AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #1 Skrevet 22. desember 2015 Hei, hvem er det jeg kan melde ifra, og det er for meg svindel. For å forklare litt enklere skal jeg bruke dette bokstav A og det er datter av tanta. Kort forklart: Siden jeg har i nærheten hvor familien bor. Tanta bor ikke langt unna og det er fra mamma sin side. Tanta min har A som giftet seg, etter det kjøpte de seg hus og vi som var så snille at vi hjulpet dem med oppussing av huset. Etter oppussingen av huset til A av tanten min ble ferdig, plutselig sluttet A holde kontakt med foreldrene mine uten grunn. Jeg kan ikke skjønne hva foreldrene mine har gjort henne siden foreldrene mine er jo tante og onkel til henne. Hun som har kjøpt huset, snakket veldig stygt om foreldrene mine at de har stjålet ting fra henne, og jeg kan tilstå at mine foreldrene har ikke gjort det. Jeg kan garantere med livet mitt at de har ikke stjålet noe t.o.m har de selv hus alt de som har ønsket seg. Litt off-topic: Hun som kjøpte huset, mannen hennes tok plutselig seg sykmelding. Og han er ung, jeg selv kjenner han og kan tilstå med alt at han ikke hadde noe problemer eller vondt. Han har samme fastlegge som jeg, for å bare informere. Tanta min og mamma de snakket veldig ofte om det, og tanta sa til mora min at han er frisk som fisk. Han måtte ha penger pga utgifter og at han kjenner igjen fastlegen fra før privat.Tanta min sa at fastlegen ordnet opp i alt til han skal få penger til han går på skolen og ordnet sykmeldingen til han. Det gikk ca 2 uker etter han ble sykkmeldt så begynte han på skolen. Han jobber ikke men går på skolen og er sykkmeldt? Hvordan i alle dager skal det gå? Er det ikke svindel? Hvem er det jeg kan melde ifra til? Det er forbudt å være sykmeldt når man er frisk og uten grunn til å gå på sykmeldingen. Anonymkode: 88669...6f1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #3 Skrevet 22. desember 2015 Jeg er sykmeldt i en måned, men har ingen sykdom hvem som helst kan se. Du kan ikke se alle sykdommer. Anonymkode: 8916e...fb2 13
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #4 Skrevet 22. desember 2015 Du vet alt om mannen, regner jeg med? Kjenner han og har snakket med han? Anonymkode: 1b2c4...535 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #5 Skrevet 22. desember 2015 Du har absolutt ikke noe grunnlag her. Hva han snakker med sin fastlege om har verken du eller moren hans noe med, så her kan det lett være noe som til og med ikke moren vet. Hold deg unna. Anonymkode: def90...6b8 13
minister-mio Skrevet 22. desember 2015 #6 Skrevet 22. desember 2015 Her har du misforstått det meste, la det ligge du 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #7 Skrevet 22. desember 2015 Jeg studerer også forøvrig. Kan fint sitte på forelesning med den sykdommen jeg har nå, men kan ikke jobbe med den jobben jeg har. Anonymkode: 8916e...fb2 5
EvaLena Skrevet 22. desember 2015 #8 Skrevet 22. desember 2015 Hvorfor bry deg? Finnes ting med en person som ikke trenger å synes eller som de ønsker å snakke om. Pass dine egne saker du 2
venus_ Skrevet 22. desember 2015 #9 Skrevet 22. desember 2015 Det her skal ikke du melde fra om til noen som helst. Pass dine egne saker. Hva i all verden vet du om at han er syk eller ikke? 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #10 Skrevet 22. desember 2015 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, hvem er det jeg kan melde ifra, og det er for meg svindel. For å forklare litt enklere skal jeg bruke dette bokstav A og det er datter av tanta. Kort forklart: Siden jeg har i nærheten hvor familien bor. Tanta bor ikke langt unna og det er fra mamma sin side. Tanta min har A som giftet seg, etter det kjøpte de seg hus og vi som var så snille at vi hjulpet dem med oppussing av huset. Etter oppussingen av huset til A av tanten min ble ferdig, plutselig sluttet A holde kontakt med foreldrene mine uten grunn. Jeg kan ikke skjønne hva foreldrene mine har gjort henne siden foreldrene mine er jo tante og onkel til henne. Hun som har kjøpt huset, snakket veldig stygt om foreldrene mine at de har stjålet ting fra henne, og jeg kan tilstå at mine foreldrene har ikke gjort det. Jeg kan garantere med livet mitt at de har ikke stjålet noe t.o.m har de selv hus alt de som har ønsket seg. Litt off-topic: Hun som kjøpte huset, mannen hennes tok plutselig seg sykmelding. Og han er ung, jeg selv kjenner han og kan tilstå med alt at han ikke hadde noe problemer eller vondt. Han har samme fastlegge som jeg, for å bare informere. Tanta min og mamma de snakket veldig ofte om det, og tanta sa til mora min at han er frisk som fisk. Han måtte ha penger pga utgifter og at han kjenner igjen fastlegen fra før privat.Tanta min sa at fastlegen ordnet opp i alt til han skal få penger til han går på skolen og ordnet sykmeldingen til han. Det gikk ca 2 uker etter han ble sykkmeldt så begynte han på skolen. Han jobber ikke men går på skolen og er sykkmeldt? Hvordan i alle dager skal det gå? Er det ikke svindel? Hvem er det jeg kan melde ifra til? Det er forbudt å være sykmeldt når man er frisk og uten grunn til å gå på sykmeldingen. Anonymkode: 88669...6f1 Herlighet..... Anonymkode: 4efd2...b58 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #11 Skrevet 22. desember 2015 Måtte konsentrere meg skikkelig for å forstå teksten, men ja. Jeg ville lagt det ligge. Du har absolutt ikke godt nok grunnlag for å melde fra om dette. Anonymkode: 7fbca...1bc 9
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #12 Skrevet 22. desember 2015 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet alt om mannen, regner jeg med? Kjenner han og har snakket med han? Anonymkode: 1b2c4...535 Jeg vet alt om mannen og er 100000% sikker på hva jeg skriver. Før han ble sykmeldt så drakk vi ca 2 dager sammen og kjenner han i flere år. Jeg garanterer med livet mitt at jeg kjenner han veldig godt.TS Anonymkode: 88669...6f1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #13 Skrevet 22. desember 2015 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har absolutt ikke noe grunnlag her. Hva han snakker med sin fastlege om har verken du eller moren hans noe med, så her kan det lett være noe som til og med ikke moren vet. Hold deg unna. Anonymkode: def90...6b8 Men i alle dager å være sykmeldt i over 1 år nå etter han ble sykmeldt ca 2 dager det var i helgen satt vi sammen og drakk øl sammen. Jeg kjenner han veldig veldig godt og kan bare ikke forstå å bli så lenge sykmeldt uten at han er syk. Kan du forstå/skjønne hvor jeg vil komme fram? TS Anonymkode: 88669...6f1
minister-mio Skrevet 22. desember 2015 #14 Skrevet 22. desember 2015 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet alt om mannen og er 100000% sikker på hva jeg skriver. Før han ble sykmeldt så drakk vi ca 2 dager sammen og kjenner han i flere år. Jeg garanterer med livet mitt at jeg kjenner han veldig godt.TS Anonymkode: 88669...6f1 Du skjønner at han kan ha fortalt legen om symptomer han ikke har fortalt deg om? Eller at ting har skjedd etter dere drakk sammen. For hva du vet kan han ha HIV. Ingen kjenner noen helt inn og ut, og alle kan lyve eller la være å fortelle ting. 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #15 Skrevet 22. desember 2015 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Måtte konsentrere meg skikkelig for å forstå teksten, men ja. Jeg ville lagt det ligge. Du har absolutt ikke godt nok grunnlag for å melde fra om dette. Anonymkode: 7fbca...1bc Beklager det var også litt vrient for meg også, og at jeg skal forklare kort som mulig.TS Anonymkode: 88669...6f1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #16 Skrevet 22. desember 2015 Han er vel "deprimert" da. Mer skal ikke til. Anonymkode: eefc9...a7c 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #17 Skrevet 22. desember 2015 14 minutter siden, venus_ skrev: Det her skal ikke du melde fra om til noen som helst. Pass dine egne saker. Hva i all verden vet du om at han er syk eller ikke? Ok. Alle kan ta sykmeldingen når som helst, og be fastlegen at det skal være mulig å få sykmeldingen på 1 -2 år uten å være syk. Etter det ta utdanning som han og så penger fra nav. Anonymkode: 88669...6f1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #18 Skrevet 22. desember 2015 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er sykmeldt i en måned, men har ingen sykdom hvem som helst kan se. Du kan ikke se alle sykdommer. Anonymkode: 8916e...fb2 Men det er ikke problemet å være sykmeldt i en måned feks. Men å være sykmeldt i over 1 år med penger fra nav det kan jeg ikke skjønne at det skal være mulig. Anonymkode: 88669...6f1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #19 Skrevet 22. desember 2015 Kjenner TS til hvorfor vedkommende er sykemeldt? Anonymkode: e875e...7bf
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #20 Skrevet 22. desember 2015 Er du sikker kan du melde fra til nav. Bare husk at det finnes mange skjulte sykdommer. Jeg er "frisk som en fiks" de få gangene i året noen ser meg. Ellers ligger jeg hjemme og er ganske syk. Jeg forteller jo ikke det til hvem som helst. Anonymkode: 6ac2e...eaa 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå