MiaMe Skrevet 22. desember 2015 #1 Skrevet 22. desember 2015 Jeg og mannen har bestemt oss for å ta en storbyferie i mai. Det blir kun 4 dager. Noen som har tips til hvor vi burde reise og hva som eventuelt kan gjøres der? Si gjerne litt om hvorvidt det er dyrt eller billig der også
ajarRun Skrevet 22. desember 2015 #2 Skrevet 22. desember 2015 Arlanda flyplass: Billig! Amstrerdam: Billig dersom man er edru, sivndyrt dersom man er full Bucharest: Svinbillig å være, smådyrt å reise, fantastisk by Athen: Drittby, billig mat og alkohol. Kan se på gammel dritt og reisen er billig. Samme med hotell. London: Gratis museumer og greier, kan kjøpe overprisede greier, beste stedet å få english breakfast (de suger på english breakfast i Hellas) Istanbull: Ok priset, trenger ingen planer, byen er fantastisk, moskeene ser ut som å være inni Call of Duty, det er som grafikken er hakket bedre. Marked med all slags merkelige greier. Når jeg var der fikk jeg se opprørspolitiet rulle inn på takismet square for å jage homodemonstranter. Morsomt å være i et trygt land som samtidig er midtøstsk. Og du får vært i Asia og Europa samtidig (men du får ikke løpe over broen, det sugde litt). Men det er kanskje lettere å fporeslå dersom jeg vet hva dere vil? Skal dere shoppe? Drikke? Spise? Se på ting? Bade? 1
MiaMe Skrevet 22. desember 2015 Forfatter #3 Skrevet 22. desember 2015 3 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Arlanda flyplass: Billig! Amstrerdam: Billig dersom man er edru, sivndyrt dersom man er full Bucharest: Svinbillig å være, smådyrt å reise, fantastisk by Athen: Drittby, billig mat og alkohol. Kan se på gammel dritt og reisen er billig. Samme med hotell. London: Gratis museumer og greier, kan kjøpe overprisede greier, beste stedet å få english breakfast (de suger på english breakfast i Hellas) Istanbull: Ok priset, trenger ingen planer, byen er fantastisk, moskeene ser ut som å være inni Call of Duty, det er som grafikken er hakket bedre. Marked med all slags merkelige greier. Når jeg var der fikk jeg se opprørspolitiet rulle inn på takismet square for å jage homodemonstranter. Morsomt å være i et trygt land som samtidig er midtøstsk. Og du får vært i Asia og Europa samtidig (men du får ikke løpe over broen, det sugde litt). Men det er kanskje lettere å fporeslå dersom jeg vet hva dere vil? Skal dere shoppe? Drikke? Spise? Se på ting? Bade? Tusen takk for svar! Istanbull har faktisk ikke slått meg en gang! Må nok undersøke videre der Vi vil til en plass hvor det er mye å se på, god mat og drikke, helst ikke for "turistifisert" og ikke for dyrt. Med dyrt så mener jeg type Venezia-reiser midt i sesong. Selv syns jeg Amsterdam, prismessig, var til å leve med jeg!
ajarRun Skrevet 22. desember 2015 #4 Skrevet 22. desember 2015 4 minutter siden, MiaMe skrev: Tusen takk for svar! Istanbull har faktisk ikke slått meg en gang! Må nok undersøke videre der Vi vil til en plass hvor det er mye å se på, god mat og drikke, helst ikke for "turistifisert" og ikke for dyrt. Med dyrt så mener jeg type Venezia-reiser midt i sesong. Selv syns jeg Amsterdam, prismessig, var til å leve med jeg! Amsterdam er helt OK til du drikker deg sørpa på Minibar, trasker ned til Rembrandtplein og drikker Gud-vet-hva på Escape før du ender opp på strippeklubb og drikker øl til €20 stykket. Istanbul har litt av alt føler jeg, du kan dra ut der, du kan være i turiststeder, du kan være på genuine steder, det er varmt og maten er bedre enn turiststedene. Masse å se på, de moskeene der var noe av det mest imponerende jeg så i sommer (og jeg var i sånn 13 land). Jeg har aldri vært i Italia, jeg føler liksom aldri for å spise pasta og pizza i 14 dager.
