AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #1 Skrevet 22. desember 2015 Nå er jeg kjempfrustrert, stressa og lei meg. Huset er bomba og jeg har ikke nok tid på meg til å gjøre det fint til jul. Tips til hvordan få det ryddig, rent og pent til jul i en fei? Anonymkode: 0b0e5...ec4
Mis(s)Understood Skrevet 22. desember 2015 #2 Skrevet 22. desember 2015 Slå av laptop/pc/mobil. Sett på første vaskemaskin og oppvaskmaskin Rydd og gjør klart til neste vaske- og oppvaskmaskinkjøring. Tøm ut av vaskemaskin og oppvaskmaskin. Sett på tørketrommel og sett oppvasken (ren) inn i skap Sett på neste vaskemaskin støvsug tepper og gulv og tørk støv tøm tørketrommel, legg sammen og inn i skap tøm vaskemaskin. Heng opp eller putt i trommel vask gulv. 9
drikkerbrushverdag Skrevet 23. desember 2015 #3 Skrevet 23. desember 2015 Ikke la deg overvelde: du skal sikkert ikke ha besøk på soverommet, men det er fint at det er ryddig på stue, kjøkken og bad. Så da er det de tre siste rommene du bør konsentrere deg om. Finn et koselig radioprogram eller en podcast du kan ha som selskap. Jeg foretrekker å ta rom for rom. - Hva slags rot har du? Noen ganger hjelper det å bare samle rotet sånn at du får et system i galskapen. Leker i en lekekasse eller i et lekehjørne, hobbyting i hobbyeske, og så videre. Plukk sammen. Finn ut hvor pyntetingene skal stå. - Gå over vindus- og dørkarmer med ei fuktig fille. Vask over bordene. - Støvsug, husk hjørner og lister - da føles det mye bedre med en gang. - Vask hvis du har tid og ork, det er viktigere å støvsuge. - Sett ut ei skål med grønnsåpe for god lukt. Jeg synes badet er kjedeligst og tar lengst tid, så det er greit å få det ute av verden først. Og innimellom kjører du vasker av diverse slag. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå