunden din er "litt rå" mot underdanige hunder i den hensikt at de skal "slappe av litt"? Hva er det som gjør at du tror hunden tenker slik, og hvordan tror du at en utrygg hund vil slappe av ved å bli utsatt for slik oppførsel?

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du hunden din er "litt rå" mot underdanige hunder i den hensikt at de skal "slappe av litt"? Hva er det som gjør at du tror hunden tenker slik, og hvordan tror du at en utrygg hund vil slappe av ved å bli utsatt for slik oppførsel?

fordi jeg ser at den underdanige tyr opp etterhvert og faktisk blir med på leken..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...