MiaMe Skrevet 22. desember 2015 Forfatter #5 Skrevet 22. desember 2015 28 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Amsterdam er helt OK til du drikker deg sørpa på Minibar, trasker ned til Rembrandtplein og drikker Gud-vet-hva på Escape før du ender opp på strippeklubb og drikker øl til €20 stykket. Istanbul har litt av alt føler jeg, du kan dra ut der, du kan være i turiststeder, du kan være på genuine steder, det er varmt og maten er bedre enn turiststedene. Masse å se på, de moskeene der var noe av det mest imponerende jeg så i sommer (og jeg var i sånn 13 land). Jeg har aldri vært i Italia, jeg føler liksom aldri for å spise pasta og pizza i 14 dager. Har googlet en del på Istanbul nå, og tror faktisk vi blir til å gå for det! Tusen hjertlig takk for tips! Dette hadde aldri falt meg inn Ser jo fantastisk ut! Og for noen priser!
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #6 Skrevet 22. desember 2015 Palma eller Barcelona Anonymkode: 83c25...619
ajarRun Skrevet 22. desember 2015 #7 Skrevet 22. desember 2015 44 minutter siden, MiaMe skrev: Har googlet en del på Istanbul nå, og tror faktisk vi blir til å gå for det! Tusen hjertlig takk for tips! Dette hadde aldri falt meg inn Ser jo fantastisk ut! Og for noen priser! Husk å sjekke ut markedet! Noen av moskeene får man lov til å gå inn i, ta deg tid til å snakke med de som er der, hvis du har flaks blir det en interessant samtale. Restaurantene rett ved moskeene serverer ikke alkohol. Jeg bodde på et litt trashy hostel i en turistgate, det var ganske greit men ville neppe valgt den plassen dersom jeg var med en kjæreste. Det var rett ved den store parken og ikke så langt fra to av de store moskeene. Det er et tårn på en øy som er ganske høyt, hvis man går opp i det får man fantastisk utsikt. Anbefaler også å bare vandre rundt der, det er mye spennende der. Jeg opplevde det som trygt, men vær obs på lommetyver. Vannpipe er også en opplevelse du må få med deg, finn en plass med litt atmosfære. 1
RC Skrevet 22. desember 2015 #8 Skrevet 22. desember 2015 Istanbul er et flott tips! Ellers anbefaler jeg Beograd, Ljubljana og Budapest. Mye å se og gjøre og svært billig. 1
MiaMe Skrevet 22. desember 2015 Forfatter #9 Skrevet 22. desember 2015 48 minutter siden, RC skrev: Istanbul er et flott tips! Ellers anbefaler jeg Beograd, Ljubljana og Budapest. Mye å se og gjøre og svært billig. Kan du fortelle mer om Beograd og Ljubljana? Budapest utgår for min del...
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #10 Skrevet 22. desember 2015 Anbefaler Berlin. Vi var der i månedsskiftet april/mai, da var det veldig behagelig temperaturer. hotellprisene er ganske rimelige i forhold til f.eks Amsterdam og London. Prisene der er helt grei, billigere mat og drikke enn Norge. Hvis dere er ute etter et enda billigere alternativ kan Praha anbefales Da vi var i Berlin så vi mye på historiske steder og generell sightseeing, i tillegg til shopping og Berlin zoo blant annet. Hvis du/dere er opptatt av shopping har de mye bra der, blant annet mye bra vintage. Det er også mulig å ta dagstur til konsentrasjonsleir om dere er historieinteresserte. Tror det skal godt gjøres å kjede seg i Berlin Anonymkode: faa9e...0aa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå