Gå til innhold

Selge gullnummer - til hvem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg driver en bedrift som har et meget godt bedriftsnummer vi ønsker å selge videre, da vi ikke skal satse på telefoni.

Så spør jeg dere kjære KG. 

Om dere kunne velge å gi et godt nummer som var enkelt å huske til en bedrift (slik at det ble nyttig for dere) hvem ville dere gitt det til?
Eventuelt, hvilke bedrift kunne hatt nytte av et enklere nummer for forbrukerne å ringe.

Takk for svar

Anonymkode: 80695...74e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uklart hva du egentlig mener her. I overskriften skriver du "selge" gullnummer. I innlegget snakker du om å "gitt det til".... så hva mener du?

Jeg trodde ikke bedrifter "eide" telefonnummerne i den grad at de faktisk kan selge dem. Jeg trodde ubrukte nummere til fasttelefoni linjer gikk tilbake til operatøren (f.eks. Telenor) når de ikke var i bruk mer.

Jeg har ingen forslag til bedrifter som på noen måte skulle "fortjene" mer enn andre å få et ekstra lettvindt telefonnummer. De bedriftene som trenger dette, har lette telefonnummere fra før, er mitt inntrykk. De greier å ordne seg det fra operatørene.

Anonymkode: 73de1...a78

Skrevet

På finn annonseres gullnummer. Du kan jo sjekke ut der. 

Skrevet

Hei, TS her.

Det er lovlig å selge eierskapet på nummeret videre. (DVS det er ikke ulovlig å gjøre det)

I utgangspunktet eies alle numre av Nkom, men operatørene får utdelt numre for sine kunder. Men operatøren eier ikke nummeret i noen annen grad enn at de er blitt tildelt det (ref svar jeg fikk fra Nkom)

Det er et bedriftsnummer som vi har og som vi vurderer å selge, men spørsmålet mitt er i forhold til hvem som kunne trenge nummeret, og hvem dere skulle ønske hadde et enklere nummer, som man kunne ringe (slik som feks 2222 5555 Peppes).

Anonymkode: 80695...74e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...