Gå til innhold

Orkidé

SuperNova

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en nydelig orkidé og tenkte jeg skulle unngå å ta livet av den med en gang. (Som jeg har gjort med de andre orkideene mine...)

Hvor mye vann? Jeg har hørt "et eggeglass annenhver uke", stemmer det?

Må den ha veldig mye lys? Eller kan den stå litt inne i rommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Ikke direkte sollys

- bare litt vann når den vannes

- gjødning hver andre uke

- ikke flyttes på! altså ikke snu den etc

- klipp ned til 3 (skudd?) når den har blomstra av

den blomstrer ca 2-3 ganger pr år!

Dette var de tipsene jeg fikk da jeg kjøpte Orkide nylig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg kjøpte nettopp et par orkideer, og blomsterhandleren min sa at jeg skal dyppe den i en bøtte vann en gang i uka. ned i bøtta og rett opp igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte nettopp et par orkideer' date=' og blomsterhandleren min sa at jeg skal dyppe den i en bøtte vann en gang i uka. ned i bøtta og rett opp igjen....[/quote']

Da er det også viktig å huske på at vannet må få renne helt av før du setter den tilbake i vasen. Viss ikke drukner den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har masse orkideer og mange har jeg hatt i mange år!De blomstrer om igjen og om igjen. Når jeg vanner de pleier jeg å sette de i vasken også får de en god del som da får renne ut av potta igjen! Når de er avblomstert klipper jeg ned blomsterstilken slik at den ikke er så stor. De står alle i vinduet både sommer og vinter! Og ingen av de har reagert om jeg har flyttet på de eller noe.

Synes det er velsignede enkle planter! Trodde ikke jeg skulle få de til for jeg er ganske flink til å ta livet av andre planter!

Lykke til

Klems Charmina

:babyjente: 36 dager til termin :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk beskjed om å gi den 1 dl vann en gang i uka. Når den er avblomstret og kappet skal den ha en halv dl vann pr uke. Den står ennå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tar det ikke sinnsykt lang tid før de vokser ut igjen og blomstrer på nytt? Skulle jo tro det, når man må kutte av såpass mye..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...