AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #1 Skrevet 22. desember 2015 Hei. Det har blitt slutt med meg og samboeren min. Vi har en hund sammen på ca 8 mnd (litt over). Det er min hund selv om vi fikk den sammen har vi kontrakt på dette ved et brudd. Han vil heller ikke ha hunden alene, altfor mye ansvar mener han. Tingen er at jeg jobber nattevakter. Jeg jobber 7 vakter på 4 uker, uten ekstra. Tar oftet ekstra på dag og kveld. Men hva gjør jeg nå? Kan man ha en hund alene hele natta? Han sover som regel i buret sitt hele natten, ikke opplevd at han er våken siden han var helt ny i hus og 8 uker. Anonymkode: de5f2...b59
Fiberhusk Skrevet 22. desember 2015 #2 Skrevet 22. desember 2015 Uff, så lei situasjon Har du mulighet for at noen venner eller familie kan hjelpe til? At han kan sove hos andre (som er hundevandte)? Jeg har samboer, og vi jobber noen ganger omtrent samme tider. Da får jeg hjelp meg lufting midt i skiftene våre. Det er veldig ålreit. Jeg har vondt for å la en hund (spesielt så ung) være alene så lenge. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #3 Skrevet 22. desember 2015 Ja det er nesten som jeg tror jeg må finne meg ny jobb😀 Har noen som selvsagt kan hjelpe, men det blir styr om de skal måtte ha hunden alltid når jeg er på jobb. Blir ikke som jeg ber dem om å lufte, men passe på. Nå skilles vi som venner så jeg flytter ikke ut før jeg har funnet nytt heldigvis, så da har jeg litt tid på å finne utav det heldigvis 😀 Anonymkode: de5f2...b59
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #4 Skrevet 22. desember 2015 Hunder er jo alene ofte på dagtid fra 8-16 også, skjønner ikke hvorfor det skal være verre på natt? Gi hunden en real luftetur før du drar på nattevakt, og sørg for at den har friskt vann tilgjengelig. Og det første du gjør om morgenen når du kommer hjem er å lufte hunden så den får tisse/gjort fra seg. Hunden vår hadde helt klart kunne være hjemme på natten alene iallefall, på lik linje med at den er alene fra 7-15.45 (jeg lufter den om morgenen før jobb, også blir det lengre tur på ettermiddagen) Anonymkode: 1ed81...fa0
Fiberhusk Skrevet 22. desember 2015 #5 Skrevet 22. desember 2015 Bare et lite tips hvis du skal ha hunden alene lenge. Ikke ha den i bur, men ha en valpegrind (hvis hunden er liten?). Hvis ikke så gi den et avgrenset område til å begynne med, hvis den er usikker Den ene hunden min var veldig usikker, og trengte grind for å roe seg når vi var borte. Bur er jo ikke noe særlig å låse en hund inne i i flere timer Kan jo hende din hun er mer selvsikker, og ikke bryr seg så mye om å være alene, i så fall så er du heldig :D
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #7 Skrevet 22. desember 2015 Det er ingen problem at hunden sover alene på natten. Anonymkode: 185cf...614
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #8 Skrevet 22. desember 2015 1 time siden, Fiberhusk skrev: Bare et lite tips hvis du skal ha hunden alene lenge. Ikke ha den i bur, men ha en valpegrind (hvis hunden er liten?). Hvis ikke så gi den et avgrenset område til å begynne med, hvis den er usikker Den ene hunden min var veldig usikker, og trengte grind for å roe seg når vi var borte. Bur er jo ikke noe særlig å låse en hund inne i i flere timer Kan jo hende din hun er mer selvsikker, og ikke bryr seg så mye om å være alene, i så fall så er du heldig :D Ja jeg har valpegrind til hm så han kommer til å være i den og ikke i buret 😀 er bare på natta han ligger i det ved sengami. Han låses selvsagt ikke i buret i flere timer når jeg er borte og hadde ikke blitt det på natta heller. Takk alle sammen. Var bare litt usikker, litt hønemor er jeg kanskje z😀 Anonymkode: de5f2...b59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå