AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #1 Skrevet 22. desember 2015 For en stund siden bestilte jeg frikort. Fikk på mail at arbeidsgiver skulle hente/det var blitt hentet. Trodde det var kun det jeg måtte gjøre, men kanskje det er noe annet? Jeg skatter likevell 50%.. Er det noe mer jeg må fylle ut? Til og med med vanlig skatt uten frikort hadde jeg skattet mindre. Jeg håper jeg får pengene tilbake til sommer for er redd for at de gjør feil der og det ikke blir registert. Er det noe jeg selv må sørge for at jeg får pengene tilbake? jeg aner ikke hva jeg skal fylle ut for trodde jeg kun måtte bestille et frikort. Anonymkode: a03f2...1a7
dillyduzit Skrevet 22. desember 2015 #2 Skrevet 22. desember 2015 Du har ikke tjent mer en frikortgrensen dette året? Om så, det forklarer jo hvorfor du skatter 50% istedet for ingenting.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #3 Skrevet 22. desember 2015 2 minutter siden, dillyduzit skrev: Du har ikke tjent mer en frikortgrensen dette året? Om så, det forklarer jo hvorfor du skatter 50% istedet for ingenting. nei har tjent ca 45.000 dette året. Gikk inn på altinn å sjekket og det sto jeg hadde fått frikort. Likevel skattes 50%. Jeg har 50 000på konto med rente på 2.3%. Vet ikke om det utgjør over 5000kr i renter da .. Har ingen foreldre å få hjelp av. Men i 2016 tjener jeg mer, skal jeg bestille skattekortet for 2016 nå? Jeg aner ikke hvordan jeg skal fylle inn og gjøre det. Vil ikke skatte 50% neste år akkurat. Anonymkode: a03f2...1a7
penny_ Skrevet 22. desember 2015 #4 Skrevet 22. desember 2015 5 timer siden, AnonymBruker skrev: nei har tjent ca 45.000 dette året. Gikk inn på altinn å sjekket og det sto jeg hadde fått frikort. Likevel skattes 50%. Jeg har 50 000på konto med rente på 2.3%. Vet ikke om det utgjør over 5000kr i renter da .. Har ingen foreldre å få hjelp av. Men i 2016 tjener jeg mer, skal jeg bestille skattekortet for 2016 nå? Jeg aner ikke hvordan jeg skal fylle inn og gjøre det. Vil ikke skatte 50% neste år akkurat. Anonymkode: a03f2...1a7 Ja, gå inn å fyll ut skattekort for 2016. Det er ikke så vanskelig så lenge du vet hvor mye du kommer til å jobbe, hvor mye du sparer og hvor mye gjeld du har.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #5 Skrevet 22. desember 2015 Har du byttet arbeidsgiver i løpet av året så det er den nye arbeidsgivern du har skattet 50% hos? I så fall har du nok ikke tildelt fribeløp til ny arbeidsgiver, og dermed har ikke arbiedsgiver noe informasjon omhvor mye du har brukt av frikortbeløpet fra før, og det trekkes 50%. Anonymkode: 0f2f4...d85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå