AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #1 Skrevet 22. desember 2015 Jeg har tisselaken, overmadrass og vanlig madrass til baby. Vet at tisselaken ikke puster, så egentlig burde man ikke bruke det? Men hvordan legger jeg på alt dette, er det madrass, tisselaken (på litt av senga?), deretter overmadrass? Eller tar man tisselaken over overmadrassen? Ser også at det følger med pute med sengetøy, men det skal man jo ikke bruke? Kan man ta det under der hodet skal være? Eller kan det være dumt hvis det krøller seg så det blir en klump som baby får over nese/munn og ikke får puste? Jeg begynner virkelig å bli tullette, visste ikke at dette skulle være en av de tusen spørsmålene man har før jeg ble gravid! Anonymkode: b2f26...842
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #2 Skrevet 22. desember 2015 Legg tisselakenet over nedre del av madrassen, overmadrass oppå. Anonymkode: ca48e...1a1
Minlillelykke Skrevet 22. desember 2015 #3 Skrevet 22. desember 2015 Vi har ikke hatt behov for tisselaken. Jeg rer opp med laken, dyne med dynetrekk også liller putetrekket under hodet før han legger seg. Tar det vekk når han skal sove
Semydfe Skrevet 22. desember 2015 #4 Skrevet 22. desember 2015 Hvis du skal bruke tisselaken, så legg kun på nedre del av madrassen. Angående rekkefølge så vil jeg anbefale deg følgende fra nederst til øverst: Madrass Tisselaken Overmadrass Laken Ville droppet pute til nyfødt. Det er ikke anbefalt. Ville heller ikke hatt putevaret i sengen. Noen foretrekker å ha noe ekstra under hodet til baby pga gulp, men da ville jeg heller hatt en gulpeklut under. Putevar er noe glattere i stoffet og sklir/potensielt krøller seg lettere enn en gulpeklut.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #5 Skrevet 22. desember 2015 TS: Takk! Godt man har KG til alle de tusen spørsmålene man har. Gulpeklut er kanskje bedre ja! De er vel kanskje store nok til at de dekker hele langs bredden av madrassen så man får festet det. Så det ikke blir noen bulker osv.. Anonymkode: b2f26...842
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå