Gå til innhold

Redd for at det går for fort , for mye smser, intenst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid vært en jente som backer ut når jeg starter å få ordentlig følelser. Nå starter det å skje igjen, men jeg prøver å si til meg selv at jeg må håndtere det på en voksen måte og ikke bare rømme fra situasjonen men heller gi følelser og kjærlighet en sjanse.

Min erfaring er nemlig at det som går fort opp, går fort ned igjen. At man er stormforelsket i 1,5 måned, sender masse sms og hjerter hele tiden, for så at man går drittlei og innser at man har levd i en boble så fort den bobla sprekker og man må ta ansvar for virkeligheten igjen.
Føler menn også det sånn? At alt man har gjort plutselig virker tåpelig og ikke som seg selv, så da backer man vekk?

Det er jo kjempekos mens det pågår, men ekstra hardt når det da avsluttes like brått og intenst som det startet.
Hvordan kan jeg si fra til daten at jeg syns vi bør roe ned på alle hjertene og kontakten uten at han skal bli usikker på meg?
Vi bor i forskjellige byer, så vi kjenner hverandre egentlig ikke så godt engang og den rasjonelle delen av meg sier jo at det er tåpelig å drive å snakke om hvilke land vi skal reise til sammen, hvordan brylluppet vårt skal bli, og sende hjerter hele tiden. Vi er forsåvidt voksne (28), som gjør det enda mer tåpelig når jeg tenker med hjernen og ikke hjertet.

Anonymkode: 17e0c...13a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller er det kanskje dette som regnes som forelskesfasen og sånn det er blandt mange? ikke vet jeg, for backer som regel ut av den... ts

Skrevet

Det er ikke normalt nei, for folk som nesten er 30 å drive og sende hjerter og pusemeldinger absolutt hele tiden..Sier ikke at det er "feil", bare at det ikke er normen. 

Hvor lenge har dere datet og hva slags dater har dere? Kanskje velger du spesifikt menn som er slik, pluss at du bidrar til det selv. Hvis ting blir intenst veldig fort men alltid dabber av betyr det jo kanskje at du eller ham (eller begge) var litt desperate etter å finne noen, blir betatt veldig fort men ikke egentlig blir ordentlig kjent. 

Anonymkode: e817d...fe7

• Liker 1
Skrevet

Ikke hele tiden da, men daglig eller annenhver dag av typen "Skulle ønske du var her" "tenker på deg!" "var på kino i dag, gleder meg til vi to skal på kino en gang" "har vært på fjellet i dag, neste gang blir det med deg <3 " osv.

Jeg velger vel helt normale menn, eller menn som som regel er emosjonelt utilgjengelige men som virker å falle hodestups for meg.
Det har vært en gjenganger at mennene mine sier "jeg får aldri følelser, men med deg er det anderledes". Jeg har selv også vært emosjonelt utilgjengelig og tror det er derfor jeg oppfatter det så intenst når følelser først begynner å utvikle seg. Er overhodet ikke desperat etter å finne noen, har ikke vært på jakt, og avviser de fleste menn (men denne fyren var spesiell) trives best som singel og ingen å forholde meg til (fordi det har tendens til å for mye for meg å takle/leve opp til), selvom jeg jo også ser for meg mann og hus en eller annen gang i fremtiden. Vi har datet i to måneder, og går tur, ser film og går ut å spiser.

Skrevet

Hvorfor skriver du "man" hele veien i startinnlegget? Er det du eller mennene som mister alle følelser?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid vært en jente som backer ut når jeg starter å få ordentlig følelser. Nå starter det å skje igjen, men jeg prøver å si til meg selv at jeg må håndtere det på en voksen måte og ikke bare rømme fra situasjonen men heller gi følelser og kjærlighet en sjanse.

Min erfaring er nemlig at det som går fort opp, går fort ned igjen. At man er stormforelsket i 1,5 måned, sender masse sms og hjerter hele tiden, for så at man går drittlei og innser at man har levd i en boble så fort den bobla sprekker og man må ta ansvar for virkeligheten igjen.
Føler menn også det sånn? At alt man har gjort plutselig virker tåpelig og ikke som seg selv, så da backer man vekk?

Det er jo kjempekos mens det pågår, men ekstra hardt når det da avsluttes like brått og intenst som det startet.
Hvordan kan jeg si fra til daten at jeg syns vi bør roe ned på alle hjertene og kontakten uten at han skal bli usikker på meg?
Vi bor i forskjellige byer, så vi kjenner hverandre egentlig ikke så godt engang og den rasjonelle delen av meg sier jo at det er tåpelig å drive å snakke om hvilke land vi skal reise til sammen, hvordan brylluppet vårt skal bli, og sende hjerter hele tiden. Vi er forsåvidt voksne (28), som gjør det enda mer tåpelig når jeg tenker med hjernen og ikke hjertet.

Ikke ta sex for tidlig. 

Anonymkode: 71194...544

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skriver du "man" hele veien i startinnlegget? Er det du eller mennene som mister alle følelser?

Det er meg. En slags forsvarsmekanisme vil jeg tro. Bedre å stenge av følelser enn å bli såret i lengden. Så jeg ender alltid opp som den som sårer mannen i stedet siden jeg kan få nok så innmari brått.
Men det har jeg gjort i alle år, så nå er det på tide å prøve å ikke rømme unna som før, fordi jeg mister mye bra menn på det. Men merker at det samme begynner å skje nå..........
Har bare sterkt behov for at det går sakte og at jeg fortsatt får ha litt space, og blir gal av "tenker på deg hva gjør du" meldinger for ofte, og menn som vil ses og snakkes oftere enn hva jeg vil. Da føler jeg meg kvelt , og vil si fra at det blir for mye, uten at det skal oppfattes som avvisning...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke ta sex for tidlig. 

Anonymkode: 71194...544

Jeg gjør ikke det, venter mange måneder.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør ikke det, venter mange måneder.

Du skriver 1,5 måneder i HI, så du mener altså at alle disse mennene har du enda ikke hatt sex med?

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er overhodet ikke desperat etter å finne noen, har ikke vært på jakt, og avviser de fleste menn (men denne fyren var spesiell) trives best som singel og ingen å forholde meg til (fordi det har tendens til å for mye for meg å takle/leve opp til), selvom jeg jo også ser for meg mann og hus en eller annen gang i fremtiden.

Hei trådstarter. Jeg forstår veldig godt den følelsen du har av at ting går fort fort unna. Jeg blir også skremt når det blir for mye, men selv treffer jeg sjeldent på slike menn. Kan det tenkes at vi treffer menn på ulike vis? Jeg deiter som regel bare dem jeg har kjent en stund, slik at jeg rekker å falle for dem over tid før vi begynner å deite.

Men nå er du jo allerede i gang...

Jeg har klippet og limt fra dine to meldinger. Du skriver selv at han er spesiell. Fokuser på dette når du tar det opp med ham. Si at du synes han er veldig spesiell, at du ønsker å få det til med ham, si gjerne fra om de andre tingene du skriver her, og så på slutten sier du at du kjenner du blir redd når ting blir voldsomt veldig fort. Dersom det er sjanse for at han forstår deg, vil han forstå det da. Dersom han ikke skjønner det da heller, foreslår jeg rett og slett at du legger hele fyren på is. Følelser er dessverre ikke noe man kan tvinge frem eller tvinge til å bli værende, men en klok mann vil sørge for å bli kjent med deg og ha omtanke for hvordan han skal dyrke følelsene frem i deg.

Dessuten: Kudos til deg som tør å ta sjansen! ;)

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver 1,5 måneder i HI, så du mener altså at alle disse mennene har du enda ikke hatt sex med?

Jeg har fremdeles ikke hatt sex med han jeg dater nå nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...