Gå til innhold

Hvorfor poste som Anonym bruker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt merke til at det er utrolig mange tråder som blir laget av flere som velger å vises som AB. Mange av temaene er veldig uskyldige, og jeg skjønner ikke alltid hvorfor folk velger å skjule sin bruker. Hvis det er av pinlig art, eller noe man ikke vil bli gjentkjent med, det kan jeg forstå. Dere som poster alt mulig som AB - Hvorfor gjør dere det?

For eksempel tråder om navn på dyr, farger på sykkel, om man liker sjokolade eller ikke... Den slags er jo ikke så farlig :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Navn på dyr kan jo lett avsløre din ekte identitet, samme med sykkel. 

Med AB slipper du å ha en historikk på tusenvis av poster som kan slås sammen til å finne ut hvem man er. Noen brukere er det kjempelett å finne ekte navn på.

• Liker 4
Skrevet

De tror de er så viktige at folk vil stalke dem. 

• Liker 1
Skrevet

Minst en uke siden jeg har sett en sånn tråd nå :) svaret er fortsatt at mange småopplysninger lett fører til identifisering. Har selv kjent igjen flere her pga hva de har skrevet om trivielle emner.

Anonymkode: 65fbf...5cf

• Liker 5
Gjest Emma Sophie
Skrevet
3 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Med AB slipper du å ha en historikk på tusenvis av poster som kan slås sammen til å finne ut hvem man er. Noen brukere er det kjempelett å finne ekte navn på.

Det virka litt sketchy. Er man ikke litt (ganske) paranoid da? Og hvem er det som går igjennom alt en bruker skriver? Weird isåfall. Snakker du av erfaring?

Gjest Emma Sophie
Skrevet
4 minutter siden, Silfen skrev:

Haha

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Minst en uke siden jeg har sett en sånn tråd nå :) svaret er fortsatt at mange småopplysninger lett fører til identifisering. Har selv kjent igjen flere her pga hva de har skrevet om trivielle emner.

Uff da, unnskyld :blush:

Skrevet
9 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Navn på dyr kan jo lett avsløre din ekte identitet, samme med sykkel. 

Men hvorfor skulle noen gidde det da, hvis alt handler om tilfeldige matposter, farger, dyr, og ting som egentlig er ganske uinteressant :P Hvis man snakker stygt om alle i familien med navn og konkrete situasjoner, da skjønner jeg at man kan bli litt "paranoid" :laugh:

Skrevet
6 minutter siden, Silfen skrev:

Det er riktig å tenke sånn dersom noen ikke vil bli stalket. For en potensiell stalker (enten der er snakk om en syk person som tar steget fra nettet til nabolaget ditt, eller en annen forumbruker som kjeder seg og ble litt nysgjerrig) er ingen viktigere enn alle, eller alle like viktige, før han eller hun fatter interesse og slår til.

Anonymkode: 87e3d...668

Skrevet
2 minutter siden, Fiberhusk skrev:

Men hvorfor skulle noen gidde det da, hvis alt handler om tilfeldige matposter, farger, dyr, og ting som egentlig er ganske uinteressant :P Hvis man snakker stygt om alle i familien med navn og konkrete situasjoner, da skjønner jeg at man kan bli litt "paranoid" :laugh:

Trenger ikke å bruke navn, når jeg snakker om eksen min klarer hun å forstå om det henne selv eller en annen person.

8 minutter siden, Emma Sophie skrev:

Det virka litt sketchy. Er man ikke litt (ganske) paranoid da? Og hvem er det som går igjennom alt en bruker skriver? Weird isåfall. Snakker du av erfaring?

Noen  brukere som jeg liker spesielt godt vet jeg hva heter, og har tittet innom facebook-profilen.

Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er riktig å tenke sånn dersom noen ikke vil bli stalket. For en potensiell stalker (enten der er snakk om en syk person som tar steget fra nettet til nabolaget ditt, eller en annen forumbruker som kjeder seg og ble litt nysgjerrig) er ingen viktigere enn alle, eller alle like viktige, før han eller hun fatter interesse og slår til.

Anonymkode: 87e3d...668

"Hei, lurte på hva dere synes er finest, gul eller blå sykkel?"

Tror du noen vil stalke deg for det? :roll:

Endret av Fiberhusk
Skrevet
2 minutter siden, Fiberhusk skrev:

"Hei, lurte på hva dere synes er finest, gul eller blå sykkel?"

Tror du noen vil stalke deg for det? :roll:

Det er faktisk mulig! En av de jeg kjente igjen skrev noe omtrent like trivielt som det, og jeg kjente det igjen pga ordlyden og vi akkurat hadde snakket om det samme. Kunne ha vært en tilfeldighet, men andre innlegg bekreftet det raskt. Jeg valgte å gi et hint i det tilfellet, siden vedkommende også skrev om ting hun garantert ikke ønsket kjent.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Trenger ikke å bruke navn, når jeg snakker om eksen min klarer hun å forstå om det henne selv eller en annen person.

Noen  brukere som jeg liker spesielt godt vet jeg hva heter, og har tittet innom facebook-profilen.

Men nå er jo ikke spørsmålet i tråden "Hvorfor velger du å poste som AB når du skriver om andre folk", men hvorfor man velger å bruke AB-funksjonen når det egentlig er helt meningsløst (i alle fall for oss som ikke bruker AB om generelle ting) :) 

Gjest Emma Sophie
Skrevet

3 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Men da visste de jo hva du het, at du har fortalt dem det? Ikke at de fant ut ved å studere dine innlegg? Litt drøyt å søke opp folk på fb fordet

Men folk er veldig nysgjerrige så forundrer meg egentlig ikke om noen ville gått igjennom poster til enkelt profiler.

Gjest Emma Sophie
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Emma Sophie skrev:
16 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Åh tror jeg misforstod. Du mente vel at du Har søkt opp dem? Så er du som er litt rar da?

Endret av Emma Sophie
Skrevet

Fordi jeg konsekvent poster som ab bruker.Fikk litt for mange dårlige erfaringer med å poste med nick,så da ble det til at jeg takk meg tilbake en periode,og nå jeg kom tilbake fant jeg ut at jeg lik så godt kunne bruke ab. 

Anonymkode: 8a2b1...bfc

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg konsekvent poster som ab bruker.Fikk litt for mange dårlige erfaringer med å poste med nick,så da ble det til at jeg takk meg tilbake en periode,og nå jeg kom tilbake fant jeg ut at jeg lik så godt kunne bruke ab. 

Anonymkode: 8a2b1...bfc

Skjønner det veldig godt, jeg. Takk for godt svar :) Har jo selv opplevd å bli stalket (i virkeligheten) og det var jo ikke spesielt festlig. Men ikke fra et forum, heldigvis.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har faktisk opplevd å blitt stalket her på forumet, så det hender jeg gjør det for å skjule personopplysninger som virker uskyldig for de fleste, men som noen kan få mye ut av.

Gjest Emma Sophie
Skrevet
1 minutt siden, Nuttery skrev:

Jeg har faktisk opplevd å blitt stalket her på forumet, så det hender jeg gjør det for å skjule personopplysninger som virker uskyldig for de fleste, men som noen kan få mye ut av.

Uh creepy

Skrevet
7 minutter siden, Emma Sophie skrev:

Uh creepy

Ganske. Personen hadde lest igjennom alle innleggene mine (ganske mange...) og begynt å luke ut "feil" i svarene mine. Ting som ikke samsvarer osv. Og begynte å følge meg i hver eneste tråd for å påpeke det.

Forsøkte å si flere ganger at det er korrekt at ting ikke samsvarer, da jeg sørger for å svare litt skiftende slik at jeg ikke er gjenkjennbar. Dessverre fant de til slutt nok gjenkjennbare ting og fant meg på facebook.. Haha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...